4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Nieuwe Citroën C5 III (2017)
ejpcats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-01-2011

- C6 (2005-2012) 2.7HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2017 09:33 PM
  [ # 46 ]

Hier twee plaatjes….

Afbeelding Bijlagen
Citroen_C5.jpgInterior_C5.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bibberlam
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 01-11-2005

Gepost: 19 mei 2017 10:22 PM
  [ # 47 ]

Zes jaar heb ik met de laatste versie van de c5 gereden, een tourer exclusive.

In het begin was dit een feest, en het versterkte mijn overtuiging wat een goede comfortabele auto’s Citroëns eigenlijk zijn. Ervoor reed ik in een c4, daarvoor een xm uit 1989.
Tot wanneer de problemen begonnen. Koppeling en hydropneumatische ophanging vertoonden kuren, niet op te lossen. Het vergalde het hele positieve gebeuren.

Enkele jaren heb ik het uitgezweet, in de hoop dat Citroën met die c5 III op de proppen zou komen. Noppes! Mijn geduld was op en ik ben scheef gegaan in een Duits premium merk, weliswaar met comfortonderstel.
Maar stilletjes hoop ik dat die sedan of tourer versie niet voorgoed verdwijnt en binnen enkele jaren ons terug blij kan maken met een nieuw model. Al is die hoop eerder emotioneel en niet rationeel, want volgens mij zal dit niet zo snel gebeuren.

Ook al rijdt de Duitser fantastisch, is het luxe en perfectie, het comfort is niet hetzelfde en doet me beseffen dat Citroën zo gek nog niet is.

Profiel  
 
ejpcats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-01-2011

- C6 (2005-2012) 2.7HDI exclusive
Gepost: 19 mei 2017 11:32 PM
  [ # 48 ]

Ja, een mooie auto en rijdt heel erg fijn, maar na verloop van jaren wel soms dure reparaties. De koppeling is bij mij ook kapot gegaan. En als kort daarna ook het stuurhuis lek blijkt te zijn, dan wordt je niet echt vrolijk. Vroeger heb ik een aantal jaren in een best wel oude CX gereden met zeker voor toen veel km (meer dan 170.000) maar ik had er geen rare dingen mee. En de xantia deed het ook heel goed. Toch maar hopen dat mevrouw Jackson toch nog het licht zal zien en een opvolger voor ons, Europa, laat maken.

Afbeelding Bijlagen
Citroen-CX-25-GTi-Turbo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7268
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 mei 2017 02:13 PM
  [ # 49 ]

http://autovisie.nl/2017/05/nieuws/citroen-c5-2018-zelfde-naam-auto/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ejpcats
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 25-01-2011

- C6 (2005-2012) 2.7HDI exclusive
Gepost: 22 mei 2017 11:21 PM
  [ # 50 ]

Als de nieuwe C5 zo wordt, dat zou heel mooi zijn! Maar eerst maar even afwachten of ie echt zo bijzonder wordt. Hopelijk wordt ie niet zo braaf als mevrouw Jackson graag wil zien. Het is - zeker als je veel geld voor zo’n wagen betaald - wel fijn als je op de Duitse autobahn ook goed mee kunt komen. En ik begrijp wel dat we tot 2019 (!) moeten wachten. Dat is misschien voor een aantal C5 rijders te lang. Renault heeft al een hele mooie sedan, de Talisman, en de Alfa Romeo Giulia bekoort ook heel erg. En die zou sportiviteit heel mooi mengen met comfort. En die auto heeft juist lekkere stevig gemotoriseerde versies.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 23 mei 2017 09:31 AM
  [ # 51 ]

Het duurt soms veel te lang bij Citroen.
Ze tonen een concept en of prototype, dan is ‘t afwachten van alles of niks, dat blijf ik spijtig vinden bij Citroen. Zo hebben ze al veel modellen en of updates en klanten verspeeld.
Motorkeuze in Benzine en hand bak en of automaat keuze te beperkt.
Heb soms de indruk dat ze zelf niet weten welke richting te kiezen.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 september 2017 07:24 PM
  [ # 52 ]
vtske schreef:

Het duurt soms veel te lang bij Citroen.

http://www.autoweek.nl/nieuws/nieuwe-citroen-c5-komt-in-2020/
Duurt veel te lang ja…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook