6 van de 49
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2018 07:51 PM
  [ # 76 ]

Waarom niet?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 juni 2018 07:58 PM
  [ # 77 ]

Omdat het een kutklus is Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juni 2018 08:35 PM
  [ # 78 ]

Moet je het maar niet toezeggen…. Smile

Een reden des te meer om de dieselbakken mee te nemen in het overzicht is het feit dat er onder ons lieden zijn die overwegen een TD-bak, al dan niet deels, aan hun benzineblok te schroeven.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 juni 2018 10:22 PM
  [ # 79 ]

Hm, ik zie de bak-discussie in dit topic telkens weer teruggekomen. Ben ik zelf natuurlijk schuldig aan Smile. Ik hoop in juli of augustus te kunnen terugmeldingen of ik tevreden met het cruisen in een rode CX. Vandaag viel me in elk geval weer op met welk gemak en volledig gebrek aan spektakel de turbo 1 in de vijfde versnelling van 100 naar 130 trekt. En dat daarna het toerental bij 130 van mij eigenlijk iets minder mag. Ik ga het merken.
.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 18 juni 2018 11:14 AM
  [ # 80 ]

Ik heb een Prestige uit 1976 met 2400 motor en 4-bak. Deze vierbak wordt nu vervangen door een vijfbak afkomstig van een 2400 maar waarvan ik de 5e versnelling tandwielenset vervangen heb door een tandwielenset uit een TD2 bak. De eindverhouding is ongewijzigd. De wagen zal nu 37 km/u rijden bij 1000 tpm in 5e. Terwijl dat nu 30 km/u is bij 1000 tpm in 4e. Dat zal een hoop schelen op het verbruik. Het is weliswaar een vrijetijdsauto, maar toch meegenomen. Nadeel natuurlijk is dat de wagen niet echt “origineel’ meer is, maar dat is dan een keuze.

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 11:19 AM
  [ # 81 ]

De 4 en 5 van een TD2-bak zijn gelijk aan de 4 en 5 van een TD1-bak, zie onderstaand.
Alleen de eindreductie verschilt.

Dit is gelijk een mooie start voor Nielsje! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 12:16 PM
  [ # 82 ]

En aangezien het er op lijkt dat de benzine Turbo 2 dezelfde bak heeft als de diesel Turbo 2 ben ik dan weer heel benieuwd naar het verschil in de eindoverbrenging - als dat verschil er is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 12:27 PM
  [ # 83 ]

Volgens de gegevens die ik hier vind, http://www.automobile-catalog.com en dan even doorklikken naar het juiste merk en type, is een T2-benzine niet uitgerust met dezelfde bak als een TD2.

De benzinebak is toch echt korter als de dieselbak.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2018 12:41 PM
  [ # 84 ]

Dat klopt inderdaad, een benzine T2 heeft een kortere bak dan een diesel T2.
Ik zou nooit een D T2 bak aan een benzine T2 koppelen, tenminste als het niet de bedoeling is om aan het vermogen te werken.
Ik heb normaal wel ergens de gegevens liggen van de verschillende bakken, als ik de tijd er voor vind zal ik het eens bekijken.
Er staat mij iets voor dat ik dit ooit al gepost heb op dit forum…

edit:
Hier alvast de snelheid op 1000t in elke versnelling bij de benzine Turbo’s
benzine T1 bak nr 2GE59 en 2GE60
1ste 8.63 km/u bij 1000t
2de 14.90 km/u bij 1000t
3de 22.64 km/u bij 1000t
4de 30.98 km/u bij 1000t
5de 40.55 km/u bij 1000t
ar   8.66 km/u bij 1000t

benzine T2 bak nr 2GE94
1ste 8.57 km/u bij 1000t
2de 15.06 km/u bij 1000t
3de 23.43 km/u bij 1000t
4de 33.19 km/u bij 1000t
5de 43.46 km/u bij 1000t
ar   9.28 km/u bij 1000t

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 01:25 PM
  [ # 85 ]

Dan ben ik nog benieuwder wat er nu in mijn auto komt te hangen. Het nr. aan de buitenzijde van de bak komt in elk geval overeen met twee TD2’s. Op basis van het lijstje hierboven (bedankt, TRXke) heb ik in elk geval op 130 een wat lager toerental dan in mijn huidige auto. En dat mag best. Als het toch een TD2 bak blijkt te zijn, komt het toerental op de snelweg nog wat lager te liggen. Lijkt me reuze relaxed. Met de mogelijkheid om terug te schakelen naar 4 op de momenten dat ik wat meer reserve onder de gasvoet wil hebben.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 01:37 PM
  [ # 86 ]
break23m schreef:

Het nr. aan de buitenzijde van de bak komt in elk geval overeen met twee TD2’s.

Wat is dan het nr., 2 GE 95?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 02:50 PM
  [ # 87 ]

Tja, dat heb ik dan weer niet gevraagd. En ik zie geen kans om de voortgang te gaan bekijken.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 02:58 PM
  [ # 88 ]

Ik ben ook eens op zoek geweest naar de code van de bak, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228972/

Er staat inderdaad ergens een nummer op de bak, maar dat is eerder het nummer van dat betreffende onderdeel van de bak dan het iets zegt over de werkelijke inhoud aan tandwielen ervan.

Vandaar de mogelijke verwarring?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 juni 2018 05:42 PM
  [ # 89 ]

Dat zou dan weer heel goed kunnen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 juli 2018 09:30 AM
  [ # 90 ]

Gisteren maar weer eens gaan kijken naar de voortgang. De doorgeknipte kabelbomen zijn nu allemaal vervangen. Bleek nog wat meer werk - de kabels die niet waren doorgeknipt moesten tòch worden vervangen omdat een Turbo nou eenmaal andere bedrading heeft dan een automaat. Nu dat achter de rug is, zit het dashboard er weer in. Alhoewel de foto laat zien dat dit een beetje betrekkelijk is. Onder de kap ligt de motor er nu in, met nieuwe koppeling en allemaal nieuwe pakkingen en keerringen. Dus nu kunnen ze verder met de radiateur en het aansluiten van alles wat er aan hangt en omheen moet.

Als doorgewinterd amateur heb ik me beperkt tot het monteren van de hoogteverstelling onder de rechter voorstoel. Moet ik nog een keer gaan uitzoeken hoe ik de grijze handel in de juiste kleur beige/bruin krijg. Maar dat is een detailniveau dat nog even mag wachten tot het ding de weg op mag.

Afbeelding Bijlagen
DSC_6458_(1).jpgDSC_6457_(1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
6 van de 49
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook