2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lucht in remsysteem
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 november 2011 02:44 PM
  [ # 16 ]

Ik had laatst bij achterrem ontluchten amper flow in het ontlucht-slangetje. De DS stond namelijk op de assteuntjes met ‘hangende’ wieldraagarmen. Dan heb je blijkbaar weinig remdruk achter, kwam ik later pas achter….

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 november 2011 03:01 PM
  [ # 17 ]

logisch want de hoogte regelaar detecteert dat de auto te hoog is en zet je regelaar dicht….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 19 augustus 2017 05:22 PM
  [ # 18 ]

Gisteren de remmen weer ontlucht, de derde keer al in 4 maanden.
Er kwam weer een ontzettende hoeveelheid lucht uit, net als de voorgaande keren.
De eerste keer had ik ontlucht omdat ik mijn ontkoppelingscylinder had vervangen.
Dat leek nog een verklaring voor de lucht, maar de 2de en 3de keer kan ik daar niet mee verklaren (of wel?)
Centrifugaalregelaar ook ontlucht, maar hier kwam amper lucht uit.

Al gedaan:
HD pomp vervangen (3 jaar terug)
Aanzuigslang vervangen
Bollen zijn gevuld, 2 jaar geleden
Plunjerblok rem vervangen, 1,5 jaar geleden
LHM aanzuigfilter gecontroleerd en schoongemaakt.

Ik wil het nu opnieuw aanpakken, maar zit te twijfelen over de aanpak.
HD pomp kan een goede verdachte zijn.
Aanzuigslang misschien nog een keer vervangen?
Veerbollen (voor) controleren (DS is van voor 12/67, dus druk komt uit de voorvering)
Remaccu geeft nog veel druk, dus deze lijkt me uitgesloten

Pomp vervangen is wel kostbaar, is er een manier om deze te testen op lucht?
Iemand een idee voor een stappenplan?

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 19 augustus 2017 06:11 PM
  [ # 19 ]

Als er ontzettend veel lucht uit kwam (ik denk dan aan een halve meter luchtbellen in een transparante slang) dan zou ik eerst de voorbollen controleren. Bedenk wel dat wat je ontzettend veel vindt, maar heel weinig gas is uit een veerbol.
Zelf moet ik iedere maand ontluchten, anders reageert de rem traag. Ik probeer er maar aan te wennen….

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 21 augustus 2017 02:52 AM
  [ # 20 ]

Ik had de laatste 2 jaar ook steeds dat er lucht in het remsysteem kwam, waardoor een trage reactie bij het intrappen van het rempedaal. Iedere 2 á 3 maanden moest ik weer ontluchten. Ik had vorig jaar de achterveerbollen weer op druk laten brengen. Deze bleken na een half jaar alweer wat druk te hebben verloren. Dit voorjaar nieuwe bollen achter gemonteerd. Daarna de remmen ontlucht en blijven nu nog steeds goed.
Het membraam van de veerbollen was diffuus geworden waardoor er stikstof in het achterremcircuit, wat in verbinding staat met de achtervering, kon stromen.

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 21 augustus 2017 01:03 PM
  [ # 21 ]

Voorste veerbollen gecontroleerd. Volgens mijn bollentester had 1 bol nog 45 bar en de andere minder dan 30 bar.
Kan dus de oorzaak zijn van (veel) lucht in mijn systeem al vertrouw ik mijn bollentester niet zo.
Heb de bol met minder dan 30 bar vervangen.
Ga mijn bollen nog een keer testen met een andere meter, mogelijk geeft dat uitsluitsel.
Voorlopig laat ik het maar zo, zeker als het toch uit de bollen komt.

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 21 augustus 2017 03:31 PM
  [ # 22 ]

Beide bollen moeten 59 bar zijn, dus waarom alleen de bol met 30 vervangen??

In een ander topic heb ik al eens geschreven over een systeemwijziging, heb je dat gezien??

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213741/P45

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 21 augustus 2017 09:56 PM
  [ # 23 ]

Heb ik gezien waterman, de systeemwijziging houd ik in mijn achterhoofd.
Eerst wil ik de oorzaak achterhalen.

De bol met 45 bar had ik nog liggen. Die heb ik er maar even opgezet.
Ik moet eerst nog zekerheid hebben over de bollentester die ik heb.
Krijg namelijk het idee dat deze niet de goede waarde aangeeft.
Vandaar. Als ik zekerheid heb, dan ga ik wel laten vullen. Is hier alleen nogal duur in Groningen…

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2017 07:03 PM
  [ # 24 ]

Wat bedoel je met duur?

Als je het een setje revisie deelbare bollen erop zet dan ga je richting de 400 Euro, maar dan is het natuurlijk wel goed.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook