4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
DS 7 Crossback
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 17 november 2017 11:06 PM
  [ # 46 ]

De volledige prijslijst op autoweek praat over een 1.6 puretech en een 1.5 bluehdi ...

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 18 november 2017 12:00 AM
  [ # 47 ]
Feije schreef:

Ik denk dat het gewoon een THP is. Die hadden we nog niet met 180pk, maar wel met 165 en 200.

Klopt helemaal volgens mij, ik heb ergens gelezen dat de Thp-familie nu eveneens PureTech genoemd worden. Misschien om de niet al te vlekkeloze reputatie van de Thp’s wat uit te wissen, ik hoop en denk ook wel dat deze motoren nu eindelijk wat aan betrouwbaar gewonnen hebben en op niveau staan.

On topic: Hoe meer ik deze Ds7 zie op foto des te meer indruk maakt hij op me, dat interieur love1 man, man, man. Ik vind dat PSA op dat vlak toch wel mooie dingen laat zien zoals eveneens het interieur van de Peugeot 3008. Ik vermoed ook dat men in deze Ds7 veel tijd heeft geïnvesteerd en kosten nog moeite heeft gespaard. Het zou me niet verwonderen als dit meer als behoorlijk gaat rijden en ze met de concurrenten mee kunnen, afwachten wat de eerste testen binnenkort gaan vertellen. Duimen maar!

 

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 november 2017 12:17 AM
  [ # 48 ]
Feije schreef:

Ik denk dat het gewoon een THP is. Die hadden we nog niet met 180pk, maar wel met 165 en 200.

Ja, kijk maar eens in ons complete motorenoverzicht.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 12:19 AM
  [ # 49 ]
V-zesserke schreef:

ik hoop en denk ook wel dat deze motoren nu eindelijk wat aan betrouwbaar gewonnen hebben en op niveau staan.

Volgens iemand op dit forum die naar eigen zeggen vrij nauwe contacten heeft met de mensen bij PSA zijn ze nu inderdaad wel beter, maar nog niet helemaal zo goed als ze zouden moeten zijn. Ik weet niet meer in welk draadje dat was. Maar dit is een nieuwe variant natuurlijk, dus wellicht is deze inderdaad helemaal prima Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 18 november 2017 07:09 AM
  [ # 50 ]

Ik vind het een mooie wagen, maar ik vrees dat in deze prijsklasse de mensen toch voor andere merken gaan kiezen.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 19 november 2017 11:37 AM
  [ # 51 ]
ronama schreef:

Ik vind het een mooie wagen, maar ik vrees dat in deze prijsklasse de mensen toch voor andere merken gaan kiezen.

Ja en ook nee. Ja, want de Duitsers zijn een (al dan niet terecht) gevestigde waarde en heel wat mensen hebben nu eenmaal graag 4 nullen, brol met wielen of vallende sterren op de oprit staan. Misschien wat in het lachwekkende beschreven want eerlijk waar ik denk dat Audi, BMW & Mercedes heus wel goede wagens bouwen ook al vertoond hun imago de laatste tijd hier en daar toch een barstje. Maar hadden Jaguar en RangeRover in het verleden zo een goede reputatie? Je ziet ze hier in België behoorlijk veel rijden en hun imago is denk ik toch een pak beter als een paar jaar terug. Wat bewijst dat een pak mensen geen oogkleppen aan heeft.
Door te denken dat men de Ds 7 gaat laten links liggen kruipen we in een underdogpositie waarbij men van de gedachte uitgaat dat het toch maar Franse brol is en de mensen hem geen blik gaan gunnen. Op voorhand verloren dus en dubbel jammer.
Maar ik denk (misschien denk ik verkeerd hoor) dat niet alle mensen met geld daarom een dikke Duitser willen, er zijn er ook die de soms wel erg arrogante houding van de Duitsers (wij kunnen alles beter) niet kunnen smaken en die mensen kijken verder als hun neus lang is. Dat zie je aan het succes van Jaguar, RangeRover maar ook b.v. Volvo.
En daarom dus ook een nee, ik heb de Ds 7 gisteren i.r.l. kunnen aanschouwen en ook al ben ik fan van Franse wagens en producten maar zeker niet blind voor hun tekortkomingen, er staat een zeer fraai product en echt eerlijk waar een stuk boven mijn verwachtingen.
Als je een Ds 7 gaat vergelijken met zijn rechtstreekse concurrenten met gelijke uitrusting dan denk ik dat het helemaal niet zo negatief uitvalt voor de Fransman, de mogelijke opties en aangeboden techniek zitten helemaal op niveau en zijn soms zelfs niet eens verkrijgbaar op zijn concurrenten. Dat is ooit anders geweest bij PSA want ze liepen zowat altijd achter op de rest.
Er is een markt voor wagens van pakweg 50000€ in België (sorry Nederlanders, het is niet de bedoeling het er nog eens in te wrijven dat het hier lekker goedkoper is) ze rijden hier met massa’s rond. En zelfs wie zoveel geld aan een auto wil spenderen wil ook liefst zoveel mogelijk wagen voor dat geld, en dat is bij de Ds 7 zeer zeker het geval kijk maar eens wat je elders betaald voor hetzelfde niveau! En dus geef ik hem het voordeel van de twijfel, ik vermoed en hoop vooral dat heel wat mensen deze wagen wel een blik gaan gunnen (al dan niet uit louter nieuwschierigheid) en misschien serieus gaan verschieten van het niveau. Ik wacht dan ook met belangstelling de eerste rijtesten af en hoop dat ze veel positieve verhalen voortbrengen, dan staat hen niets in de weg voor een laat ons zeggen bescheiden succesje.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 19 november 2017 12:38 PM
  [ # 52 ]

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar Jaguar en Range Rover hadden niet dezelfde reputatie als Franse auto’s hebben. Weliswaar stonden ze niet bekend als goede auto’s, maar tenminste wel als dúre auto’s. Ze verkochten meestal volgens mij ook helemaal niet zo slecht - in tegenstelling tot dure Franse auto’s de afgelopen 30 jaar of zo. Ik denk dat het imagoprobleem in dit geval meer is dat Franse auto’s goedkoop zijn, niet eens zozeer dat ze slecht zijn.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 november 2017 01:48 PM
  [ # 53 ]

Slecht was bijv. de C6 niet (en goedkoop ook niet), maar objectief niet goed genoeg voor het zelfgekozen referentiekader van A6, Fünfer en E-Klasse. Was de C6 Duits geweest, dan zouden voorwielophanging, koelvloeistofcircuit en instrumentenpaneel ook te zwak geweest kunnen zijn, maar zouden ze onder garantie door betere vervangen zijn. De kopers van die auto’s zijn leasemaatschappijen; die zijn niet dom, die maken ijskoude rekensommetjes.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
geerst
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 24 november 2017 10:13 PM
  [ # 54 ]

Ik ben benieuwd wat er nog overblijft van de “grandeur” van de ds7 voor € 32000?
Is wel een eerlijke prijs.

http://www.dsautomobiles.be/nl/configurator/modellen/ds-7-crossback/motoren-en-afwerkingen/afwerkingen.html#

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 25 november 2017 08:02 AM
  [ # 55 ]

De Nederlandse prijzen zijn heel wat onvriendelijker ...

http://www.dsautomobiles.nl/ds-store/configurator/modellen/ds-7-crossback/versies-en-motoren/versies.html


Wel apart (slecht eigenlijk) dat zaken als elektrisch bedien- en verwarmbare spiegels bij onze zuiderburen een optie zijn ......

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 25 november 2017 10:42 AM
  [ # 56 ]
geerst schreef:

Ik ben benieuwd wat er nog overblijft van de “grandeur” van de ds7 voor € 32000?
Is wel een eerlijke prijs.

http://www.dsautomobiles.be/nl/configurator/modellen/ds-7-crossback/motoren-en-afwerkingen/afwerkingen.html#

Niets gaat eroverblijven van die “grandeur” maar dat is elders gewoon niet anders. Een instap Audi, BMW of weet ik wat veel is ook een kaal exemplaar, nog kaler zelfs. Als ik hem samenstel naar mijn goesting kom ik (voor België) al gauw ergens tussen de 45000 á 50000€ uit en ook die prijs lijkt me eerlijk en zeker concurrentieel gezien het gebodene. Ik denk trouwens dat die goegkopere versies nauwelijks te zien gaan zijn, wie dit wil kopen koopt er veelal een uit de topreeksen.

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 25 november 2017 12:24 PM
  [ # 57 ]
RensKorevaar schreef:

Slecht was bijv. de C6 niet (en goedkoop ook niet), maar objectief niet goed genoeg voor het zelfgekozen referentiekader van A6, Fünfer en E-Klasse. Was de C6 Duits geweest, dan zouden voorwielophanging, koelvloeistofcircuit en instrumentenpaneel ook te zwak geweest kunnen zijn, maar zouden ze onder garantie door betere vervangen zijn. De kopers van die auto’s zijn leasemaatschappijen; die zijn niet dom, die maken ijskoude rekensommetjes.

Nee, die C6 was zeker geen slechte wagen en ik ben het eens met je dat hij objectief niet goed genoeg was. Bovendien had die C6 i.m.o. een te grote eigenzinnigheid, iets waar ze zich bij Citroën wel eens meer aan bezondigden, let wel ik vind eigenzinnig zijn niet altijd een slechte kwaliteit en bezit er zelf ook een flinke dosis van. Maar het word niet overal gewaardeerd dat hebben andere autoconstructeurs eveneens aan de lijve mogen ondervinden, Renault Velsatis, Lancia Thesis geen toonbeelden van commercieel succes.
En ik denk dat de Ds7 het daar toch enigszins anders doet, laat het er ons op houden dat deze wagen toch wat normaler is volgens de gangbare normen toch. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden, veiliger is het in ieder geval.

Profiel  
 
XsaraVTR
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 25-03-2004

Gepost: 01 december 2017 08:42 PM
  [ # 58 ]

Wat een ontzettende domper weer….. het ding mag maar maximaal 1550kg trekken…..
De C4 picasso 1.2 thp van de vrouw mag ook 1500kg trekken….. hier gaan ze veel potentiële kopers mee verliezen….

Citroën verzamelaar Wink Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 01 december 2017 09:18 PM
  [ # 59 ]

Hij staat ook op hetzelfde platform als de c4p toch?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 december 2017 10:15 PM
  [ # 60 ]

Mag die maar 1500 kg trekken?

En zoals bij citroen ook maar 70 kg kogeldruk?

Dan is het echt een gemiste kans

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook