10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
   
DS 21 pallas 1969 motor revisie
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 februari 2018 08:04 AM
  [ # 136 ]

Dat is correct.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 mei 2019 08:07 PM
  [ # 137 ]

Onlangs zijn de motor en bak gereviseerd. Het afgemonteerde setje staat nu te wachten om in de motorruimte geplaatst te worden. Echter bij het monteren van de ontkoppelcilinder, is door het gemorrel aan de gaffel helaas een druklagerveertje los gesprongen. Het gaat om 1 van de twee kleine veertjes voor een druklager met oog (vingerdrukgroep). Veertje lag onderin het huis. Nu zullen ze deze veertjes niet voor niets gemonteerd hebben. Ondanks de hoeveelheid werk toch de bak maar weer los halen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 mei 2019 08:09 PM
  [ # 138 ]

Ja, zeker doen en de boel monteren zoals het moet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 mei 2019 08:15 PM
  [ # 139 ]

Ok dank, ga het dan zeker doen

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 01 mei 2019 10:59 PM
  [ # 140 ]

En weer gefixt… lastige veertjes om te monteren. De binnenste gaatjes van de vork willen ze niet in.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 mei 2019 08:49 AM
  [ # 141 ]

GOed! anders gaat zeker je lager naar de kloten…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 02 mei 2019 09:24 AM
  [ # 142 ]

Ok. En valt er iets te zeggen hoe ver ze de gaatjes van de vork in moeten? Aan beide kanten van de vork zit een binnenste en buitenste gaatje. Het binnenste gaatje vallen de veertjes niet in. Door de kracht van het veertje komt het uiteinde niet gecentreerd voor het tweede gaatje. Ze zitten wel stevig nu.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 02 mei 2019 10:38 AM
  [ # 143 ]

Je kunt testen of de veertjes goed blijven zitten. Je kunt door de gaffel met de hand naar voren en achter te bewegen het druklager doen schuiven over de prise-as, in zijn werkgebied. Even een aantal keren heen en weer bewegen. Dan mag er geen veertje losschieten.
Je kan je druklager ook op zijn kop monteren, 180 graden gedraaid dus, dan komt zo’n veertje los, bij meerdere keren bewegen. Die veertjes moeten er soepel in gaan. Er zijn twee verschillende veertjes verkrijgbaar,(verschillend qua vorm), en een grote die over de gaffel heen gemonteerd wordt.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 oktober 2023 01:11 PM
  [ # 144 ]

Vraagje, misschien heeft iemand enig idee. Ik ben de koplampbakken aan het terugbouwen.  Daarvoor heb ik drie rubber stroken. Eentje is duidelijk; tussen glas en spatbord. Echter waar moeten de andere twee? Lijkt wel alsof ze op dezelfde plek zitten…

https://citroends.net/en/shop/product/616112-rubber-seal-under-headlight-glass-2079#attr=

https://citroends.net/en/shop/product/616113-rubber-seal-between-headlight-glass-and-housing-pair-2074#attr=

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 21 oktober 2023 04:02 PM
  [ # 145 ]

K weet t al.. eentje onderkant van t glas om contact glas metaal te vermijden.

Profiel  
 
 
10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook