4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Vermogen valt totaal weg, kan alleen nog met choke rijden (2.0 Douvrin)
Ganzebrink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 13-01-2015

- CX athena
- C5 Break 2.0 Hdi athena
- CX break 2000 baboulin ambulance
- 2CV 2 CV 6 Club
- BX 1,4 Deauville.
Gepost: 26 augustus 2017 08:27 PM
  [ # 46 ]

Ik had exact hetzelfde probleem! Leek echt een carburateur probleem te zijn! Carburateur wissel hielp niet , benzine toevoer was top( leidingen / tank schoon en pomp gewisseld ) uiteindelijk van een sloper het inlaatspruitstuk vervangen en het probleem is helemaal weg! Hele lastige storing , ook omdat carburateur schoonmaken even helpt zo lijkt het althans! Bij mij waarschijnlijk een scheurtje in het spruitstuk! De mijne reageerde ook met stationair lopen als ik met de plantenspuit het spruitstuk nat spoot!

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 27 augustus 2017 04:13 PM
  [ # 47 ]

Vanmiddag alles in elkaar gezet. Voor de zekerheid eerst de acceleratiepomp getest (nieuw membraam) en die werkte.
10 seconden starten en lopen!! Smile

..maar hij hield heel erg in bij plots gas geven. Daar ga ik dacht ik…

Met choke pakte hij wel goed op, en langzaam gas ook. Moest bijna wel acceleratiepomp zijn.
En ja hoor… kap eraf, en er kwam niks uit het kraantje bij gas geven. Pomp eraf, weer erop. Nog niks.
Bovenkant er weer af… ja er zat wel benzine in de vlotter?! Confused
Pomp nog maar een keer rustig gemonteerd.. en nu deed ie et wel! Luchtbel? Heel raar…

Maar goed! Net 20min gereden en so far so good. Very Happy Start ook veel beter met warme motor.

Nog even luchtfilterhuis gechecked: geen roest. Ik heb een plastic bak, en een ijzeren omhulzel voor het luchtfilter. Deze was nog perfect.
Spruitstuk lijkt ook gewoon goed.

Ik moet em nog wel iets afstellen. Bij gas los blijft toeren iets hangen. Klinkt mij als iets te arm.

Dat afstelschroefje, is dat een lucht- of benzineschroef. Als in; is uitdraaien meer benzine of meer lucht?

Profiel  
 
Doubleyoupee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 16-01-2016

- CX 20 Leader
Gepost: 27 augustus 2017 05:47 PM
  [ # 48 ]

Volgens mij is het al redelijk gelukt Smile lijkt dat opendraaien = rijker. Toeren zakken nu snel zat terug.

Net weer 20min redelijk pittig gereden en alles perfect. Nu maar hopen dat het goed blijft natuurlijk…...

Iedereen bedankt voor het meedenken !

edit:

nog wat foto’s voor het idee, of misschien heeft iemand er ooit wat aan Wink



(foto is gedraaid^)


Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook