2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Even voorstellen en CX vraag
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 08 juni 2017 08:55 PM
  [ # 16 ]
andre.smulders schreef:

Versleet nogal wat accessoire riemen en dynamo steunen.

Dynamo steunen? Klinkt nie goed nie!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 juni 2017 08:58 PM
  [ # 17 ]
deusjevo schreef:

Ziet er op de foto’s prima uit, denk alleen dat er een lederen interieur in hoort?

Leer was optioneel, dit is het interieur wat hoort in de Pallas uitvoering (bekleding met “chevrons”)

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 juni 2017 09:05 PM
  [ # 18 ]
Lincos schreef:
andre.smulders schreef:

Versleet nogal wat accessoire riemen en dynamo steunen.

Dynamo steunen? Klinkt nie goed nie!

Vrees niet, er gaat echt nog veel meer stuk dan alleen die steuntjes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 08 juni 2017 09:06 PM
  [ # 19 ]
deusjevo schreef:

denk alleen dat er een lederen interieur in hoort?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb veel wagens voorbij zien komen de laatste weken met verschillende interieurs.
Volgens mij ook Pallas met stoffen bekleding maar dat kan gewisseld zijn natuurlijk.

Jou wagen ziet er mooi uit Deusjevo. Die glimt. Ik hoop dat ik dat ook voor elkaar kan krijgen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2017 09:07 PM
  [ # 20 ]
Nielsje schreef:

Dat is een móóie cx! De stoelen en deurpanelen zien er nog zéér netjes uit, dat is een zeldzaamheid.
Ik zou zelf er geen gas in leggen, daar is de auto nog veel te mooi voor, tenzij je echt veel gaat rijden.
Enfin, zoek naar een mooie manier van inbouwen. Ik heb gasnippels gezien die net naast de tankopening zaten en bij de trekhaak.
Beiden aardige oplossingen. Laat in ieder geval niet zomaar een gat in je achterscherm boren met zo’n lelijk zwart klepje erop..

Ik ben het met Niels eens, als het een hobby auto is dan lijkt me benzine ook een prima optie.

Als er dan toch gas in moet, dan zou ik zoeken naar een specialist die het echt netjes in kan bouwen. Ik heb maar al te vaak gezien bij een CX dat er juist roestvorming ontstaat bij de plekken waar er zaken voor het gas gemonteerd zijn. De gasnippel in het plaatwerk is al vragen om problemen.

Gezien onderbouw bij een CX niet mogelijk is zonder drastische wijzigingen kost het je natuurlijk altijd al een groot deel van je kofferbak om de tank te plaatsen.

Lincos schreef:
deusjevo schreef:

denk alleen dat er een lederen interieur in hoort?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Heb veel wagens voorbij zien komen de laatste weken met verschillende interieurs.
Volgens mij ook Pallas met stoffen bekleding maar dat kan gewisseld zijn natuurlijk.

Jou wagen ziet er mooi uit Deusjevo. Die glimt. Ik hoop dat ik dat ook voor elkaar kan krijgen

Zoals gezegd, standaard werd de Pallas met stof geleverd. Leder was optioneel, net als bij de DS.
Stof was er in verschillende kleuren, o.a. afhankelijk van de kleur van de auto welke combinaties er mogelijk waren.

Profiel  
 
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 08 juni 2017 10:43 PM
  [ # 21 ]

Tot nu toe alles duidelijk. Bedankt voor de reacties allemaal.

Als alles goed blijkt te zijn wil ik er wel dagelijks in rijden. Dit houd in zo’n 12.000 p/j. Dat stelt niet zo veel voor.
De gas-inbouw kwam zo in mij op omdat de wagen belastingvrij is. Is niet direct een must have. Mocht dit wel gebeuren dan gaat de wagen zeker naar een inbouw specialist. Kost een paar €‘s maar als er iets niet goed is kan ik terug. En… nooit een vulopening in het zichtbare blik!

@waterman: Niet geruststellend! Ik kan het een en ander zelf gelukkig aan maar moet van deze wagen alles nog leren.
Fingers crossed!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 juni 2017 11:14 PM
  [ # 22 ]

Dagelijks rijden betekent ook in weer en wind en dat is dus net iets waar zo’n eerste serie cx echt heel erg slecht tegen kan. 12.000 km per jaar is prima te doen, maar je moet wel rekening gaan houden met mogelijk forse onderhoudskosten en mogelijk slechte tot zeer slechte verkrijgbaarheid van onderdelen, met name onderstel onderdelen. Verbruik van een 2400 met vierbak is al stevig, op lpg zal dat nog steviger zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 08 juni 2017 11:26 PM
  [ # 23 ]
waterman schreef:

Verbruik van een 2400 met vierbak is al stevig, op lpg zal dat nog steviger zijn.

Dat begrijp ik maar wat is de verschil hier van?
Stel deze wagen rijdt 1:8 op Super en 1:6 op lpg dan kan lpg toch al gauw uit als er geen extra belasting voor betaald hoeft te worden?
Of bedoel je dat de onderhoudskosten op lpg veel hoger zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43069
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 juni 2017 11:46 PM
  [ # 24 ]

Wat ik eigenlijk wil zeggen: zo’n cx als dagelijkse auto is , ook zonder belasting en op lpg, duurder dan welke moderne auto. Verkijk je niet op de kosten, klassiek rijden doe je uit liefde, niet uit kostenoverweging over het algemeen. Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 08 juni 2017 11:50 PM
  [ # 25 ]

Loud and Clear!;-) Thanks!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2017 07:34 PM
  [ # 26 ]

Zoals ze bij Top Gear gezegd hebben over de C6 geld ook zeker voor de CX: It’s the most comfortable way to lose your money.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 09 juni 2017 09:22 PM
  [ # 27 ]

ter vermaak:

ik heb jaren zakelijk oude cx-en gereden, de boekhouder hield de kosten keurig bij.
de auto is nooit in een garage geweest.
Toen bedacht ik dat een peugeot 607 ook wel leuk was.
Ik kocht er een van anderhalf jaar met 40 k km, dus naar de dealer voor onderhoud ivm garantie.

wat denk je; de peugeot was all in goedkoper dan de cx

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 10 juni 2017 01:02 AM
  [ # 28 ]
erikkuiper schreef:

ter vermaak:

ik heb jaren zakelijk oude cx-en gereden, de boekhouder hield de kosten keurig bij.
de auto is nooit in een garage geweest.
Toen bedacht ik dat een peugeot 607 ook wel leuk was.
Ik kocht er een van anderhalf jaar met 40 k km, dus naar de dealer voor onderhoud ivm garantie.

wat denk je; de peugeot was all in goedkoper dan de cx

Hoi Erik, waar komt dit stukje text vandaan?
Chapeau!!

Profiel  
 
Lincos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 07-06-2017

Gepost: 10 juni 2017 01:52 AM
  [ # 29 ]
waterman schreef:

Wat ik eigenlijk wil zeggen: zo’n cx als dagelijkse auto is , ook zonder belasting en op lpg, duurder dan welke moderne auto. Verkijk je niet op de kosten, klassiek rijden doe je uit liefde, niet uit kostenoverweging over het algemeen. Wink

Nog even terugkomend op uw reactie waterman.

Uiteraard wil je een klassieke wagen met je hart rijden. Dat geldt voor mij ook.
Citroën cx ... is voor mij niets anders dan jeugdsentiment.

Maar gaat het er ook niet om dat je een beetje geluk moet hebben met wat je koopt?
Wat ik bedoel is, als je een motor hoort draaien dan zou je kunnen horen als er zuigers kantelen, lagers verrot zijn en wat al niet meer.

Je zou een wagen kunnen kopen die daar net tegen aan loopt.., dan ben je op kort termijn aan de beurt.
Je kunt ook een wagen kopen waar je probleemloos een halve ton bij op draait.

Ik rij al jaaaren goed vermogende (oudere) Saab Turbo’s met ettelijke tonnen op de klok. Ook dit is een risico, hetzij wat anders dan een cx waarschijnlijk omdat veel onderdelen, na wat zoekwerk, redelijk eenvoudig te verkrijgen zijn.

Is het dan zo slecht gesteld met de onderdelen van een klassieke Citroën?

Profiel  
 
Gepost: 10 juni 2017 10:21 AM
  [ # 30 ]

Je moet wel vaker kleppen stellen met een CX op gas.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook