17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
   
ID21F (radiateur laten reviseren, SUC of chausson?)
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 12 januari 2018 04:09 AM
  [ # 241 ]

Ik zag dus inderdaad iets over het hoofd: hoewel het er toch duidelijk staat had ik me niet gerealiseerd dat deze banjo een adapter ter vervanging van de bestaande banjo was. Ik begrijp je zorg nu helemaal.
Succes!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 januari 2018 09:02 PM
  [ # 242 ]

er zijn van Jaeger 2 types oliedrukmeter mogelijk: de meest gebruikelijke is die met M10 X 1,00, maar ook de “oudere” M14 x 1,50 is hierin mogelijk. Voor beide bestan adapters met M7. De doorstroomopeningen verschillen in beide types, maar is waarschijnlijk niet relevant want het gaat om druk.  Citroen gebruikt voor de DS 6 bar, 600 gram. In andere types , zoals bv GS wordt een 10 bar gebruikt, waarbij op de brochure overigens een 6 bar mano staat ????
Van belang is dat er aan de zijkant van de adapter een opening zit.

Ik zal proberen wat foto’s toe te volgen ter illustratie.

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 12 januari 2018 10:21 PM
  [ # 243 ]

Foto’s plaatsen lukt me helaas niet vanaf mijn iPad, iemand een idee hoe dat moet?

Meer van belang dan de instroomopening lijkt mij de diameter van de opening aan de zijkant van de adapter, die moet gelijk zijn aan die van de instroomopening.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 april 2018 09:32 AM
  [ # 244 ]

Forummers,

Momenteel nog niet opgeschoten met de adapter voor de banjobout. Nog geen kunnen vinden met een grotere doorgang, en degene met de kleine doorgang ga ik niet monteren, aangezien ik bang ben dat dan de kop te weinig olie krijgt.

De koppeling ligt er ook bijna uit. Handrem erop, 4e versnelling inschakelen en met wat gas bij de koppeling op laten komen laat de auto niet afslaan, maar de koppeling lekker slippen. Daarbij nog steeds het olieverbruik. Ik ga de koppeling oprijden en dan waarschijnlijk rigoureus de boel aanpakken (blok revisie, v-bak controle en nieuwe koppeling incl. drukgroep).

Waar ik momenteel nog wel een vraag over heb is het volgende. Vorig jaar heb ik de achterdraagarmen gemonteerd, nadat deze volledig van de auto verwijderd waren. Nu heb ik bij korte oneffenheden (putdeksels ed) en bij het oprijden/afrijden bij een hoogteverschil (bijv een stoep) een geluid vanaf de achterbruggen/stab stang? Een beetje een ijzerachtig knallend geluidje. Wat kan dat zijn?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2018 10:41 AM
  [ # 245 ]

Ik denk het kogeltje in de houder van de veerstang. Waarschijnlijk heeft het kommetje van de veerstang een randje waar dat kogeltje overheen knakt.
moet je ff aanpakken want de stang kan daardoor breken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 april 2018 12:25 PM
  [ # 246 ]

Bogaard, dank voor je reactie. Heb dat er vorig jaar nieuwe ondergezet (kogel en kom). Slechte reproductie?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2018 03:35 PM
  [ # 247 ]

mischien. Het kan natuurlijk ook dat je draagarm lager opsluit moer los ligt. De draagarm moet dan speling hebben. Als je het wiel eraf trekt kan je aan de arm trekken en duwen, dwars op de arm. Die ringen kan je binnen in de koffer met een schoevendraaier strakker tikken.
Dit was bij m’n SM een afkeur puntje…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 17 april 2018 05:25 PM
  [ # 248 ]

Zal daar morgen eens naar kijken. Dat moet niet te lang vrij spel krijgen, want dan krijg het nare ‘schades’ denk ik.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 april 2018 07:09 PM
  [ # 249 ]

Je kunt die speling in de arm pas controleren als de vering drukloos is. Maar dat wist je wel, denk ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 april 2018 10:06 AM
  [ # 250 ]

Goede tip, danku. Moet het strakker aandraaien van die ‘getande moer’ ook in een drukloze situatie gebeuren?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 april 2018 11:04 AM
  [ # 251 ]

Ja.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 07 juli 2018 11:29 PM
  [ # 252 ]

Forummers,

Van de week na een paar km vanaf huis stil komen staan met de temperatuur meter aardig in het rood. Onder de auto kijkend een hoop KVS op straat zien druppelen en nu blijkt de radiateur lek. Had nog een radiateur staan (ooit voor 25 euro op citromobile gekocht), maar deze is ook zo lek als een mandje.
Nu wil ik graag jullie mening vragen over het volgende. Of de huidige radiateur vervangen voor een gereviseerd exemplaar met 2 of 3 rijig koelblok? Of ervoor kiezen om de boel om te bouwen naar een IE koelsysteem? Heb de elektrische fan bijvoorbeeld al liggen. Hoor graag van jullie.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 juli 2018 11:45 PM
  [ # 253 ]

De standaard radiateur met een drie rijen koelblok is zat om een 21 goed koel te houden. Ombouw naar IE is best een klus, is niet origineel en eigenlijk overbodig bij dit motortype is mijn eigen ervaring.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 07 juli 2018 11:48 PM
  [ # 254 ]

Idd helemaal eens met waterman

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 08 juli 2018 09:44 AM
  [ # 255 ]

Dank voor de reacties. Even een aanvullende vraag. Heb met mijn DS21 pallas weinig geluk gehad met nieuwe radiateuren. In 2014 ging de originele lek en is vervangen door een revisie exemplaar. Na 2 jaar was deze ook stuk en wederom vervangen. En de huidige begint eveneens weer te lekken. Hoe zit het met de kwaliteit van de momenteel verkrijgbare radiateuren? Algemene toeleverancier voor de gehele markt, of laten de meeste specialisten de radiateuren reviseren bij een zelf geselecteerd adresje? Welke revisie exemplaren zijn goed? Of is het slim om zelf met de originele radiateur naar een goed revisiebedrijf te gaan? Hoor het graag

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
 
17 van de 18
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook