26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
   
Bart zijn Citroën Xsara 1.6 16v Ligne Prestige, wat dingetjes…
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 juli 2016 10:55 PM
  [ # 376 ]

@Ronjo, gelukt! Via een omweg een account gemaakt en het orgineel nummer opgezocht. Ik had dus niet de goede in de link.
Dit is wel de goeie; http://www.mister-auto.nl/fl/radiator/valeo-232890_g470_a021232890.html

@hmeeberg, klopt dat doet die van mij ook. Maar zo erg als nu was het eerst niet, dit is echt iets van de laatste paar maanden sinds het weer warmer is. De radiateur heeft zichzelf met 190000 km en 16 jaar ook wel bewezen denk ik…

De radiateur is besteld en hij zal binnenkort ingebouwd worden.
Mocht wel weer zo warm worden als vandaag neem ik lekker de Visa mee, die heeft geen problemen met de hoge temperaturen!

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 30 juli 2016 11:04 AM
  [ # 377 ]

De nieuwe radiateur zit erin. Klusje van niks eigenlijk!
Oude radiateur was vooral erg vies. Misschien was het ook wel voldoende geweest om hem schoon te blazen, tussen alle lamellen zat wel smerigheid.
De motor wordt nu merkbaar beter gekoeld, tijdens het stationair draaien moet ik nu echt gas bij gaan geven om überhaupt de fan aan te laten slaan. Ook voel je met je hand achter de radiateur de wind er veel meer doorheen waaien.

Nadeel; de temperatuur meter blijft nu constant heen en weer zakken tussen de 80 en 90 graden. Ik vraag me toch af waar het aan ligt, dit is zo sinds die nieuwe thermostaat erin zit. Gaat een thermostaat normaal ook een beetje open? Of kan een thermostaat alleen helemaal open en dicht?


Dit geeft in ieder geval meer vertrouwen.

Tot slot nog even nieuwe Castrol 5w-40 erin gemieterd met een nieuw filter.

Altijd genieten als je auto in de regen heeft gestaan.

En tot slot een actiefoto!

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 28 augustus 2016 08:12 AM
  [ # 378 ]

Afgelopen week met de hoge temperaturen bleef de watertemperatuur heerlijk koel, 90 graden.
Ook met hoge snelheid en de airco op standje koud. Blij mee!

Daarom gisteren lekker aan het detailen geslagen.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 november 2016 07:48 PM
  [ # 379 ]

En toen ging het een aantal maandjes uitstekend met de wagen, tot vandaag.
Het viel me al een tijdje op dat de koppeling het ene moment wat anders aanvoelde als het andere moment (goede zin).

Vandaag trapte ik mijn koppeling ineens vol op de bodem met een luide knak. Eerste gedachte was dat de kabel was gebroken of de drukgroep kapoet is.
Goed, ik kon hem zowaar weer omhoog eisen en hij deed het weer. Later gebeurde dit nog een paar keer, maar telkens weer omhoog te halen.

Beetje lezen via Google en dit zou heel goed de automatisch stellende kabel kunnen zijn waarvan het mechanisme versleten is.
Nu even rijden met zeer weinig schakelen en morgenochtend gelijk naar de garage…

Komt vast weer goed:-)

Met een beetje geluk kan de koppeling zelf nog even mee, maar dat zal snel duidelijk worden.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 04 januari 2017 02:15 PM
  [ # 380 ]

Inmiddels alweer ruim in 2017 en de koppeling doet het nog steeds, dus dat lijkt goed te zitten.
Alleen na een flink stuk snelweg komt het pedaal erg stroef weer omhoog, ook als de motor warm is gebeurd dit zo af en toe. Bij koude motor gebeurd dit nooit.
Kan ook maar zo zijn dat hij weer lekker soepel gaat. Afijn, zolang als die het doet.. Iemand enig idee wat dit verschijnsel veroorzaakt?

Vanochtend is helaas mijn raammechanisme met een luide ‘‘krak’’ dichtgegaan. Hij ging nog wel weer een stukje open maar natuurlijk nooit meer dicht. Wel een tik en wat zachter brandende verlichting, de motor doet het dus nog.

Goed, wat rommelen aan de schakelaar en het raam en op het gegeven moment draait de motor gewoon vrolijk rond en kon ik het raam omhoog trekke. Duidelijk wat afgebroken van binnen.

Is het een beetje te doen om dit mechamisme te vervangen?

Begin toch wel een beetje te denken aan een vervanger voor de Xsara, waarschijnlijk ga ik straks ook wat minder KM rijden. Ben daarom ook blij dat ik niet voor een gas installatie heb gekozen vorig jaar cool smirk Inmiddels staat de teller op 202000.

 

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 04 januari 2017 05:43 PM
  [ # 381 ]

Bart voor de kopeling, smeer het pedaal mechanisme eens,  als je de kopeling nog niet hoort, dan gaat ie nog wel even mee, mijn xsara stond op 240000km, en was nog niks aan te merken,
Het raam mechanisme is vrij simpel te verwijderen, het glas heeft een gaatje waar de gelijder in vast zit,  dus deurpaneel eraf, folie weg halen (snijden zodat ie later terug kan ) raam iets laten zakken,  de clip open buigen en raam eruit wippen, 
Ik had het raam en de zwarte rand eraf gehaald dan krijg je ruimte, om mechanisme eruit te halen,
Trek dan ook gelijk het raam rubber eruit, om het te reinigen en te smeren, zodat het raam straks weer soepel gaat,
Je kan ook alleen de kabels opnieuw kopen, is een setje, kost iets van 25 euro,

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 mei 2017 07:21 PM
  [ # 382 ]

Het raam is nog steeds kapot Beremans, ondanks je duidelijke uitleg nog geen zin in gehad. Maar, nu het wat warmer wordt gaat het toch maar gebeuren binnenkort. Ben er inmiddels achter dat ik de koppeling niet 100% onderin moet trappen maar een beetje op 75%, pedaal gaat dan prima. Het smeren van het pedaal maakt geen verschil.

Vandaag weer 3,25l verse 5w-40 van Castrol in het blokkie gekieperd en het oliefilter vervangen. Tot slot nog even het K&N luchtfilter schoongemaakt en de bougies vervangen.

Zit alweer op 210000 en hij rijd eigenlijk nog steeds heerlijk. Die vervanger laat denk ik nog wel even op zich wachten…

Ik wil graag een C4 berline, maar dat moet dan wel een 2.0 worden en op jaarbasis ga ik er dan flink op achteruit qua kosten. Qua auto ga ik er natuurlijk flink op vooruit love3

 

Profiel  
 
 
26 van de 26
« Eerste  < Vorige 24 25 26
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook