3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Even voorstellen en CX vraag
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 10 juni 2017 12:52 PM
  [ # 31 ]
Lincos schreef:
waterman schreef:

Is het dan zo slecht gesteld met de onderdelen van een klassieke Citroën?

Hier hoor je meestal alleen de horror verhalen. Koop een net exemplaar , die heb je al op het oog zo te zien, en je kunt er jaaaaren plezier van hebben. Met natuurlijk wat kleine dingetjes. Als je allergisch voor roest bent kun je beter een late serie 1 kopen.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 juni 2017 08:04 PM
  [ # 32 ]

Als je die auto gewoon koopt snap je over 2 jaar precies wat we bedoelen:lol:

Maar serieus : cx is motorisch over het algemeen prima, maar:

Roest is een probleem, kan worden opgelost.
Onderdelen zijn wel verkrijgbaar, maar vaak wel duur.
De auto zit net anders in elkaar dan alle andere, je kunt niet bij beun op de hoek terecht.
Het is niet de meest degelijke auto ooit gemaakt.

Van de andere kant het rijdt subliem en ziet er erg mooi uit.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 juni 2017 10:29 PM
  [ # 33 ]

Je moet er een beetje geluk mee hebben.
Ik rij sinds 2000 cx en heb er jaren bij gehad dat ik rond de 30000 per jaar reed.
Nooit geen gezeur gehad.
Ik heb voor (volgens mij 3 jaar terug) het blok in puin gereden,was een drijfstanglager naar de Kl gegaan.
( waarschijnlijk olie tekort door mijn toedoen )
Daarna een turbo 1 diesel waar helemaal niks mee mis was.zelfs van Yuri nog de komplimenten dat er geen pluimpje vanaf kwam ,zelfs nie met koude start.
Ik rij CX zonder erbij na te denken dat het spul 30 jaar, of ouder is ,het moet 24 uur per dag en 363 dagen paar jaar doen ,want twee dagen moet ze naar de garage.
Roest is de grootste ergernis wie een cx kan hebben.
Maar ook daar moet je een beetje geluk mee hebben.
Er zijn betere en hele slechte bouwjaren ,echt goede zijn er eigenlijk niet geweest.
Ik heb nu een trd2 gekocht in december/januari ,dorpels gelast en nog een paar gaten.
Motorisch nagezien en nu aan het genieten van het heerlijke zweven.
En ja ,geluk blijft een fijt.
En ja, ik ken ook verhalen waar het gigantisch mis gaat
Maar dat laatste is vaak een samenloop van omstandigheden.

Ik wens je in ieder geval heel veel geluk en vooral plezier met deze CX.

Vriendelijke groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook