7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
2d’s Berlingo Multispace 2008
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 januari 2018 05:45 PM
  [ # 91 ]

Nog iets significants: sinds ik bij de wasstraat m’n antenne nogal heb verdraaid (de voet welteverstaan) produceert m’n radio een fluittoon die toerentalafhankelijk is. Ik vermoed dat ik de antennevoet eens moet bekijken danwel vervangen. Goede FM-ontvangst heb ik overigens nog wel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 maart 2018 08:08 PM
  [ # 92 ]

Fluittoon is weg, APK hoeft nog niet maar kán al wel. Ik vind het ook geen vierseizoenenbandentijd meer. De kilometerstand is nu ongeveer 142,5K, maar het ziet er niet naar uit dat ik de komende tijd daar nog veel bij ga zetten. De uitlaat rammelt nog altijd wat, en in juni gaan we met het rode kippenhok opnieuw naar Schotland. Deze keer wel via Harwich, dat word dus een lekker stukje sturen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 april 2018 09:00 PM
  [ # 93 ]

Weinig te melden, behalve komende woensdag een afspraak voor de APK en vandaag heb ik deze vers onder een sloper vandaan:

Bosal, met 7-polige stekkerdoos en geen spatje roest erop. Datumcode op de kabelset zegt 2015 dus voor €65,- lijkt mij dit een koopje. Nog wel even checken of dat goed gaat met canbus, anders laat ik nog een originele kabelset komen.

Een trekhaak heb ik eigenlijk nog niet gemist, maar het idee er een aanhanger achter te kunnen koppelen vind ik wel fijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 april 2018 01:21 PM
  [ # 94 ]

APK niet gelukt vandaag. Had wel gekund, maar de uitlaat hing op half zeven (dat is echt pas sinds heel kort) en dat was óf een nieuwe ophangbeugel geweest en vandaag afmelden, óf een nieuwe middenpijp + einddemper inclusief beugel bestellen en dat op een later tijdstip monteren. Omdat de rammelende uitlaat me al tijden ergert vond ik het wel geëigend om daar nu in te investeren en dus voor plan B te kiezen.

Verder werkte de kentekenverlichting niet en mocht een koplamp iets lager mikken. That’s it. Topwagen!

Ook het setje zomerstaal nog eens op het balanceerapparaat gehad en de meest verdacht slingerende velg omgewisseld met dat van het reservewiel. Ook de Energy’s rijden nu trillingsvrij en daarmee kan ik dus mooi de lente/zomer in Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 april 2018 01:22 PM
  [ # 95 ]

Trekhaak eronder gebout met nieuwe (veer)ringen, hangt mooi recht, helemaal fijn. Er komt nog een fabriekskabelboom deze kant op voor een 13-polige Multicon-West aansluiting, daar kan zonder adapter ook een 7-polige stekker aan. Lekker nieuw allemaal en het hele trekhaakje zit er voor nog géén honderd euro onder.

Die uitlaat.. De vierde gaat er een nieuw exemplaar onder dus tot die tijd..

Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 mei 2018 06:16 PM
  [ # 96 ]

Lekker bezig geweest vandaag: weer een (ruim) jaartje APK gescoord Smile

Gistermiddag de fabriekskabelset (onderdeelnummer 9428.91) geïnstalleerd en de stekker aangesloten. Ik hoef alleen nog even de pluskabel naar de zekeringenkast bij de linker bestuurdersknie te trekken, maar in principe werkt alles nu. En het ziet er netjes uit.

Vandaag eerst de uitlaat van achter naar voor vervangen:

Ik ben normaal niet echt van het bezuinigen op onderdelen (goedkoop online bestellen, ja; imitatie of b-merken, nee) maar deze bij GJO bestelde set van Eurorepar scheelde bijna honderd euro ten opzichte van het originele spul. Pasvorm was hoe dan ook prima en afgezien van een iets vastgerotte klem (dat is er maar eentje, bij de einddemper) zat het er met twintig minuutjes onder. Gelijk maar even de olie gewisseld, dus een nieuw cartouche van Mann en 3,25 liter Valvoline 5W30 van de Action. Ik heb nog wel even gedacht om de voorgeschreven Total Ineo ECS 5W30 te bestellen, omdat dat een C2 Low SAPS olie is, en de Valvoline is dat niet. Maar voor een blok van tien jaar oud met 140K op de klok is dit wat mij betreft prima. Als kers op de taart een vers aktief-kool pollenfilter van Purflux erin gestoken en is de auto nog even uitgelezen.

Tenslotte nog de verstopte (want verrotte) sproeierkopjes vervangen voor exemplaren van de latere (2008-heden) Berlingo. Deze passen 1 op 1 en hebben geen twee straaltjes maar vernevelen de vloeistof. Werkt een stuk beter in ieder geval. Voor de geïnteresseerden: het onderdeelnummer is 6438 Z7.

Hoe dan ook: hij is fijn en ook de airco werkt nog goed heb ik met dit mooie weer vast kunnen stellen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 mei 2018 07:13 PM
  [ # 97 ]

Hoe bevalt die nieuwe uitlaat?

Ik heb toen onder mijn Xsara ook het B-merk van de dealer eronder laten zetten. Die heb ik er weer onderuit laten halen en een originele erop laten zetten, het B-merk maakte me teveel herrie.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 mei 2018 07:45 PM
  [ # 98 ]

Deze nieuwe uitlaat rammelt niet meer, en voor de rest klinkt het eigenlijk precies zoals voorheen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 mei 2018 08:26 PM
  [ # 99 ]

Netjes valt allemaal niet tegen dan.
Weet je toevallig het merk? Ik begreep dat de Bosals wel ok zijn.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 mei 2018 09:02 PM
  [ # 100 ]

Veneporte, is Portugees. We gaan het merken!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 augustus 2018 10:57 AM
  [ # 101 ]

Zo, inmiddels een paar maanden en wat dingen met de Berlingo verder. Net terug van vakantie (wederom hebben we de Clio Estate laten staan) en dat is allemaal weer zonder slag of stoot verlopen.

Een tijdje geleden alweer (net na de APK) met een extractor (tapijtreiniger) het interieur van de Berlingo te lijf gegaan. Met name de bodem was erg vies, nog een erfenis van de vorige eigenaar. Er zat werkelijk overal een plakkerig, bruinig goedje in de tapijten. Normaal niet zo erg, maar bij extreme hitte (in de zon parkeren) kwam er wel een behoorlijk penetrante lucht van af. Zo’n extractor is een apparaat waarmee je warm water op de bekleding kan spuiten, en het meteen weer kunt opzuigen. In combinatie met een interieurreiniger werkt dat heel erg goed. Zo goed dat het restwater zo bruin als cola was.. Sinds de behandeling is die penetrante lucht bij hitte verdwenen en het oogt/voelt veel frisser.

Vakantieklaar zou je zeggen, maar voordat het zo ver was nog wel een dingetje met de bediening van de koppeling op moeten lossen. Het begon met een onheilspellende knak en een pedaal dat zo nu en dan onderin de voetenbak bleef liggen. Dat was met de tenen wel weer terug te klappen, maar helemaal conform fabrieksspecificatie is het niet. Ook heb ik het in een vorige Xsara gehad dat het kopppelstukje tussen pedaal en kabel brak, waardoor ik helemaal niet meer kon rijden. Er speelde dus ook nog wat verwerkt trauma op. Hoe dan ook een nieuwe pedaalveer, koppelstuk en koppelingskabel besteld, ook al vermoed ik dat de kabel vervangen is toen ook de koppeling vorig jaar (net voor aanschaf) was gedaan.

Bij Niels(je) op de poetsbrug dan maar, want onder een auto kruipen doe ik niet meer als het even anders kan. Omdat ik alles ging vervangen kon ik in principe qua demontage ook destructief te werk. Zo zag dat er uit:

En na wat gewurm lag het hele zwikje naast de auto. Je moet daarvoor wel het koppelingspedaal demonteren maar uiteindelijk is het best te doen. De nieuwe kabel klikt zo in het schutbord, alleen de spie waarmee je het koppelstuk aan het pedaal vergrendelt heeft wat daadkracht nodig. Mijn advies in ieder geval: vervang je de koppelingsset, neem dan ook meteen de kabel en het koppelstuk mee.

Heel fijn: de koppeling laat zich weer zonder kraken of knakken bedienen. Hij gaat zelfs nog een stukje soepeler dan voorheen.

Ergens tweederde juli zijn we dan maar naar het zuiden vertrokken. Je kunt alles en nog een boel in zo’n kippenhok kwijt en dan nog heb je heel veel ruimte voor jezelf en gezin over. Best knap dat je met zo’n bescheiden wielbasis en spoorbreedte toch veel passagiers en hun spullen in relatief goed comfort kunt vervoeren.

Omdat zowel de heen- als terugreis (bestemming: Ardèche) over twee dagen uitgespreid werd heb ik alle snelweg lekker 111 op de cruise gereden. 111, omdat dat in de Clio niet kan, die kun je slechts per 2 kilometer vast zetten. En hij werkt eigenlijk niet eens goed. Het is in alle opzichten eigenlijk een goedkoop afgewerkt, niet verfijnd schurfthok. En daarom gaan we dus met De Rode op vakantie. Airco deed het werk ook perfect, zelfs met 38 graden buiten binnen behaaglijk. Motor bleef ook goed koel, geen gekke dingen gezien. Verbruik? Geen idee, maar alleen 98 getankt voor goed karma. Onderweg aardig wat gestrande vakantiegangers gezien (hoogtepunt was een Touran + caravan die met een blowout/motormeltdown in een blauwe rookwolk tot stilstand kwam op de eerste puist na Luik), en hoe vervelend dat ook is voor die mensen, bewijst dat twee dingen: onderhouden is heelhouden en rustig aan, dan breekt het lijntje niet. De Berlingo heeft zich in ieder geval weer ruimschoots bewezen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 oktober 2018 09:34 PM
  [ # 102 ]

Inmiddels is de Berlingo na een rustige nazomer met weinig activiteit keihard aan de bak als steun en toeverlaat bij de verbouw van onze nieuwe woning. Zo is die trekhaak al meerdere keren van pas gekomen!

Hier met een volledige keuken in het ruim en aan de trekhaak:

Of gewoon een halve badkamer achter de voorstoelen (inmiddels ruim 1300 kilo sloopafval naar het afvalpunt gebracht):

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 26 oktober 2018 11:00 PM
  [ # 103 ]

Ofwel in gebruik voor datgene waar hij voor gemaakt is.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 oktober 2018 09:42 AM
  [ # 104 ]

Vooruit, alhoewel het in deze uitvoering toch echt een utilitaire familiecontainer is (met sjeu), is het natuurlijk ook gewoon een bestelauto.

2d schreef:

Een trekhaak heb ik eigenlijk nog niet gemist, maar het idee er een aanhanger achter te kunnen koppelen vind ik wel fijn.

Profetische woorden, aangezien we toen nog niet konden bevroeden dat ik in het najaar een projectwoning zou bezitten, maar het is wel spannend om voor het eerst zo’n groot formaat aanhanger aan je zelf onder de auto geboute trekhaak te hangen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 januari 2019 02:13 PM
  [ # 105 ]

De week rond kerst weer in de Scottisch Borders gespendeerd. Uiteraard met de Berlingo gegaan. Deze keer de lange boottocht IJmuiden-Newcastle, en dus relatief weinig kilometers met de auto hoeven maken om op de bestemming te geraken. Vliegtickets voor drie personen en dan nog een huurauto voor een week is fors duurder, en ik vind rijden in de eigen auto veel fijner. Ik ben zoals velen wel eens onaangenaam verrast door een forse naheffing van een niet meer te bewijzen schade aan een huurwagen.. Geen zin meer in.

Afijn:

De Berlingo zelf is de laatste tijd weer wat meer ingezet (kluswerkzaamheden) en was ook alweer voorzien van de Crossclimates. Het fijne van vierseizoenenbanden inzetten tijdens de herfst/winterperiode is dat de timing niet zo cruciaal is. In het Schotse heuvellandschap (en de weg door Northumbria erheen) zijn deze banden perfect. Slecht wegdek, nat wegdek, modder, allemaal geen probleem.

Wat ik wel nog heb gedaan: de wasinstallatie van de ruitenwissers nagelopen. Het pompje (OEM Febi Bilstein) kost minder dan een Valeo-wisserblad met spoiler, dus dat pompje maar meebesteld. Achter de voorste wielkastbeschermer aan de passagierszijde zit het reservoir met pompje, en dat pompje heb je zo vervangen. Meteen het reservoir gespoeld en de sproeierkopjes en slangen ernaartoe met perslucht doorgeblazen. Resultaat: perfect werkende sproeiers! Nu nog even een goed sluitende dop voor het reservoir scoren om te voorkomen dat de boel zo weer vol zand zit.

Afijn, het is 1 januari dus: gelukkig nieuwjaar allemaal!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook