47 van de 51
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2018 02:36 PM
  [ # 691 ]

De ‘shakedown’ afrondend vanmorgen de Axel weer naar de stalling gereden en daar de olie gewisseld. Nu heb ik uit de verhuizing van de vorige naar deze stalling een oliewissel/opvangdrum overgehouden/toegeëigend en meende die maar eens te moeten gebruiken. Omdat ik ook mijn miskleunen met jullie wil delen: ik dacht er niet aan de ontluchtdop los te draaien, en de carterplug viel en blokkeerde de opening van het geval. Toen de afgewerkte olie lekker dun het blok uit gutste liep het ding over. Minimaal een liter olie ernaast.. hmz

Gelukkig stond de Axel al binnen én op de stucloper die ik nog niet verwijderd had. Geen blijvende schade dus, maar wel veel geklieder. Afijn, verse olie er in (de oude kwam er zeer donkerbruin uit, nog niet echt zwart) en nu dus ook een vers filtertje.

Over de afgelopen twee dagen zelf: het Wrackxsel heeft geen slag gemist. Werkelijk geen noot verkeerd. Nou heb ik ongeveer de helft van de rit binnendoor gereden, en dat is toch het lekkerst. Het stuurt echt fijn, zelfcentreren doet de besturing niet echt maar het is mikken en gaan. Vooral lekker direct met veel feedback. Bochten vindt ‘ie heerlijk. En het boxertje is zó draaivrolijk. Wel vergt het rijden behoorlijk wat inspanning en kom je na 8 uur sturen niet bepaald fris als een hoentje op de bestemming aan Smile

De snelwegkilometers overwegend op 110-140 gekruist en dat gaat prima, maar daarbij is de noise-canceling hoofdtelefoon een geschenk uit de hemel! Ook onder natte omstandigheden geen probleem. De wisser heb je niet nodig als je Rain X gebruikt: hoe harder je rijdt, hoe effectiever het werkt.

Gemiddeld verbruik (voor zover het me boeit) komt op 1 op 10 uit, waarbij kruisen op de binnenwegen iets zuiniger is en 140+ knallen duidelijk minder. Uiteraard gaat er volgens voorschrift uitsluitend octaan 98 of meer in.

De olietemperatuur blijft onder normale omstandigheden op 80 graden staan en er is best een kilometer of 20 voor nodig voor dit niveau bereikt is. Ga je voor een kortstondige hoge belasting (even Vmax’en bijvoorbeeld) dan gaat de meter naar de 90 om vervolgens geleidelijk terug naar 80 te gaan. Lager tempo: 70 graden. Of de meter accuraat is weet ik niet (de sensor is onderin het carter in de rijwind, dus vrij ‘koud’ gepositioneerd), maar fijn is het wel om nu een uitgangspunt te hebben.

Afijn, binnenkort alleen nog de APK maar nu mag ik even uitrusten Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 mei 2018 02:43 PM
  [ # 692 ]

Even een zakkie kattengrit in de mancave positioneren. Wink

Wat de locatie van de olietemperatuursensor betreft, die zou bij voorkeur bij de intrede van de oliekoeler moeten zijn.
Daar heerst de hoogste temperatuur.
Geen idee of dat te realiseren is.
Nu meet je cartertemperatuur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2018 07:44 PM
  [ # 693 ]

Vandaag een pré-APK-checkupje gedaan. Stukje gereden, ging niet helemaal lekker. De eerste trap wilde niet echt (alleen met uitgetrokken choke ging het enigszins) terwijl met de tweede trap open het lor weer als een speer uit de startblokken ging. Afijn:

Er zat wel behoorlijk wat vuil in de vlotterkamer en sproeiers.

Ook de uitlaat lekt nog wel op een klem, maar dat doen we even op een brug. Terug naar de stalling gereden: rijdt in ieder geval weer goed op de eerste trap, en ook zonder choke. Het Hikje bij gas geven is er nog wel. Had er tijdens mijn Frankrijktripje een beetje mee om leren gaan denk ik. Te zijner tijd eens naar de sproeierbezetting gaan kijken. Sowieso mag de hele carb misschien wel eens ultrasoon gereinigd, en ik zal ook eens met wat remmenreiniger nagaan of hij niet stiekem toch wat valse lucht trekt.

Hoe dan ook, vrijdag gaan we ervoor Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 juni 2018 08:43 PM
  [ # 694 ]
2d schreef:

Ook de uitlaat lekt nog wel op een klem, maar dat doen we even op een brug.

Voel je vrij om hem een keer bij mij op d’r op te zetten. Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2018 08:47 PM
  [ # 695 ]

Nu het ding niet meer lekt mag ‘ie ineens bij Nielsje op de brug hoor nonsense

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2018 12:43 PM
  [ # 696 ]

Hij is fijn, met weer een (krap) jaartje APK! Heel veel gekke dingen hebben we niet gevonden.

Vanmorgen met koude motor de bakboord heaterpijp even los gehad en weer in het cement gezet. Is nu mooi luchtdicht, dus dat scheelt best wel wat ruftend geluid.

Tijdens de keuring een paar zaken vastgesteld en aangepakt: de bevestiging van de accu was niet optimaal maar na het verwijderen van de kap ging het wel goed. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Er hing een stekker los op de bak dus geen achteruitrijlicht, maar ook zo opgelost. Remmen allemaal OK en de viergasmeting was ingecalculeerd niet OK: na wat draaien aan de CO-schroef bracht ik ‘m terug van 9 naar een nette 2,5 en daarmee weer helemaal okselfris. Of het qua verbruik nog wat scheelt vraag ik me af, wellicht iets.

Het Hikje is er nog steeds en bij plots gas geven hoor je duidelijk een zuigend gesis bij de carb vandaan. Da’s iets voor de (nabije) toekomst om naar te kijken.

Morgen naar Wormer per Axel Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2018 07:37 PM
  [ # 697 ]
2d schreef:

Hij is fijn, met weer een (krap) jaartje APK!

Hoe kan je een krap jaartje hebben?

Verder top dat die door de keuring heen is!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2018 09:23 PM
  [ # 698 ]

Een krap jaar in de zin van op de valreep gekeurd, moest uiterlijk de 9e. Normaal ben ik er wat eerder bij maar door de Grote Drooglegging was ik de apk iets uit het oog verloren Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2018 09:38 PM
  [ # 699 ]
Profiel  
 
deceneu32
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-06-2017

Gepost: 08 juli 2018 03:34 PM
  [ # 700 ]

I have read the whole topic today.
Congratulations!
I am an OLTCIT owner.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juli 2018 11:19 PM
  [ # 701 ]

Well, thanks for visiting and taking the time to read through Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juli 2018 06:08 PM
  [ # 702 ]

hmz

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 juli 2018 06:37 PM
  [ # 703 ]

Uh-oh… Wat is er allemaal uit elkaar gevallen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juli 2018 10:10 PM
  [ # 704 ]

Remmen voorzijde zitten vast. Pedaal is ook erg hard. Voelde het direct na het wegrijden. Handrem lijkt het niet te zijn. Beetje jammer, had ik eindelijk zin en tijd weer eens een ‘zomaar-ritje’ te maken, krijg ik dit. En ik had toch echt het idee dat ‘t karretje wel op orde is nu.

Verder nog niets gedaan bij wijze van diagnose overigens. Of de remcilinder is geblokkeerd met vuil, of iets in de klauwen. Of de zuigers zitten beide vast. Zodra ik zin en tijd heb eerst de ontluchtnippel op de passagiersklauw losdraaien, dan weten we meer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 juli 2018 10:53 PM
  [ # 705 ]

/flauwe opmerkingen modus: ff de sh uit de topic titel vervangen door br /flauwe modus uit.

Maar verder zuigt dat natuurlijk behoorlijk. Ik hoop dat het meevalt!

Profiel  
 
 
47 van de 51
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook