68 van de 111
« Eerste  < Vorige 66 67 68 69 70 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 mei 2018 01:20 PM
  [ # 1006 ]

Nou, kijk, dat zit voor mij dus zo: ten eerste vind ik dit heel prettig sleutelen, omdat je tegen een lichte achtergrond werkt. Veel gedetailleerde restauratieverslagen zijn van een berline, en je ogen worden moe van het turen tegen zo’n glanzende donkere achtergrond. Daarmee draag ik tevens bij aan een fotoserie die anderen mogelijk verder helpt.
De frustratie van dat het straks weer vuil wordt: nou, laten we beginnen met het voorkomen van lekkages (kinderziekten… Mad ). Maar het vuil dat er straks op zit, is er dan door, vanwege en tijdens MIJN gebruik op gekomen. Een beetje in de categorie van dat als ik dan toch op een vuile plee moet zitten, hij tenminste door mijzelf is bevuild! Mr. Green
En een schone basis is en blijft motiverender om straks ook periodiek te onderhouden (en schoon te houden). Bovendien, zoals Jansen ook zo mooi zegt: je kunt straks veel beter zien of en waar er evt iets lekt… Smile

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 19 mei 2018 10:12 PM
  [ # 1007 ]

Het puzzeltje weer enkele stapjes verder:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Leidingen nog allemaal handvast zonder rubbers, eerst zorgen dat alles past en op de juiste manier samenhangt. Daarna monteer ik de hele handel pas definitief met nieuwe leidingrubbers. Alle steuntjes en beschermrubbers.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 mei 2018 10:23 PM
  [ # 1008 ]

Inmiddels heb ik de gehele leiding-puzzel gelegd. Even alles losjes in elkaar gezet om te kijken of alles past en compleet is. De puzzel viel me me, als die spaghetti in een bak ligt vraag je je af of het goed komt, het scheelt al als de boel lekker schoon is. Daarbij had ik veel foto’s van de situatie voor demontage (ook al was alles gitzwart) en foto’s van andere projecten, WPB en onderdelenboek. I.c.m. wat logisch redeneren kom je dan een eind. Nu de leidingboel rondom het remcommando definitief monteren met nieuwe leidingrubbers. Dan de beide draagarmen erop. Stablisatorstang erop, HR’s erop en de overige leidingen monteren. Achterdraagarmen erop en dan heb ik min of meer een rollend chassis. Nieuwe fase. Tot slot aandrijdfaggregaat op de schop en een nieuwe kabelboom erin. Daarna zou ik dan een zelfrijdend chassis moeten hebben… maar dan zijn we weer een heel eind verder….

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Hulpstuurhuizen gemonteerd:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 23 mei 2018 10:27 PM
  [ # 1009 ]

Dit is zo mooi!!!
Nooit gaan rijden met deze auto hoor, gewoon zo mooi laten:lol:

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 mei 2018 10:29 PM
  [ # 1010 ]

Ja, en dan de hele dag Flash Imprint Layered Mediums whatever it may be laten maken door Derk! Mr. Green

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 mei 2018 11:09 PM
  [ # 1011 ]

Flash
Imprint
Layered
Media

inderdaad. Ik zie nu al een stuk of wat plaatjes die op Kodak Tri-X en dan lekker ver uitvergroot best wel heel mooi zouden zijn.

[/nerd]

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 mei 2018 11:36 AM
  [ # 1012 ]

Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 mei 2018 10:26 PM
  [ # 1013 ]

Remcommando aangesloten en vastgezet. Gaspedaal er weer in, met nieuwe rubbermanchet. De oletende kijker ziet dat ik een tijd geleden mijn eerste logistuieke denkfout heb gemaakt bij de wederopbouw: ik had de bekleding er al in gelijmd voordat ik de motorsteunen had zitten. Daarvan moeten 2 vd 4 van binnenuit vast. Niet op bedacht. Ik kon alle lijm losrukken, maar ik heb voor deze gaten gekozen. Op een of andere manier vind ik het fijn als ik zoveel mogelijk later ergens nog bij kan… Ik heb hier 4 mooie afdekdoppen voor. Dan valt het helemaal niet op in de donkere voetenruimte.

Untitled by Bas Verhagen, on Flickr

Untitled by Bas Verhagen, on Flickr

Untitled by Bas Verhagen, on Flickr

Draagarm links kan er nu ook op. Dan de stabistang erin monteren.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 juni 2018 09:59 PM
  [ # 1014 ]

Linker draagarm hangt ook op zijn plek:

Untitled by , on Flickr

Untitled by , on Flickr

Ter herinnering, dit was het oude voorraadvat, met scheuren:

Untitled by , on Flickr

En dit een ander oud vat dat ik nog had liggen en daarna heb opgefrist. Reiniging van binnen met een vaatwastablet en nog een beurt met 2 reiningstabletten voor de espressomachine (vuil en vetoplossend). Ruikt naar frisse vaat! O nee, fris vat.

Untitled by , on Flickr

Wellicht zit het vat me later nog in de weg, maar voor nu is het handig om alle retourleidingen en slangen goed te leggen, o.a. langs de voorsnep.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 03 juni 2018 09:12 AM
  [ # 1015 ]

Het is gewoon een feestje om iedere keer je vorderingen te bekijken.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5358
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 juni 2018 02:25 PM
  [ # 1016 ]

Ik kwam onlangs een tweelingzus tegen…
Of ben je dat zelf? (Den Haag) Wink

O nee wacht, deze is van ‘68 of zo…

Afbeelding Bijlagen
break_kl.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 juni 2018 09:46 PM
  [ # 1017 ]

Ook een mooie, inderdaad van voor ‘72 en ik ben niet zo gecharmeerd van die sierlijsten op de portieren.

Afgelopen weekend gespeeld met vet:

Mijn ‘holle-ruimte-behandel-karretje’: blik MS vet, inductiekookplaatje op 120 graden ingesteld, een oude frituurpan en een Sata spuitpistool met korte lans en een lange slang met 360 gr nozzle:

Untitled by , on Flickr

MS vet heeft maar 1 nadeel bij het verwerken: het is heet en het moet heet zijn. Daarom heb ik van een PVC-verbindingsmofen een stuk PVC-pijp van 110 mm een dubbelwandige isolatiebus gemaakt (onderzijde met afsluitdop) waar de beker exact in klemt. Zo staat hij stabiel bij het vullen en kan ik hem goed aanvatten:

Untitled by , on Flickr

Het vet schep je in de pan…

Untitled by , on Flickr

Op de inductieplaat is deze zo gesmolten (smeltpunt bij ca 55 graden). Op 120 graden blijft het vet lang genoeg warm om op een koude ondergrond nog even goed te penetreren en te kruipen alvorens te stollen. Dat ziet er in een holle ruimte dan zo uit en ik denk dat dat in geen 25 jaar meer zal roesten:

Untitled by , on Flickr

Onderzijde A-stijl, bij mijn andere break zie ik dit na 3 jaar nog steeds. Prachtig! Het blijft kruipen, zeker bij deze zomerse temperaturen.

Untitled by , on Flickr

En zo kon ik verantwoord de bussen voor de achterdraagarmen monteren:

Untitled by , on Flickr

Het verwerken van MS vet is echt een cleane aangelegenheid zoals jullie zien. trechter op de spuitbeker, pan uitgieten, klaar. Op die trechter blijft slechts een heel dun filmpje vet achter. In de spuitbeker idem, ik blaas door totdat hij goed leeg is. Dan blijft er niet achter en hij verstopt ook niet (zou hij dat doen: even verwarmen met fohn of hete kraan is voldoende).
Er lekt wel wat uit de auto, maar dat is maar heel kort, het stolt snel. En het stinkt dus niet. Geen oplosmiddelen! Alleen een hele fijne vetnevel, dus je moet dit wel in de juiste fase plannen, bijv na het verlijmen van tapijt, kitten rubbers e.d.. Kleine dingen kun je makkelijk ontvetten, maar grote delen geven weer werk.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 04 juni 2018 09:58 PM
  [ # 1018 ]

Netjes man. Heel mooi. Lekker om naar te kijken.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 04 juni 2018 09:59 PM
  [ # 1019 ]

Wanneer kom je mijn chassis doen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juni 2018 10:01 PM
  [ # 1020 ]

Mooie en duidelijke uitleg.very good

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
68 van de 111
« Eerste  < Vorige 66 67 68 69 70 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook