Terugkerende foutmeldingen C6
Raymakers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 20-07-2017

Gepost: 21 juli 2017 08:34 AM

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van foutmeldingen: Storing ESP/ASR, (na een minuut ook:) Handrem defect, Storing ABS en soms Storing vering etc.
Ook heb ik nu weer plotseling de beschikking over m’n snelheidsbegrenzer (die deed het al een tijd niet) en cruise control (die deed het sinds kort niet meer) terug. Daar heb ik wel m’n Lane Departure Warning voor moeten inleveren…
De verwarming blaast niet meer uit via de uitblaasopening achter het Navi-scherm.

Destijds is m’n dashboard doorgebrand agv. het wisselen van de accu en ik heb het vermoeden dat er toen ook iets in de centrale computer van m’n C6 kapot is gegaan. De storingen die ik nu telkens krijg komen en gaan, zonder dat ik er een patroon in kan ontdekken. Ondanks dat hiermee het bewijs is geleverd dat m’n C6 leeft, vind ik het toch vervelend.

Herkent iemand deze symptomen? Bestaat er zoiets als een centrale computer in de C6 waar al deze rare acties door veroorzaakt zouden kunnen worden?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 juli 2017 08:48 AM
  [ # 1 ]

Heb je de C6 al eens met een lexia laten uitlezen om te zien welke foutmeldingen er in de computers zijn opgeslagen?
Dit is het startpunt om wat meer onderzoek te kunnen doen.
Mocht je in de buurt van Roosendaal wonen ben je welkom om eens lags te komen dan kan ik een poging wagen om je C6 uit te lezen…

Hoe lang is het geleden dat de accu is vervangen? Hoe is er sluiting ontstaan in het dashboard daardoor?
Rij je veel korte ritjes? De accuspanning is behoorlijk kritisch voor de vele computers in de C6 en te lage spanning geeft rare symptomen.

Profiel  
 
Raymakers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 20-07-2017

Gepost: 23 juli 2017 11:18 AM
  [ # 2 ]

Goedemorgen,

Ik zal eens kijken of mijn lokale garage zo’n Lexia heeft. Zoniet dan ga ik graag op je sympathieke aanbod in.

De accu is nu ongeveer 1,5 jaar geleden, schat ik. Er was een pool van de accu afgebroken en bij het ontdekken daarvan heeft’ie een paar keer gevonkt. Een paar kilometer na het vervangen van de accu, die dag, brandde het display door. Ik zie dus een direct verband en de garage gaf ook aan dat het daardoor kwam. Daarna begonnen de problemen. In het begin sporadisch maar nu steeds vaker.

Ik las ergens in een van de overige threads dat kortsluiting in de schakelaar van het remlicht of de sensor van het rechter achterwiel de oorzaak kan zijn. Dat klinkt wat vaag, maar ja, we spreken wel over een C6 dus alles kan…

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 04 augustus 2017 10:36 AM
  [ # 3 ]

Ik had ook de alarmen die je beschrijft.
Met m,n Chinese Lexia de auto uitgelezen; uitkomst ABS sensor signal R.A.  defect.
Omdat bij de plaatsing van de nieuwe sensor de benzinetank,tijdelijk, een stukje moet zakken, heb ik de klus uitbesteed aan een kleine,locale, garage.
Het aansluitkabeltje van de sensor loopt over de benzinetank en als je onder de achterbank het luikje opent, kan je met een multimeter de sensor doormeten.

C6 (2007) 3.0 V6

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook