46 van de 51
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 mei 2018 10:14 PM
  [ # 676 ]

Hoe dan ook rijdt hij weer, en prima ook, alhoewel er natuurlijk wel wat dingetjes zijn.

Hoogtepunten van deze ochtend:

Uitlaatklemmen vast gezet
Bougiekabels en beugeltjes daartoe gemonteerd
3,5 liter Valvoline 15W40 erin (oliefilter laat ik even zitten nog)
Koppelingskabel gesteld
Gaskabel gesteld en alles rond de carb nagelopen
Per Berlingo naar Kruidvat gereden voor een nieuwe 9 voltbatterij voor in de multimeter
Oliedruk- en temperatuurmeter aangesloten
Tijdje doorgestart zonder benzinetoevoer naar de brandstofpomp
Tien liter verse 98 in de tank gegoten en aanvoer brandstofpomp erop gedrukt
Paar keer rond laten gaan en even later een draaiend boxemotortje waarvan de oliedruk aan het einde van de schaal staat (meer dan 7 bar dus)

Cool

Een zeer korte proefrit, twee broodjes kroket en een enorme blauwe rookwolk verder vastgesteld dat het in de basis allemaal wel goed zit Smile

Des Middags het hele front er weer op gebout en dat ging ook prima, alhoewel het altijd wel weer een beetje vechten is met bevestigingsboutjes en kooimoeren.

Vanavond naar Waterman gereden om nog wat fijnafstelling te doen maar tijdens het ritje erheen bleek het eigenlijk allemaal al heel aardig te rijden. De timing is prima en stationair loopt hij heel mooi. Eén ding gaat nog niet goed: hij hikt bij tickover als je het gas indrukt. Daarna trekt ‘ie als een tierelier.

En verder nog wat min of meer dringende zaken:

Uitlaat lekvrij maken (er zit nu geen cement tussen de verbindingen en het blok klinkt als een kever, zo ruftend)
Nieuwe tellerkabel (de bevestiging aan de bak was al gammel, maar nu echt stuk, dus geen snelheids- en kilometerteller meer)
Paar leidingen en kabels onder de kap nog iets netter bevestigen
Ventilatiegebeuren terugbouwen.

Maar al met al ben ik een tevreden mens Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 mei 2018 10:19 PM
  [ # 677 ]

Acceleratiesproeier?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 mei 2018 05:42 PM
  [ # 678 ]

Zal ‘m mentaal noteren. Het lijkt al wat beter te gaan..

Afgelopen nacht de Axel bareback geparkeerd en heden ochtend geen druppeltje olie te bespeuren nonsense

Hier nog een plaatje van de muitende tellerkabel, en ik heb ondertussen een exemplaar uit een CX bemachtigd (bedankt Leontien!) die weliswaar langer is, maar dezelfde koppelstukken heeft en voor zover we het kunnen zien prima zou moeten werken.

En omdat m’n rondje vandaag per leasert ging de jerrycan maar even meegenomen en gevuld met 102 octaan Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 mei 2018 02:19 PM
  [ # 679 ]

Vanmorgen de laatste loodjes. Waarvoor? Ik moet op en neer naar Frankrijk (enkele reis zo’n 650 kilometer), morgen heen, dinsdag terug. De brandstof is vergoed, dus ik ga lekker met de Axel, want de perfecte shakedown na zo’n grote ingreep!

Natuurlijk hoor ik allerhande stemmetjes fluisteren dat ik de Leasert of de Berlingo moet nemen, maar A; de Axel heeft me nog nooit laten staan en verdient kilometers en B; als ik het níet zou doen heb ik de hele (saaie) rit het gevoel van ‘had ik nou maar in de Axel gezeten’!

Wat behelsden de laatste loodjes: de uitlaat heb ik van voor tot achter opnieuw en met cement vast gezet. Dat kostte me een tube pasta, een uur van m’n leven en drie nog komende afspraken bij de fysio, maar soit. Verder onder de kap alles aan kabels, leidingen en snoeren/stekkers netjes vastgezet: zip tie moment! Tevens de CX-tellerkabel gemonteerd en deze past met een nieuwe omweg heel mooi en later zou ook blijken dat deze perfect werkt.

Ducts en regelklep voor de ventilatie én buizen gemonteerd. Kan ik in geval van vochtig weer goed ontwasemen. De voorruit in een nieuwe laag Rain X gezet. Buis voor de luchtvoorverwarming geïnstalleerd. Reservewiel terug gelegd. Binnen eigenlijk alleen de middenconsole weer bevestigd en de ruiten van binnen wat gereinigd.

Natuurlijk ga ik goed voorbereid op pad: ANWB-kaart (europadekking) en reserveonderdelen gaan mee, alsmede mijn mobiele gereedschapsset, assteunen, jerrycan en nog vanalles waar je bij trubbels onderweg iets aan kan hebben. Zo’n speleologielamp bijvoorbeeld!

De Axel reed tijdens de rit naar huis gewoon helemaal zoals het heurt en morgenvroeg om een uur of halfzes trap ik het ding aan Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 mei 2018 06:17 PM
  [ # 680 ]

Goed plan, gewoon gaan!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 mei 2018 06:41 PM
  [ # 681 ]
2d schreef:

...

Ducts

= luchtslang Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 mei 2018 08:34 PM
  [ # 682 ]

En vastzetten met ducttape! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 mei 2018 09:28 PM
  [ # 683 ]

Maar met ‘duct’ bedoel ik toch echt een kanaal, geen buis Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 mei 2018 09:35 PM
  [ # 684 ]

Net nog ff een rondje om de Axel gelopen met 2d. Het ding loopt top en onder de kap ziet het er strak en schoon uit. Respect. Topwagen Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 20 mei 2018 11:55 PM
  [ # 685 ]

Maak je een paar mooie plaatjes tijdens je tocht? En ik ken je voorliefde voor kringloopspul, dus neem een paar spanbanden mee voor als je wat op je roofrack wil vervoeren Smile
Bon voyage!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 mei 2018 09:37 PM
  [ # 686 ]

Twee dagen, 1245 kilometer Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 mei 2018 09:58 PM
  [ # 687 ]

Lekker snorren in dat ding. Mooi dat het naar wens gaat, goed werk geleverd dus!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 mei 2018 10:03 PM
  [ # 688 ]

Zie nog 2 losse stekers uit het dashboard steken! Wink

Met 130 km/h gekruist?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 mei 2018 11:33 PM
  [ # 689 ]

Kortom, gewoon even alsof ‘t niks is Cool Goed bezig weer!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 02:30 PM
  [ # 690 ]

En nu een nieuw filter erop en schone olie erin?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
46 van de 51
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook