De benzine was het probleem niet, die was vers. al 2,5 jaar lang krijgt hij wekelijks wel benzine.
Vorige week even bij Très Beau geweest. Uiteindelijk vond hij nog een heel klein rubber snippertje in mijn carburateur. Verder heeft hij het een en ander afgesteld aan de carburateur en de ontsteking.
Door noodgedwongen met hoge toeren weg te moeten rijden met slippende koppeling (toen er ergens een verstoppinkje zat), is het laatste beetje koppelingsplaat nu wel versleten.
De volgende klus wordt de koppelingsplaat vervangen (en een andere bak monteren, hopen dat die beter is).
Wat denken jullie, is dat een beetje zelf te doen? Heb ik veel speciaal gereedschap nodig of lukt het aardig met enige handigheid en een beetje lef? Bij mijn Renaultje 4 was het een paar jaar geleden wel te doen, maar dat is geen CX, dat begrijp ik ook wel.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet motor en bak samen uitbouwen. Daarna is het een eitje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Haha, ja, dat begrijp ik. Maar dat uitbouwen, is dat een beetje te doen met standaard uitrusting?
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is het te doen…....?
Ligt een beetje aan hoe handig je bent ,tijd en geduld je hebt.
Wat moet er allemaal los.
Je aandrijfassen moeten eruit,kan een heel geklooi zijn.
Om je aandrijfassen eruit te halen moeten je wiellagerblokken gedeeltelijk los .
Je splitter moet eruit ( kilometer teller kabel en diravi)
Je pijlstok moet eruit . ( iets wat iedereen vergeet ) ( ikke ook).
Hydrolike leiding van de pomp moet los.
Koelwater slangen los ,en de Electrabel loskoppelen
Koppelings kabel en je gaskabel moeten ook los.
Niet te vergeten je aanvoer en afvoer benzine leiding.
Daarna kun je het blok met versnellingsbak eruit takelen.
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Precies het woord “takelen” past niet bij “standaarduitrusting”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja dat klinkt allemaal erg logisch. Aandrijfassen kunnen dus lastig zijn, de rest klinkt relatief eenvoudig.
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een autootje om de klus mee te kunnen overbruggen.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Uitlaat los en dan blok halverwege uittakelen kantelen. Dan mol je met het spruitstuk de radiator. Dus die eerst ook weghalen.
Verder: waterslangen op de pomp laten zitten. anders loopt je kop leeg in de dynamo…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Thijsio schreef:Aandrijfassen kunnen dus lastig zijn.
Eigenlijk alleen maar de linker, wat het gevolg is van de wijze waarop het tripoidehuis geborgd is in het differentieel.
Mocht dat huis er echt niet uit willen, dan gewoon de as daar splitsen.
De combinatie motor/bak kan er namelijk ook uit met een nog gemonteerd linker tripoidehuis.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ik kook thinner tot 70grC en dan 3 dagen in de thinner laten liggen . doe dat voor mijn brommertjes werkt prima
wel heel voorzichtig te werk gaan ,,beter een elektrisch kookplaatje maar die heb ik niet .
https://myalbum.com/photo/b1gHKdtLnKyx/540.jpg
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Shalom74 schreef:ik kook thinner tot 70grC
Levensmoe?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
valt wel mee je moet het wel veilig buiten doen
en niet met je bakkes boven hangen
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Jij bent echt wel levens moe.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009
- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Shalom74 schreef:valt wel mee je moet het wel veilig buiten doen
en niet met je bakkes boven hangen
Kookpunt van thinner is toch iets van 110 oC?
Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….