Handschoenenkastje demonteren C4 coupé 2005
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 10 februari 2018 07:32 PM

Hallo allen,

Ik heb weer eens een typisch C4-dingetje: de luchtverdeler van mijn climate control werkt niet meer, lucht kan alleen uit de roosters in het midden van mijn dashboard komen en niet meer uit de uitstromen bij de voeten of de voorruit.
Het mechanisme dat dit bedient schijnt nogal vaak kapot te gaan waarvoor Citroën een speciaal reparatiekitje beschikbaar heeft. Om te kijken of dit bij mij het geval is moet ik het handschoenenkastje verwijderen, maar dit lukt mij niet. Op de foto hieronder kan je zien dat ik alle schroeven verwijderd heb, ook die ene die verstopt zit achter de airbag sticker, maar toch krijg ik hem er niet uit. Hij blijft ergens achter steken, en ik durf niet echt kracht te zetten omdat ik bang ben dat er iets kapot gaat. Hij hang dus al helemaal los en kan hem makkelijk heen en weer bewegen, maar er uit komt hij niet. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, zie ik iets over het hoofd of moet je hem op een speciale manier eruit wrikken?

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 10 februari 2018 08:31 PM
  [ # 1 ]

Bij de rechter deur ook het paneel verwijderd? Volgens mij zit daar ook nog een schroef. Weet het niet meer helemaal zeker, het is al een beste tijd terug dat wij een C4 hadden.

Succes.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 11 februari 2018 12:09 AM
  [ # 2 ]

Hij lijkt juist aan de linkerkant vast te blijven zitten. Aan de rechterkant kan ik hem al vrij ver naar voren halen, maar links gebeurt er dan niks. Het paneel aan de rechterkant heb ik inderdaad verwijderd, maar daar zitten schroeven van het raamwerk waarin het handschoenenkastje geschoven zit, dus die zouden er in principe niet uit hoeven.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 februari 2018 06:02 AM
  [ # 3 ]

Vaak zit er ook een schroef achter op het handschoenenkastje, maar die zit dan bij de voetenruimte, dus even met een zaklamp via de voetruimte omhoog schijnen,
Anders zou zo,n handschoenen kastje een kort leven hebben,

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 12 februari 2018 08:35 PM
  [ # 4 ]

Het is gelukt! Bij Citroën gaat techniek en geweld wél samen Mr. Green
De klep zit met een soort klik systeem wat tegelijk als scharnier functioneert vast aan het frame waar het kastje in zit. Rechts schoot dat gemakkelijk los, links zat het muurvast. Hieronder een foto van het klikmechanisme nadat het handschoenenkastje verwijderd is. Eerst moet je de klep verwijderen, waarna je het kastje zelf eruit kan schuiven. Op een Engels forum zag ik staan dat je het als geheel eruit moet halen, maar dat werkt dus niet echt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook