1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Prestige in aanbouw
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 12 oktober 2017 07:20 PM

Hallo Allemaal.

Ik heb even een vraag omtrend het injectierelais het blauwe achter de koplamp. Als je dit via een accu schakelt moet je dit dan horen. Zit namelijk met het probleem dat de auto niet meer wil starten. Zet ik rechtstreeks spanning op de brandstofpomp is het aankomen en start ze meteen. Ik vermoed het relais dus nu maar wil het aan een voeding of accu testen kijken of hij schakelt. Heeft iemand eventueel ook een schema van dit relais ? Graag jullie advies en alle reacties zijn eveneens welkom.

Groeten en alvast bedankt voor reacties
Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 14 november 2017 09:19 PM
  [ # 1 ]

Goedenavond

Heb van de Prestige heden avond mijn dashbord gewisselt. Het is van een grijzige kleur verandert in mooi zwart. Alles zit inmiddels alweer grotendeels op zijn plek enkel loop ik tegen een probleem op met de rubber in het midden van het console wat van het kachelgedeelte afkomt. Hoe is het te doen om deze weer goed bevestigt te krijgen. Alle tips zijn welkom. En is er misschien iemand die het gedeelte waar de klokkenbak op zit in het zwart heeft en het onderbak gedeelte waar de mistlamp schakelaars en alles inzitten voor een automaat ook in het zwart ? en dus voor een automaat ? Het betreft een serie 2 Prestige van 1987.

Alvast bedankt voor eventuele reactie’s

Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2017 04:50 PM
  [ # 2 ]

Ja dat is er zeker in het zwart, want de GTi automaat werd ook met zwart interieur geleverd.
Bij een Prestige automaat zat er misschien een zwart dash in als zwart leder een optie was?

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 15 november 2017 06:20 PM
  [ # 3 ]

Haa Arjan.

Dat kan kloppen inderdaad. In ieder geval die delen heb ik helaas nooit uit de slopers gehaald en nu heb ik ze nodig maargoed het dashbord een zeer mooi zwart zit erin alles aangesloten en werkt ook weer mooi. Overigens erg blij. Ondanks dat ik zo’n klus wel kan blijft het altijd spannend tot alles erin zit en vooral weer werkt. Maargoed met foto’s maken stickeren en nummeren kom je heel ver. Nu gaat de hemel en stijlen er nog uit voor een volledige stoffering en dan ga ik hem volledig terug opbouwen. Heb jij nog tips aangezien jij ook het dashbord eruit hebt gehad hoe je dat slurfje zal ik maar zeggen terug plaatst op het kachelhuis dat is dat gedeelte net achter het muntenbakje zal ik maar zeggen. Dat is nog het enige waar ik mee zit dan zit letterlijk alles weer mooi terug. Die onderdelen wat je zegt zitten inderdaad in Gti’s dus ook nogmaals bij deze een oproep als iemand ze heeft graag een berichtje.

Dank je wel Arjan.

Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 15 november 2017 06:38 PM
  [ # 4 ]

Dit zijn de 2 delen die ik zoek in de kleur zwart.
En een foto van de Prestige die momenteel dus in opbouw is.

Afbeelding Bijlagen
dash1_2.jpgdash_2_2.jpgPrestige_2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2017 08:10 PM
  [ # 5 ]

Heb je een foto van het rubber stuk dat je er niet goed op krijgt? Ik begrijp nog niet helemaal wat je er niet op krijgt.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 19 november 2017 01:23 PM
  [ # 6 ]

Dag Arjan.

Bedoel het harmony ca rubber dat vanaf het kachelhuis met dashbord verbonden zit.
Dat rubber is zichtbaar als het muntenbakje weg is.

Gr Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2017 08:26 PM
  [ # 7 ]

Bedoel je deze bovenop?

Of degene die op de ronde zijkanten zitten?

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 november 2017 09:12 AM
  [ # 8 ]

Haa Arjan.

Klopt die in de midden bovenop. Het kachelhuis is er niet uit geweest verder enkel die bovenste maar ik heb hem er al bijna op met wat gefrot. Vandaag doe ik de uitblaas schuimrand nog vernieuwen die is ook compleet vergaan. Gisteren heb ik de hemel uitgebouwd inclusief alle stijlen en het stof ervan gehaald wat uiteraard weer voor de nodige troep zorgde tot in huis toe. Maargoed alle stof is eraf stijlen helemaal schoon en gruisvrij gemaakt en komende week naar de stoffeerder om alles opnieuw te laten overtrekken en dan is ze weer bijna zover. Het begint op te schieten.Foto’s van het nieuwe zwarte dash met console en dergelijke wat erin is gekomen

Afbeelding Bijlagen
Dash6.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 november 2017 09:22 AM
  [ # 9 ]

Overigens nog een vraagje.

De rubber rondom in de auto voor de deuren hoe plaats je die gemakkelijk terug ? Wat zijn jullie ervsringen hiermee. Ik heb het geprobeerd maar dit gaat erg lastig. Moet je hier soms iets van siliconen spray voor gebruiken of iets dergelijks ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2017 11:05 AM
  [ # 10 ]

Dat rubber op het kachelhuis kan je er beter opzetten voordat het dash erin gaat, zo heb ik het gedaan. Maar zo te horen zit die inmiddels ook op zijn plek.

Bedoel je deurrubbers? Beginnen in een 90 graden hoek bovenaan, dan stukje voor stukje vast duwen. Eventueel met een houten hamer.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 25 november 2017 12:20 PM
  [ # 11 ]

Thanks Arjan.

Inderdaad alle deurrubbers moeten er terug op dat gaat nu van de week gebeuren. Vandaag weer wat delen binne gekregen voor het zwarte dashbord dank aan Peter Bonhof die veel heeft liggen en nu is het zwarte dash zo goed als klaar. Wordt vervolgt in elk geval.

Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 21 januari 2018 10:37 AM
  [ # 12 ]

Goedemorgen Arjan en uiteraard andere forumleden.

Intussen de deurrubbers teruggeplaatst ging prima overigens dankzij tip van Arjan.
De deuren zitten er inmiddels ook weer in wat een hele klus was. En gisteren heb ik de laatste hand aan de electra van de deuren gelegt en ook dit is gelukkig met succes afgerond. Ramen werken weer sluiten netjes en ook de centrale vergrendeling werkte meteen goed. Nu zit ik alleen met een vraag omtrend de binnenverlichting in de hemel. Deze gaat niet op het ogenblik wel als ik de schakelaar bedien in de hemel maar niet bij het openen van de deur ? Kan dit een slecht contact op de deurschakelaars zijn ? Of zit hier nog iets anders wat dit schakelt ? Graag weer even jullie advies ?

Groeten Patrick

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 januari 2018 11:55 AM
  [ # 13 ]

als je inderdaad een van de deuren open doet, moet het licht aangaan.
Die schakelaars willen wel corderen. Maar allemaal tegelijk is wel gek.
Het is wel even geleden de CX maar ik heb die paar keer los gehad. Wel opletten dat de draden niet los schieten en verdwijnen in de stijl.

Heb je geen schema? Anders moet ik even zoeken hier.
Lamp heeft een plus meen ik. En op twee manieren kan die naar massa. Met schakelaartjes in deur of knopje in de hemel.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 januari 2018 04:55 PM
  [ # 14 ]

Er zijn eigenlijk 2 contacten.
1 zit er in het slot zelf, deze is voor de indicator in het dash.
De andere zit in de stijlen van de auto zelf. Goed te zien, dat is het stokje dat ingedrukt wordt als de deur dicht gaat. Deze zijn zoals hierboven al beschreven is voor het licht in het dak.

Werkt er geen enkele deur? Dan is het wel opvallend dat ze alle 4 niet werken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 januari 2018 10:24 PM
  [ # 15 ]

Controle lamp voor niet gesloten portieren ,komt niet vanuit die schakelaar.Wink
Die zit in het slotmechanisme.
Binnen verlichting is door de deur schakelaars in de stijlen of de knop.
Gaat wel uit doormiddel van de modulator wanneer de auto gestart word.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook