1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Het grote Noordkaaprun 2021 brainstormtopic, 1e opzet voor route op pagina 7
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2018 04:25 PM

Vier jaar na dato is de napret van misschien wel de meest legendarische forumreis, de 3e Raid Arctique in dit topic nog steeds niet weggeebt. Hoe kunnen we beter recht doen aan deze emoties dan door te filosoferen over een 4e raid arctique?

De crew van de Alpen- en Harzrun zal in ieder geval met veel plezier meewerken aan de totstandkoming van een nieuwe editie.

Ik ben er sterk voorstander van om een vierde editie open te stellen voor alle Citroens en dat de poolcirkel een centrale rol zal innemen ligt voor de hand evenals het behoud van Kiruna als punt in de route vanwege het bijzondere karakter van deze stad. Wat mij betreft ligt alles verder open.

Ik vind het ook wel eens leuk om voor de verandering jullie geen uitgedachte reis te presenteren, maar zo’n trip te crowdsourcen. Dit topic is daarom een vrijplaats voor ideeen, ga lekker los!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 januari 2018 04:36 PM
  [ # 1 ]

Ha, fijn topic. Nu meteen al. Very Happy

Zoals ik in het Raid Arctique-draadje al aangaf ben ik helemaal in voor dit initiatief. En iets van een idee heb ik ook wel:

Laten we van een nog nader te bepalen plaats in Nederland een roadtrip maken naar de poolcirkel en verder. Ik ga graag mee in jouw voorstel om Kiruna in de reis op te nemen, maar misschien is het mooi om door te reizen naar de Noordkaap? Ik heb me laten vertellen dat dat op zichzelf helemaal niet zo’n bijzondere plek is, maar het idee van ‘het noordelijkste puntje’ is wel leuk natuurlijk. Van daaruit is er vervolgens niets mooier dan via de Noorse fjorden terug te rijden!

O ja, qua seizoen heeft de zomer mijn voorkeur. Niet alleen omdat het dan makkelijker reizen is, maar ook omdat het ontbreken van de duisternis een gave ervaring is.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 januari 2018 04:41 PM
  [ # 2 ]

Vanwaar 2021 trouwens? Of is dat een willekeurig voorstel?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2018 05:37 PM
  [ # 3 ]

Aantikken van de poolcirkel heeft in mijn ogen ook iets magisch.

2021 is niet helemaal willekeurig gekozen. In 2015 zijn we naar de alpen geweest en in 2017 naar de Harz. Voor 2019 hebben we Slovenië op de korrel dus 2021 zou dan in mijn ogen wel redelijk logisch zijn voor een volgende reis. Daarnaast is het over slechts 3,5 jaar al zomer 2021 en ik denk dat dat helemaal niet overdreven is als we ambiëren er weer net zo’n ultieme reis van te maken als de derde editie.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 januari 2018 05:45 PM
  [ # 4 ]
Lucas schreef:

Aantikken van de poolcirkel heeft in mijn ogen ook iets magisch.

Dat gevoel van magie verdwijnt wel weer snel nadat je ontdekt hoeveel noordelijker je nog kan rijden, is mijn persoonlijke ervaring. Neemt niet weg dat het een noemenswaardige mijlpaal is. Als reisdoel is het wat lafjes. Wink

Lucas schreef:

2021 is niet helemaal willekeurig gekozen. In 2015 zijn we naar de alpen geweest en in 2017 naar de Harz. Voor 2019 hebben we Slovenië op de korrel dus 2021 zou dan in mijn ogen wel redelijk logisch zijn voor een volgende reis. Daarnaast is het over slechts 3,5 jaar al zomer 2021 en ik denk dat dat helemaal niet overdreven is als we ambiëren er weer net zo’n ultieme reis van te maken als de derde editie.


Volstrekt logische redenering.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 januari 2018 05:47 PM
  [ # 5 ]

3,5 jaar om geld te reserveren en de familie te masseren, is voor veel deelnemers denk ik ook wel een fijne gedachte. Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 03 januari 2018 05:59 PM
  [ # 6 ]

is dat alleen voorbehouden voor die moderne cxen ? of mogen die andere strijkijzers ook mee??

doei

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 03 januari 2018 06:02 PM
  [ # 7 ]

Lekker dat het wat verder weg in de tijd is. Misschien vlot ons huis dan al wat en kan ik de familie overhalen om met de Fitroën die kant op te hobbelen…nu nog even 3 maanden vakantie zien te regelen. Sneller gaat niet met dat ding Laughing

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 januari 2018 06:11 PM
  [ # 8 ]
folke048 schreef:

is dat alleen voorbehouden voor die moderne cxen ? of mogen die andere strijkijzers ook mee??

Lucas schreef:

Ik ben er sterk voorstander van om een vierde editie open te stellen voor alle Citroens


Jij kan gerust mee met je oude DS. Bij jou vandaan is het maar een klein stukje rijden. Very Happy

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2018 06:43 PM
  [ # 9 ]

Alleen voorbehouden aan CX’en lijkt mij gezien de wat vrijere interpretatie van het thema niet per se nodig. Ik denk dat de stelregel die we bij de afgelopen runs hebben gehanteerd dat alle Citroëns welkom zijn, maar we een maximum instellen van 5 exemplaren per model op basis van wie het eerst komt wie het eerst maalt een goed divers deelnemersveld oplevert.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 januari 2018 07:02 PM
  [ # 10 ]

Staat de route van de vorige Raid Arctique ergens online? Ik kwam met enig zoekwerk niets tegen.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 januari 2018 07:05 PM
  [ # 11 ]

Staat die niet gewoon in het 3e Raid Arctique topic? Ik zal ook eens kijken.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 januari 2018 07:11 PM
  [ # 12 ]

Overigens heb ik de afgelopen dagen mijn gedachten er nog eens over laten gaan en ben ik van mening dat de titel Raid Arctique eigenlijk vrij concreet is verbonden aan de reis die de CX-en in 1974 hebben afgelegd, waarna het twee keer bij wijze van jubileum is herhaald; in 2004 door Branko en in 2014 was het een internationaal gezelschap dat via dit forum bij elkaar was gebracht. Daarom lijkt het mij beter om die naam en die specifieke invulling van de reis voor te behouden aan een mogelijk 50-jarig jubileum in 2024. Ook weer een specifieke CX-reis. Daarmee is natuurlijk niet gezegd dát deze jubileumtrip er komt, maar het zou ook wat flauw zijn om de naam (en invulling) nu te kapen voor iets anders.

Mijn voorkeur zou het hebben om voor een trip naar de poolcirkel (en verder) in 2021 een andere naam te bedenken en mogelijk ook een geheel andere invulling aan het reisschema te geven.

Misschien dat de deelnemers aan de Raid Arctique van 2014 zich dan ook wat enthousiaster in dit topic melden. Laughing

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 januari 2018 07:26 PM
  [ # 13 ]

Een andere naam gebruiken is inderdaad een goed idee, het zal immers behoorlijk anders zijn. We kunnen er Arctic Run of Polar run van maken bijvoorbeeld, maar het moet toch beter kunnen dan dat met al die creatieve breinen hier.

Ik heb ook gezocht in het topic van de derde editie, maar het is zo’n joekel van een topic. Zou mooi zijn als jij het wel weet te vinden.

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 06 januari 2018 07:33 PM
  [ # 14 ]

Ik zal eens zien wat er uit mijn brein komt. Morgen of later van de week.


Op mijn computer heb ik een reisschema gevonden in Word, dat zal ik jou even mailen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 januari 2018 07:49 PM
  [ # 15 ]

Hoe reden jullie de route destijds? Was er een routebeschrijving of reden jullie individueel op de kaart danwel navigatie min of meer direct van bestemming naar bestemming?

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook