Yatour inbouwen Berlingo 2009
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 24 juli 2017 02:34 AM

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een Yatour setje in te bouwen.
Dit geeft een line-in (2x tulp of 3,5mm jack(koptelefoon)) en hands free + streaming via Bluetooth.

Ik heb een radio/cd speler met mp3. Het type is R4, maar ik heb gezien dat daar nogal wat varianten van zijn. Dus ik zou graag willen weten of je achter het volledige type nummer en merk kunt komen zonder de radio uit te bouwen. (ik heb namelijk die beugeltjes niet om de radio er uit te halen. Iemand een alternatief om de radio zonder slopen toch uit het dashboard te halen?)

En ik vraag me af of mijn display geschikt is voor het weergeven van de functies van de Yatour, ik heb alleen maar tekst regels in 1 kleur, niet zo eentje die ook symbolen en dergelijke kan weergeven.

En als laatste: je moet de cd-wisselaar poort activeren…. Hoe doe je dat? Kan ik dat zelf? Moet ik naar de dealer of kan elke garage dat?

Zijn er mensen die dit allemaal al gedaan hebben? Zo ja….. Hoe bevalt zo’n Yatour set?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.
Nossie

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 24 juli 2017 08:47 AM
  [ # 1 ]

Voor de beugeltjes even naar een dealer, of radio inbouwtent, koop je daar meteen dat ding.
http://www.carinterface.nl/citroen

Gr. Wim.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 juli 2017 10:57 AM
  [ # 2 ]

in plaats van de officiele beugeltjes kun je ook 4 horlogemakers schroevendraaiertjes of dikke spijkers oid in de 4 gaatjes duwen. Daarmee ontgrendel je de radio die je vervolgens naar voren kunt trekken.

Yatour aansluiten is fluitje van een cent, maar je hebt wel een Lexia nodig om de wisselaar te activeren. Dit moet op 2 plekken, ook bij het display moet je de wisselaar activeren zodat de tekst op het beeldscherm komt.
Stel je niet te veel voor van de weergave, veel meer dan CD 3 track 5 oid komt er niet te staan. Info als titel en artiest over nummers die je van een aangesloten telefoon oid kan streamen wordt volgens mij niet weergegeven….

Ik heb dit bij mijn Pluriel (met RD3) gedaan en dat ging heel eenvoudig eigenlijk

Profiel  
 
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 25 juli 2017 10:36 AM
  [ # 3 ]

Hallo allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik heb geïnformeerd bij het bedrijf van bovenstaande link. Bij dat bedrijf kost het inbouwen + cd-wisselaar activeren €90 exclusief de Yatour natuurlijk. Ik moet eerst weten welke radio ik precies heb voordat ik kan beslissen welke versie van de Yatour kan/wil in laten bouwen.

Tevens heb ik nog een radio vraag: weten jullie hoe ik de ‘radio text’ functie aanzet? Dit hoort by de RDS. Ik zie wel gewoon de naam van de zender, maar geen extra berichten, Sky Radio laat bijvoorbeeld zien welke liedje er speelt, geeft flitsers door enz. Ik kan deze functie niet vinden en ook in de handleiding kom ik het ook niet tegen. In de handleiding staan beschrijvingen van alle type radio die in een Berlingo kunnen zitten maar bij geen van allen zie ik de ‘radio text’ functie.

Ik hoor het wel.

Mvrgr.

Nossie

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 juli 2017 12:24 PM
  [ # 4 ]

volgens mij kun je het type radio opzoeken in Service Citroen als je chassis nummer daar ingeeft….
of je trekt de radio er even uit en kijkt of er wat nuttigs op staat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook