16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 oktober 2017 01:03 PM
  [ # 226 ]

en eerst er nog even mee rond blijven rijden? Of is het na deze diagnose, stilzetten en afblijven?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 oktober 2017 01:05 PM
  [ # 227 ]

Je kunt er prima mee doorrijden. Mijn 21 IE had het ook en ik had geen zin om het te maken dus heb ik er nog 80.000 km mee doorgereden voor ik de motor reviseerde.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 27 oktober 2017 11:34 AM
  [ # 228 ]

Goed te horen dat de motor niet gelijk uit elkaar hoeft. Nu eerst nog wat kilometers maken. Wel wil ik graag een oliedrukmetertje inbouwen. Momenteel enkel een laadstroomlampje aanwezig, en om nu alleen een lampje voor de oliedruk bij te voegen dat vind ik onvoldoende (melding komt eigenlijk te laat). Moderne metertjes heb ik in mijn DS21 uit 1972 op de plek van de radio. Dit misstaat niet vind ik, maar voor een modern metertje kan ik bij het ID dashboard niet echt een nette plek vinden. Daarom zoek ik eigenlijk een Jaeger oliedrukmetertje (zoals uit een Jaeger tableau) om deze naast het klokje te plaatsen en dan het laadstroomlampje iets op te schuiven. Wellicht iemand hier nog een dergelijk oliedrukmetertje liggen, te koop, of weet te liggen?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 09 januari 2018 09:11 PM
  [ # 229 ]

Een Jaeger oliedrukmetertje en bijbehorende zender kunnen bemachtigen. Aangezien het onderblok geen bevestiging in de oliegalerij heeft, zit er een adapter voor de banjobout bij de zender.
Echter, het gaatje in de adapter (banjobout) vind ik erg klein, namelijk 1.3 mm. Is dit gelijk aan het origineel (heb ik namelijk nog niet gedemonteerd), of is dit veel te klein om de kop op een goede manier van olie te voorzien?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 10 januari 2018 08:33 AM
  [ # 230 ]

Hoi,

Zit bij mij ook zo…. Werkt prima !!
Maar eerlijk gezegd weet ik niet meer welke diameter het gat in de banjobout heeft.

Groet,
Marcel

Afbeelding Bijlagen
IMG_0580.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 januari 2018 09:07 AM
  [ # 231 ]

ik vind 1,3 wel weinig. Je kan het opboren tot de diameter van de leiding.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 januari 2018 09:57 AM
  [ # 232 ]

Dank voor jullie Reacties.

Marcel, mag ik zo vrij zijn jou te vragen waar jij de adapter gekocht hebt?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 10 januari 2018 10:21 AM
  [ # 233 ]

Ik heb je even een PB gestuurd.

Groet,
Marcel

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 10 januari 2018 11:38 AM
  [ # 234 ]

Foto+maten van de banjo-bout, (olieleiding kop)

Afbeelding Bijlagen
BanjoOlieLeidingKop.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 januari 2018 11:46 AM
  [ # 235 ]

Helemaal top de foto met de maten. Met die 1.3mm kom ik nog niet tot 50% van het origineel. Dat ga ik dus maar niet wagen. Mocht je de bout bij de hand hebben, zou je dan nog 1 meting voor me willen doen? Namelijk de dikte van de bout op de plaats tussen kop en het draadeind, dus het gladde deel waar de opening voor de olieleiding zit. Die is namelijk bij de mijne maar 5mm, en ik weet niet of tot 3mm uitboren dan teveel de bout gaat verzwakken.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 10 januari 2018 12:49 PM
  [ # 236 ]

Is bij mijn boutje 5,39mm,  de diameter van het gladde deel met uitstroomgaatje.

Intern is het kanaal 3,0 mm tot aan het uitstroomgaatje, daarna 2,8 mm tot aan de 6 kantige boutkop.

Wanddikte van het gladde deel laat zich dan wel uitrekenen,

kan het niet laten, dus even voor je uitgerekend 1,2 - 1,3 mm


Zelf heb ik een M7 draadeindje uitgeboord met een 3mm boortje + gaatje 2 mm aan de zijkant geboord.

Hierop een verloopmoer naar M10 gezet, dit was het draad van de oliedrukzender.

Zie tekening.

Verloopmoer M7 naar M10 wel laten maken, heb ik niet in de handel gevonden.


Succes!

Afbeelding Bijlagen
VerloopDraadmoerM7_M10.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 10 januari 2018 12:58 PM
  [ # 237 ]

Brun, dank voor de info, bij mij is het net andersom, gaatje 1.3mm en de wanddikte gaat richting 3 of meer;)

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 10 januari 2018 01:24 PM
  [ # 238 ]

Zit je nu in over de stevigheid van een uitgeboord draadeind,  is daar wel een oplossing voor.

Zie gele pijl in de foto.

Daar zit nog iets van draad in het blok waarmee een haaks beugeltje met een bout is vast te zetten.

De oliedrukzender rust op het beugeltje.

Met een rubber matje tussen oliedrukzender en beugeltje, het geheel met een slangklem verbonden.

Zit als een huis, super stevig

Afbeelding Bijlagen
OlieZender.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 10 januari 2018 11:46 PM
  [ # 239 ]

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar het gaat om de olieDRUK, niet om stroming. Dan is de diameter van het gaatje toch volstrekt niet relevant?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 11 januari 2018 09:08 AM
  [ # 240 ]

Het gaatje in de adapter (vervanger van de banjobout) is voldoende om de oliedruk te kunnen laten meten, maar niet voldoende (al vindt mijn leverancier het wel voldoende) voor een goede doorstroming om de cylinderkop te kunnen voeden.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
 
16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook