Mijn Pluriël 1.6 2003
Tom30
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-2017

Gepost: 14 juni 2017 04:31 PM

Goedemiddag allemaal,

Sinds iets meer dan een weekje de blije eigenaar van een Pluriël in het donkergrijs/zwart met zilvergrijze dakbogen en grijs dak. 140k op de teller, en rijdt (grotendeels) als een zonnetje. Eventjes wennen zo’n Sensodrive, maar het heeft ook wel weer wat. Dakje werkt naar behoren, en met dit weer natuurlijk geen straf.

Even een linkje naar de foto, omdat íe nogal groot is

Uiteraard heeft ‘ie een paar kleine schoonheidsfoutjes;
- de gasdrukveren van ‘t ‘kofferbakraam mogen met een jaartje ofzo wel vervangen worden, de druk wordt wat minder.
-rechter achterruit opent niet
-Heel sporadisch dat ellendige sneeuwvlokmeldinkje (die natuurlijk niets van zich liet zien tijdens de proefrit

Natuurlijk is dit geen voorsteldraadje zonder vragen. Ik heb mijn best gedaan ‘t forum door te lezen en zoeken (voor aankoop overigens al), maar heb niet op alles een antwoord gevonden Smile. Hopelijk kunnen jullie mij een stapje verder helpen.

1. Lexia
Ik las ergens dat het bijna een must is om jezelf te voorzien van een ‘LEXIA’ apparaat om foutmeldingen uit te lezen. Nu ben ik de beroerdste niet, en wil er best een aanschaffen, maar heb eerlijk gezegd nou ook weer niet zóveel technische kennis. Heeft het aanschaffen dan enige zin? Of kun je zo’n ding ook uitlezen zonder al te veel kennis? Zo ja, is er een specifiek model nodig, of werkt ‘t meeste er wel mee?

2. Fout Sensodrive

Nu wil ik de storing in de Sensodrive natuurlijk het liefst laten verhelpen, ondanks de horrorverhalen. De auto blijft prima rijdbaar, maar soms schiet hij niet in zijn 1, maar blijft hij in zijn 2 hangen. Hier kan ik gewoon in optrekken en vrolijk doorrijden, maar toch is verhelpen altijd beter. Is de verwachting dat deze problemen toenemen als ze zich eenmaal voordoen, of is het totale willekeur?

De beste oplossing zou zijn als de vorige eigenaar de updates nooit heeft uitgevoerd, en dit het probleem zou kunnen verhelpen. Nu begrijp ik dat niet alle garages even kundig zijn met het herkennen van de software versie, en dat de meldingen vrijwel altijd verwijzen naar een ‘clutch actuator’ ookal is het een softwarefout. Is er een mogelijkheid om dit van te voren zelf te checken, zonder Lexia?

3. Onderhoud

In navolging op mijn eerste punt (ik ben niet zo handig ) en mijn tweede punt, zijn er garages die beter zijn dan anderen in Pluriel/sensodrive problemen? Ik heb gelezen over de garage in Nieuw vennep, maar dit ging op ‘t forum vooral over dakproblemen (afkloppen, heb ik niet). Maar als ik de wagen wegbreng, dan het liefst naar iemand die er enige ervaring mee heeft natuurlijk.

4. Radio etc.

Mijn originele radio werkt heerlijk, en wil ik dus opzich graag houden. Weet iemand toevallig of hier bijpassende uitbreidingen voor zijn voor bijv aux/ carkit? Anders blijft t gewoon headset en radiogolfstreaming Smile .

5. Kofferbak

Als ik het goed heb, zat er een dekplaat in de kofferbak (een soort dubbele bodem), deze ontbreekt bij mij, evenals de hoedenplank. De hoedenplank heb ik inmiddels gevonden om te bestellen, maar de bodem niet. Nu twijfel ik enorm of ik niet gewoon in de war ben. Hoort iets dergelijks er in, of was dat mijn fantasie?

Enfin, dat was mijn voorstelronde en vragenvuur. Hopelijk kan iemand me iets verder helpen, en anders weten jullie in ieder geval wie er meegluurt Smile

Alvast bedankt!

Groet,

Tom

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 juni 2017 06:49 PM
  [ # 1 ]

Hallo Tom, welkom en gefeliciteerd met de Pluriel. Leuke wagentjes he.

Het wat lang blijven hangen in zijn 2 doet de mijne ook en schijnt toch een soort van producteigenschap te zijn. Wat helpt is zelf met de flippers schakelen naar 1 als het te langzaam gaat voor de 2de versnelling.
Je vertelt niet waar in Nederland je ergens zit, je bentv van harte welkom om eens uit te lezen met mijn Lexia. Omgeving Roosendaal. Er zit inderdaad normaal gesproken een extra bodemplaat in de kofferbak. Die dekt het dakje af als dat helemaal weggeklapt is.

Ik heb een Yatour aangesloten op de cd wisselaar aansluiting van de originele radio. Die geeft Bluetooth streaming vanaf mijn telefoon.

Wat voor storingen aan de bak schijnt te zorgen zijn verweerde contacten bij de aansluitingen van de actuators op de sensodrive bak.

Profiel  
 
Tom30
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-2017

Gepost: 14 juni 2017 07:37 PM
  [ # 2 ]

Goedemiddag Furrie,

Ja absoluut, leuke auto’s met best veel pit en karakter. Bij bij schakelt hij doorgaans soepel terug, alleen af en toe krijgt hij de versnelling niet lekker te pakken, en krijg ik de knipperende “auto met sneeuwvlok”. Vooralsnog lijkt hij dat niet te doen als ik, zodra hij de 1 aantikt even het gaspedaal intik zodat hij wat toeren maakt. Maar ach, gezien de duur dat ik hem heb zijn dat allemaal theorieen met minimale onderbouwen haha.

Ik zit omgeving Hilversum, dus het is een stukje rijden, maar ik hou mij graag aanbevolen om een keer van het aanbod gebruik te maken! Voor de bodemplaat zal ik mijn ogen nog maar een tijdje openhouden dan, komt vast een keer ergens voorbij!

Om een yatour aan te sluiten heb je een verdeelstuk nodig toch? Of kan hij op de CD wisselaar aansluiting wel direct? De Pluriel heeft volgens mij vrij gevoelige electronica/software, dus ik riskeer liever niet teveel modificaties voor overbodige aanpassingen (ken je eigen kunnen Wink ).

Groet,

Tom

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 juni 2017 07:46 PM
  [ # 3 ]

Ik heb daar wat over geschreven in mijn topic. Zo’n Yatour moet een specifieke kabel voor jouw type radio hebben. Dan past dat zonder verloop oid. Niet elk type is geschikt.

Je moet met de Lexia de cd wisselaar aanmelden en ook nog in de display ergens de communicatie met de wisselaar aanzetten. De Yatour doet net of hij een wisselaar is en wordt door de radio zo geaccepteerd.

Profiel  
 
Tom30
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 14-06-2017

Gepost: 14 juni 2017 08:02 PM
  [ # 4 ]

Dus toch weer die lexia Razz .

Inmiddels heb ik de verkoper van een sloopexemplaar nu een beetje aan kunnen sporen (nu ik weet dat het ding bestaat) en als het goed is, heb ik binnenkort de bodemplaat ook. Is toch leuker als zo’n wagen compleet is.

Profiel  
 
Plofferdeplof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 01-10-2016

Gepost: 17 juni 2017 05:55 PM
  [ # 5 ]

Welkom Tom,

Die hoedenplank is interessant. Ik zoek er ook 1…..

greetz,
Ron

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook