2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
cx 25 prestige start niet (meer)
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 16 februari 2018 09:19 PM
  [ # 16 ]

zo, ik zou nu stilaan aan het laswerk willen gaan beginnen, maar voordat ik de vlam aansteek,
is her voldoende om de batterij af te koppelen? of moet er nog meer onderbroken worden?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 februari 2018 10:22 PM
  [ # 17 ]

Accu af koppelen is afdoende.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 21 februari 2018 08:26 PM
  [ # 18 ]

in tussentijd heb ik ook eens naar de benzinetank gekeken.
deze was al gedemonteerd en staat al enkele jaren leeg denk ik.
nu ligt er een klein beetje losse roest in, en merk ik hier en daar ook een roestplekje aan de binnenkant.

ik denk aan electrolytisch ontroesten, iemand ervaringen mee?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 22 februari 2018 07:07 PM
  [ # 19 ]
esta79 schreef:

Nu ligt er een klein beetje losse roest in, en merk ik hier en daar ook een roestplekje aan de binnenkant.

ik denk aan electrolytisch ontroesten, iemand ervaringen mee?

“Hier en daar roest” betekent op meerdere plekken. Volgens mij kan je beter een nieuwe tank zoeken. Wat ik weet (van motoren) als je hem houd, dat er dan een coating in moet. Maar ik ben geen expert…..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 februari 2018 09:50 PM
  [ # 20 ]
esta79 schreef:

voordat ik de vlam aansteek

Ga je autogeen lassen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2018 09:52 PM
  [ # 21 ]

Dan hoeft de accu ook niet los Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 22 februari 2018 09:54 PM
  [ # 22 ]
TRSarno schreef:
esta79 schreef:

Nu ligt er een klein beetje losse roest in, en merk ik hier en daar ook een roestplekje aan de binnenkant.

ik denk aan electrolytisch ontroesten, iemand ervaringen mee?

“Hier en daar roest” betekent op meerdere plekken. Volgens mij kan je beter een nieuwe tank zoeken. Wat ik weet (van motoren) als je hem houd, dat er dan een coating in moet. Maar ik ben geen expert…..

Is dit wat?

https://www.youtube.com/watch?v=AFdJbWjpd_o

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 25 februari 2018 07:06 PM
  [ # 23 ]

dat had ik ook al gezien, maar heb ik via via gehoord dat dat niet echt werkt…

morgen ga ik proberen een opstelling te maken om chem. te ontroesten.

ik probeer nu mig te lassen (CO2)

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 26 februari 2018 02:33 PM
  [ # 24 ]

iemand hier ervaring mee? oplossing?

binnenscherm rechts achter… confused

Afbeelding Bijlagen
11_(Mobile).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2018 02:50 PM
  [ # 25 ]

Is er hoger dan het tank gat ook al gelast….....?
Voor de rest ,dicht lassen.
Zie mijn draadje.
Restauratie laagdaks prestige

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 11 maart 2018 11:48 AM
  [ # 26 ]

laswerk aan koffer bumpersteunen is klaar, en de benzinetank kan er terug onder.

toen ik mijn cx kocht was de benzinetank reeds gedemonteerd en de vlotterbuis en aanzuigbuis ook (aparte uitvoering).
ik wil die nu terug monteren, maar ik heb maar 1 rubber ring om af te dichten, maar ik veronderstel dat er onder iedere buis toch een dichting zal moeten?

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 12 maart 2018 06:35 PM
  [ # 27 ]

2e pakking gesneden, en alles kunnen monteren!

nu kan ik beginnen aan het laswerk aan de voetenbakken vooraan…

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 08 april 2018 11:58 AM
  [ # 28 ]

gisteren in het magazijn een 2de hands benzinepomp gekocht, omdat de mijne het niet meer deed, en om voorlopig verder te kunnen. als hij eenmaal rijklaar is zou ik er toch een nieuwe kopen, maar ik was er nu toch…

alles gemonteerd en aangesloten, en ze draait ook niet, terwijl ze wel spanning krijgt bij het starten.
+ en - correct aangesloten etc…

heb ik gewoon pech gehad met die oude pomp? of kan er nog iets anders schorten?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 april 2018 05:16 PM
  [ # 29 ]

Dan zet je het pompje (zowel je oude als “nieuwe”) toch even direct op de accu?

Als ze dan beide niet lopen dan zal je toch naar een andere op zoek moeten.

Profiel  
 
esta79
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-2018

Gepost: 08 april 2018 07:15 PM
  [ # 30 ]

had ik al gedaan…

toch maar ineens nieuwe bestellen…jammer, want had vandaag graag even wat kunnen zweven Wink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook