24 van de 26
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende > 
   
Bart zijn Citroën Xsara 1.6 16v Ligne Prestige, wat dingetjes…
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 01 mei 2016 10:08 AM
  [ # 346 ]

Het viel mee, even rommelen aan de draden achter de radio en hij deed het wonderbaarlijk weer.
Die vieze vette cockpit spray waarmee je sommige auto’s wel eens behandeld ziet bij een garage? Brr tongue rolleye geen zorgen.

Wel NOG iets irritants, het airbaglampje. Alle draden onder de stoel heb ik inmiddels voorzien van nieuwe stekkers en soldeer, dat moet nu toch echt goed contact maken met elkaar. Helaas krijg ik het lampje er niet uit, ik ga nu de sleepring achter het stuur nog proberen te vervangen maar als dat niet helpt weet ik het eigenlijk ook niet meer.

Zou het eventueel nog zin hebben om de airbags te wisselen? Ik heb namelijk nog 2 stoelairbags en een stuurairbag uit het oude stuur..

 

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 01 mei 2016 10:36 AM
  [ # 347 ]

Heb je de auto al (laten) uitlezen? Dan krijg je als het goed is een reden voor het lampje..
Willekeurig uitwisselen lijkt mij niet direct dé manier..

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 mei 2016 10:10 PM
  [ # 348 ]

En dat ga ik ook maar niet doen, zo klooien met airbags.
Ik probeer die ring te verwisselen en als dat niet werkt moet hij maar worden uitgelezen.

Ondertussen heb ik een setje spatlappen gescoord op CM.

Verder heb ik een setje velgen op het oog.
Of een set Indianapolis of een set Vesuve.

Ik ben een ontzettende orginaliteitsfreak, dus ik vraag me af weet iemand of Indianapolis geleverd is op de Xsara 2?
Het staat in ieder geval lang niet gek.. (foto gejat van MP)

Dit zijn natuurlijk de Vesuve’s.  (van google)

Misschien vind ik de Indianapolis nog wel mooier ook.

 

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 10 mei 2016 10:23 PM
  [ # 349 ]

Wel op de Xsara phase 1 De Indianapolis.


Persoonlijk zou ik voor Vesuve’s ganan

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2016 10:42 PM
  [ # 350 ]

Xsara 2 is Vesuve of deze zoals bij mij:

Ik ben alleen even de naam kwijt, ik noem het altijd maar VTS velgen.
De Vesuve waren optioneel op een VTR en standaard op een Exclusive.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 mei 2016 10:47 PM
  [ # 351 ]

Dat zijn Everest velgen en nog moeilijker te vinden dan de Vesuve Laughing
Toch ook erg mooi..

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2016 10:50 PM
  [ # 352 ]

Oh ja Everest!

Ik heb 2 sets voor zomer en winter banden Laughing

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 mei 2016 11:36 PM
  [ # 353 ]

Everest vind ik ook de leukste. Op de eerste phase de Indianapolis.

Ze hebben allemaal geen naafgat, en dat is wel gedoe. Misschien is een recenter setje van een C3 ook best de moeite waard.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 mei 2016 08:47 PM
  [ # 354 ]

Als je garage een adapter heeft valt het gedoe wel mee.

Mijn garage plaatste pas mijn CX velg (met naafgat) op dezelfde manier als je met blinde velgen doet, het is maar net wat je gewent ben denk ik.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 mei 2016 03:40 PM
  [ # 355 ]

In Frankrijk zijn ze met bosjes te vinden.
Heb er nu 2 gemaild, 1 set Everest en 1 set Vesuve.

Ben benieuwd of er iemand zo gek is om ze te verzenden naar Nederland.
Dat risico durf ik wel te nemen.

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 mei 2016 07:14 PM
  [ # 356 ]

Setje in het noorden zoeken en gewoon ophalen! Maak je er een weekendje van Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 13 mei 2016 11:29 PM
  [ # 357 ]

https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/959310756.htm?ca=15_s
deze bijvoorbeeld oh oh

Ze zien er erg netjes uit, maar ze zijn opnieuw gespoten. Op zich geen punt, vind ze wel mooi zo.

Vanmiddag begon de middendemper te brommen, die is lekker gescheurd op de naad naar de einddemper.
Morgenochtend laat ik er direct een andere onderzetten. De ervaring leert dat het heel snel kan gaan ineens met brommende uitlaten.

Helaas heeft het vervangen van de sleepring niet geholpen.
De Xsara wordt daarom morgen ook gelijk uitgelezen.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 14 mei 2016 11:27 PM
  [ # 358 ]

Storing zat in onder de rechterstoel, precies de 2 draadjes waarvan ik dacht dat ze wel goed zaten.
Bij het aanraken van de draad veranderend de storing steeds van permanent naar tijdelijk, duidelijk die stekkers dus. Opnieuw door gesoldeerd en het probleem was verholpen.

Verder natuurlijk de middendemper vervangen, was hard nodig ook. Hij hing aan de einddemper nog aan ongeveer 2 a 3 cm metaal vast. De auto is nu een stuk stiller dan voorheen, ook lijkt de uitlaat wat minder flexibel onder de auto te hangen.

Tot slot de airco nog opnieuw laten vullen. Iets meer dan de helft van het middel zat er nog in, een wonder dat de airco nog werkte.

Wat betreft de LM velgen zoek ik rustig door Smile

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 juni 2016 04:10 PM
  [ # 359 ]

Nog geen velgen gevonden, die opwelling is ook al wel weer gezakt… Laughing

Ik had de auto al wel eens met de hand gepoets, maar het was tijd voor het betere werk! 

Ik heb een polijstmachine gekocht (DAP 900 V3) inclusief doeken, washandschoon, droogdoek, shampoo, verschillende polijstmiddelen, klei set, verschillende pads en natuurlijk een goede harde wax.

Alhoewel ik niet alle krassen uit de lak van de Xsara krijg is hij enorm opgeknapt! Wat wel irriteerd als de auto zo mooi glimt zijn de kleine deukjes, deze vallen extra op.

Aanstaande vrijdag gaat de auto weg voor de APK, tevens komen dan de nieuwe Vredestein banden eronder. Voor de APK verwacht ik geen schokkende gebreken. smile

Airbagstoring komt nog steeds terug helaas. Vermoed dat het probleem in de bestuurdersstoel zit.. long face

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 juni 2016 08:51 PM
  [ # 360 ]

Pech..

Gisteren viel het me op dat de watertemperatuur toch wel aardig op liep, maar niet schokkend..
Vandaag weer, tot hij ineens omhoog schoot. Airco uit, kachel aan niks, langzamer rijden niks.

Vluchtstrook op en ANWB gebeld. Ondertussen reservoir open gedraaid en niks meer, helemaal leeg.

Wegenwacht heeft er water ingegooid maar na 400 meter rijden was het er al weer uit, uiteindelijk naar een carpoolplek gesleept en tot de conclusie gekomen dat de kachelslang bij het schutbord in gescheurd.

De kachelslangen zijn nu rechtstreeks met elkaar verbonden als quick fix.
Toch vrees ik voor de koppakking en met mij ook de ANWB monteur.

Bij het vullen begon hij niet direct constant te bobbelen en ook rookt de motor niet.
Straks als hij is afgekoeld kijken of het water er nog in zit. Is het er dan weer uit is het over ben ik bang….

 

Profiel  
 
 
24 van de 26
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook