2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Citroen saxo 1.4 schudt enorm en houdt in.
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 24 augustus 2017 12:27 PM
  [ # 16 ]
GW-tje schreef:

Als je vermoedt dat het filter verstopt zit dan is je brandstofdruk waarschijnlijk ook te laag. Bij deze auto wordt de kat niet door een tweede lambdasonde gecontroleerd, maar als de kat leeg is, zal het ding altijd teveel brandstof verbruiken.
Ook met die chinese stekker gaat er niets werken, dit is een OBD die nog niet aan regels gebonden was en zal nergens compatibel mee zijn.

Gisteren was ik even naar de winkel en toen hield ie in en ging schudden bij 60 al, ging niet harder, toen winkel in en weer teruggereden ging ie weer 80 voordat het ging schudden.

Ik lees dat de oude versie OBD een probleem is, maar die auto,w werden toch ook uitgelezen? ik ga eens met lexa stoeien en kijken wat het doet, lexa 3 is er voor gebruikt.

bedankt voor alle hulp zo ver, ik ga vandaag verder kijken, slang los van benzine en eens druk meten en opbrengst, en de lamda doormeten op de juiste manier dan komen we een eind, de bougies zijn spierwit, dat is tekort brandstof. de garage die de auto heeft verkocht aan mij reageerde niet op mijn mail, ik heb er nog niet normaal mee kunnen rijden en kosten, wel apk tot aug 2018, zonder kat>?.

De kat zonder lamda is als ie is leeggemaakt niet verantwoordelijk voor meer verbruik, wel meer stikstofoxiden, en dat zouden ze dus moeten meten bij apk, er komt genoeg lucht uit uitlaat en in de kat zit een nieuw stukje pijp geschoven.

Ik zou eens kunnen kijken welke controller er in de unit zit, daarmee kan ik dan protocol opzoeken.

vrg kees

 

 

 

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 24 augustus 2017 01:27 PM
  [ # 17 ]
GW-tje schreef:

Als je vermoedt dat het filter verstopt zit dan is je brandstofdruk waarschijnlijk ook te laag. Bij deze auto wordt de kat niet door een tweede lambdasonde gecontroleerd, maar als de kat leeg is, zal het ding altijd teveel brandstof verbruiken.
Ook met die chinese stekker gaat er niets werken, dit is een OBD die nog niet aan regels gebonden was en zal nergens compatibel mee zijn.

Gisteren was ik even naar de winkel en toen hield ie in en ging schudden bij 60 al, ging niet harder, toen winkel in en weer teruggereden ging ie weer 80 voordat het ging schudden.

Ik lees dat de oude versie OBD een probleem is, maar die auto,w werden toch ook uitgelezen? ik ga eens met lexa stoeien en kijken wat het doet, lexa 3 is er voor gebruikt.

bedankt voor alle hulp zo ver, ik ga vandaag verder kijken, slang los van benzine en eens druk meten en opbrengst, en de lamda doormeten op de juiste manier dan komen we een eind, de bougies zijn spierwit, dat is tekort brandstof. de garage die de auto heeft verkocht aan mij reageerde niet op mijn mail, ik heb er nog niet normaal mee kunnen rijden en kosten, wel apk tot aug 2018, zonder kat>?.

De kat zonder lamda is als ie is leeggemaakt niet verantwoordelijk voor meer verbruik, wel meer stikstofoxiden, en dat zouden ze dus moeten meten bij apk, er komt genoeg lucht uit uitlaat en in de kat zit een nieuw stukje pijp geschoven.

Ik zou eens kunnen kijken welke controller er in de unit zit, daarmee kan ik dan protocol opzoeken.

vrg kees

 

 

 

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 24 augustus 2017 03:17 PM
  [ # 18 ]

Getest brandstof, het spuit er uit en maakt druk.

getest de lamdasonde, verwarmingselement is stuk, ik met een open circuit wat 30 ohm moet zijn als ik me goed heb ingelezen, hij pendeld tussen 0.05 en 0.48 volt bij warme lopende motor, gevolg, hij is stuk.

Om zeker te weten even naar de sloop, er eentje halen met universeel meter op zak.


vrg kees

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 25 augustus 2017 02:06 PM
  [ # 19 ]

Beste allemaal.


Ik heb nu alles gemeten, er zit een sterk tikkende injector volgens mij want bij hoger toerental hoor je soms fel getik.

Ik heb de lambda losgemaakt, en de motor heet gereden, toen gemeten, en hij staat dan op 0.48 volt, en blijft daar, geen pendel dus.

Met losgekoppelde sensor rijdt de wagen oke, trekt ook gewoon door tot boven 100 zonder schudden en inhouden, motor krijgt dus met sensor te weinig prut, kan ook omdat lambda 1 niet gehaald kan worden. en zit in noodloop. Maar ik zou wat langere afstand moeten rijden om zeker te weten.

In bijlage de spanrol van de distributie, heb die vervangen namelijk wegens lekken een paar weken terug, hij was ook te oud, maar de garage heeft zo te zien niet de rol vervangen, ik heb dat wel gedaan met pomp, die lekte, zaak op 66 Hz gezet. rol was ingelopen, dus heel oud, geluk dat hij geluid maakte en ik dus maar snel de zaak heb vervangen.

Moet normaal de unit geen foutmelding geven zoals een lampje laten branden als de sensor los ligt>? of is dat niet bij deze leeftijd.

dank je voor de hulp.

Afbeelding Bijlagen
DSC_0815.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 25 augustus 2017 09:43 PM
  [ # 20 ]

Oke laatste deel aangekomen.

De wagen rijdt fantastisch zonder lambda sensor, geen geschud en rijdt flink door, meer vermogen ook, duidelijk meer.

de lambda is nu los, ik heb dus gereden zonder, echter was er geen motor storings lampje aan, denk dat ie gewoon opslaat en er verder niets is, als je uitleest zie je dat pas.

ook stationair, 800 toeren, en superschone loop, niks onregelmatigs.

Weet iemand toevallig een antiroest behandelingsplan voor deze wagen, want hij is nog knap hard overal, maar wel oppervlakkige roest en wil ook balkjes behandelenm nu ka het nog.

en verder denk ik dat een nieuwe lambda zal werken, echter de mijne krijg ik er niet uit, wel los maar loopt vast op de draad in de uitlaatpijp, dus verkeerd gemonteerd en zo, zonder kopervet.

vrg kees

Profiel  
 
Fluke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 24-08-2017

Gepost: 27 augustus 2017 12:23 PM
  [ # 21 ]
Feije schreef:

Voor Citroëns uit die tijd heb je een Lexia nodig om ze uit te lezen. Je kunt hem dan helemaal uitlezen, maar je hebt wel een computer/laptop met Windows XP nodig… Zijn op dit forum verschillende draadjes over te vinden.

Windows XP is niet meer nodig, heb Diagbox 7.82 onder Windows 7 draaien en werkt perfect.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 augustus 2017 12:49 PM
  [ # 22 ]

32-bits denk ik dan? Dat schijnt te kunnen inderdaad, al zijn de verhalen die ik daarover hoor ook weer wisselend.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2017 06:36 PM
  [ # 23 ]

Ja, moet wel 32 bits zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 28 augustus 2017 03:29 PM
  [ # 24 ]

Bij mij staat diagbox op een 64 bit win 7, gaat gewoon goed, ligt aan hoe programma is gecompileerd.

Oke, de saxo is weer oke, (hoop ik), zit nieuwe lambda op en het inhouden en schudden is over, de lambda pendelde niet meer en gas stoorsignalen.


Dus zoals je ziet een lambda kan veel storingen veroorzaken, de meest gekke.

vrg kees

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 31 augustus 2017 01:29 PM
  [ # 25 ]

Rijdt nog steeds goed.

Deze kleine boodschappenwagentjes zijn zijn echt volwassen wagens, ze zijn zoals bij citroen
normaal is zeer luxe in rijgedrag, het is een feest, elke keer weer.

Heb een delhi uitlezer besteld op ebay, moet je alles mee kunnen uilezen na een firmware update.

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 13 september 2017 05:52 PM
  [ # 26 ]

Bog steeds oke, geen probleem meer.


O ja zag dit, een zelfgemaakte zandstraler, en het werkt ook nog eens goed ook.

https://www.youtube.com/watch?v=nzmG4njeyRY

Profiel  
 
keesijp60
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 295
Geregistreerd: 27-03-2013

Gepost: 16 juni 2020 04:02 PM
  [ # 27 ]

Trouwens wat betreft de lege Kat, de auto komt telkens weer prima door de apk
ook door de gasmeting dus.

vrg kees

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook