43 van de 53
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 12 februari 2018 09:08 PM
  [ # 631 ]
Penny Lane schreef:

Want de originele knop, die bij de dealer-accessoire houtset hoort, daar kom je dus never meer aan…
Derk

Hoe ziet die er precies uit?

Volgens mij heb ik iets dergelijks voor een XM liggen.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 februari 2018 09:18 PM
  [ # 632 ]

Ik heb er binnenkort eventueel eentje over, maar dat is niet die van het accessoirehout (maar van een Activa). Zit een krasje op door project airco en daarom ga ik hem vevangen, maar heeft nog maar 165.000km. Die kan dus nog even mee tongue rolleye.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 februari 2018 10:25 PM
  [ # 633 ]

Zo’n houten Activa-knop zou al prima zijn. Ik heb wel eens zo een op reserve gehad, maar die heb ik een keer in een melige bui in de Panda gezet die ik een week of wat daarna vakkundig op een Golf in puin gereden heb. Krasje is geen bezwaar want dat hout krijg ik wel netjes.

@ BasisBIX - het is deze:

Ik meen me te herinneren dat ik lang geleden een XM Break heb gezien waar dezelfde in zat, dus het is mogelijk dat je dan net zo een hebt.

In ieder geval kan ik me niet heugen dat ik ooit een tweede Xantia met deze houtset heb gezien (hoewel er vast nog wel ergens één rondrijdt/reed), dus dat is niet de meest efficiënte weg om een vervangend knoppie te vinden.

Gelukkig past verder gewoon ongeveer alles: Xantia, XM, Xsara, Saxo, C3, C4, C5, P106, P206, P306, P406… Allemaal totaal andere pookknoppen, maar ze passen in ieder geval wel. Dan is het al snel beter dan die breuken waar ik me dan dus weer onbewust & ongewild aan ga zitten ergeren Smile Kortom, morgen ga ik denk ik maar even naar de sloop op en neer om iets te scoren dat in ieder geval niet stuk is. Dan kan ‘de goeie’ daarna rustig opgesnord worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2018 12:39 AM
  [ # 634 ]

Hm, m’n Harzrun sticker is weggewaaid zie ik net Confused Gelukkig heb ik ‘t bordje nog, want ik kan de binnenplaksticker die ik ergens moet hebben met geen mogelijkheid terugvinden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 februari 2018 07:29 AM
  [ # 635 ]

Als je er veel om te doen is dan wil ik wel even zoeken, volgens mij heb ik er nog wel eentje liggen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2018 07:56 AM
  [ # 636 ]

Hmja. Het is jammer maar niet onoverkomelijk. Ik denk dat ik een eindje Velcro® scoor en daar het bordje mee tegen wegglijden beveiligd op de hoedenplank leg. De overgebleven buitenplaksticker kan dan op m’n gereedschapskar. De kans dat-ie daar af waait is in ieder geval gering.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 februari 2018 10:28 AM
  [ # 637 ]

Zo’n “ houtset “ kwam bij mij voor m’n Xantia 1b via de dealer gewoon bij prewoodec vandaan Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2018 08:05 PM
  [ # 638 ]

Dat zou best kunnen, ik heb geen idee wie die setjes maakte. In de accessoire-folder van 1993, die op de site van de Xantia club te vinden is, is de hele set afgebeeld. Maar je ziet dat setje niet (meer) zo veel. Ergens snap ik dat wel, want ik ben in al de tijd dat ik met deze Xantia rijd ook voortdurend bezig om ‘t weer vast te maken. Getuige een aantal oude secondelijm-sporen zijn vorige eigenaren daar ook al mee bezig geweest, dus het zou me niet verbazen als blijkt dat er nog ergens een paar Xantia’s rondrijden die dat setje ooit gehad hebben, maar waar het wegens irritaties omtrent loslaten ook lang geleden al weer uit gehaald is Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 13 februari 2018 08:08 PM
  [ # 639 ]

Haha ,... yep

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 februari 2018 08:22 PM
  [ # 640 ]

Ik heb nog best wat stickers liggen van zowel de harzrun als alpenrun. Ex-deelnemers stuur ik er op verzoek met plezier enkele op.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 februari 2018 06:19 PM
  [ # 641 ]
Penny Lane schreef:

@ BasisBIX - het is deze:

Helaas, de accessoire pookknop die ik heb liggen heeft een ander model.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 februari 2018 06:55 PM
  [ # 642 ]

Goed, min of meer onverwacht is me er een houten Activa pookknop aan komen waaien en daar kan het prima mee. Eveneens tegen de verwachting in houdt de laatste plak-actie op de bestaande knop nog stand ook. Da’s mooi, want deze houten knop moet eerst even opnieuw in de lak en eventueel een beetje bijgekleurd. Maar dat is op een houten knop natuurlijk gewoon goed te doen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 februari 2018 08:29 AM
  [ # 643 ]

Het is koud buiten, dus tijd voor nieuwe records: 8 minuten van starten tot opstijgen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 28 februari 2018 08:31 AM
  [ # 644 ]

Dan heb je dus ruim de tijd om ruiten te krabben en sneeuw te verwijderen. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 februari 2018 06:47 PM
  [ # 645 ]

Tja, hij was niet eens dichtgevroren, dus ijs krabben hoefde niet eens. Ik heb uit verveling dus maar eerst nog een bakkie leut genomen Laughing Heeft-ie trouwens al wel eens eerder gedaan met temperaturen van tegen de -10 en dan onbeschut buiten staan in een beste noordoosten wind. Maar het oude record was een minuut of 6…

In ander nieuws:

Kan er reglementair weer 13 1/2 maand tegen.

Manco’s: een klein gaatje in een stuurkogelhoes (plak, klaar) en er was voor het eerst sinds ik deze auto heb een vérstraler stuk (nieuw lampje erin). Typisch. Die dingen branden bij mij eigenlijk alleen bij de APK omdat ze het dan dus moeten doen. Maar goed, dan weet je ook dat áls ze falen, dat net nou juist bij de APK is…

Ook is er een klein gaatje (2cm) in de rechter drempel gevallen als gevolg van een ongemerkte steenslagschade. Het is heel lokaal, er zit een roestrandje van niks omheen en dan weer netjes blank staal. Ik zal daar zodra de temperatuur weer plakselvriendelijk is eerst een dingetje op lijmen ter afdichting, want het is vooralsnog de moeite van het lassen niet eens waard.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
43 van de 53
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook