2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
gegalvaniseerd chassis
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 31 januari 2006 10:10 PM
  [ # 16 ]
Bull Frog Bleu schreef:

carolien??

Ik ken ook geen carolien… Wink

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 01 februari 2006 03:03 AM
  [ # 17 ]

Even voor de duidelijkheid. Er zijn dus wel verzinkte chassis met legale nummers. Deze zijn ingeslagen door de RDW of douane, voor al dat gezeik is ontstaan.

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 02 februari 2006 01:14 AM
  [ # 18 ]

Nee inderdaad ik heb ook nooit problemen. Zelfs met imitatie naar de RDW geweest ging altijd goed. Ze weten het daar ook niet allemaal. Neem ik ze niet kwalijk.

Had er een bij een RDW keuring die zei dat mijn handrem niks deed, hij trok als een idioot aan de handrem, met de achterwielen in de rollers. Tja….

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 18 juni 2018 04:19 PM
  [ # 19 ]

Inmiddels zijn we 12 jaar verder dus dat is 12 jaar ervaring meer. Wat is op dit moment een aanbeveling qua chassis (zit er bij mij aan te komen).

- origineel chassis van club cassis - volgens mn eendenboer de beste keuze want deze gaat bij de juiste (voor)behandeling met gemak 20 jaar of langer mee.
- origineel chassis maar dan verzinkt - niet zo’n beste keuze aangezien deze zich door vouwnaden etc slecht laat verzinken
- niet origineel verzinkt chassis - maar welke want sommige schijnen stug te zijn en het rijcomfort niet ten goede te komen.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 19 juni 2018 10:21 AM
  [ # 20 ]

Mijn oude Eend uit 1885 is in 1999 voorzien van een gegalvaniseerd Wheels chassisnummer door de Douane is het chassisnummer heringeslagen, daarvan is door de een verklarende brief afgegeven.
Twee jaar geleden de eend verkocht en in al die tijd nooit wat aan het Wheels chassis gedaan / hoeven doen ter preventie en het zag er bij 18 jaar later nog prachtig uit, nergens rotte plekken.
Qua rijden nooit verschil gemerkt tussen origineel chassis en Wheels.
Bepaalde dingen zoals trekhaak kunnen trouwens niet (zomaar) gemonteerd worden bij Wheels maar wellicht zijn de chassis ondertussen alweer wat aangepast, dat weet ik niet.
Als ik nu weer voor de keuze zou staan zou ik weer voor een gegalvaniseerd chassis gaan.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juni 2018 10:50 AM
  [ # 21 ]
deusjevo schreef:

Mijn oude Eend uit 1885..

Die is inderdaad oud!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 19 juni 2018 10:57 AM
  [ # 22 ]

Als je goed kijkt kun je hem nog zien staan op de Nachtwacht… gimme

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 19 juni 2018 03:41 PM
  [ # 23 ]
Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 juni 2018 10:10 PM
  [ # 24 ]

Het originele chassis van mijn eend moet tzt ook vervangen worden. Bij mij staan er 2 chassisnummers in. Weliswaar dezelfde, maar toch. Een op de gebruikelijke plaats onder de voetenruimte, maar alleen met scheerlicht en enig interpretatie-vermogen leesbaar. Daarom heeft een vorige eigenaar datzelfde nummer op een plaatje ingeslagen en naast het originele chassisnummer erop gelast met een aantal proplassen. Dit om discussies over een niet-leesbaar chassisnummer bij de APK te voorkomen.

Ben geen ervaringsdeskundige en benieuwd hoe jullie dat zien.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 23 juni 2018 10:47 PM
  [ # 25 ]

Ja dat hoort dan niet! Als je voldoende van de geschiedenis weet kun je er mee naar de RDW.
Maar blijft beetje gok hoe ze ermee omgaan.

Meerdere chassis geprobeerd. Maar het orginele uit cassis toch beste pasvorm en ziet er orgineel uit.

Ik heb onder de vanclee nu een city chassis. Zeer scherp gesprijst. Past redelijk.
In de mijn zat wel een fout bij veerpot bus.
Ziet er uit of het nooit gaat roesten.

Wheels heb ik andere ervaring mee. Super degelijk. Maar ik merkte wel echt rij verschil.
En na veel km begon de koets te scheuren. Wel lang geleden was jren 90.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 juni 2018 10:43 PM
  [ # 26 ]

Mijn APK-keurmeester durft de keuring niet aan qua chassisnummer. Er staan er 3 in de voetenruimte rechts. Een op de originele plek, vrijwel onleesbaar maar met scheerlicht te herleiden tot het chassisnummer op kenteken. Dan een tweede iets rechts ervan (iets meer naar voorzijde auto). En dan dus daarnaast een slordig eropgelast plaatje metaal met een ingeslagen chassisnummer. Ik heb geen idee van het verhaal hier achter.
De 2cv garage waar ik de auto 2 jaar geleden incl APK kocht gaf mij bij aankoop aan dat hij er tbv een chassiswissel zo mee naar de RDW durfde te gaan. Ik denk datik hem daar dus laat keuren en hem gelijk vraag om het chassis te laten schouwen zodat ik er tzt (zodra IDylle klaar is) een ander chassis onder kan zetten (ik neem aan dat daar geen beperkte periode aan gekoppeld is, tussen schouw en inslaan nieuwe nummer?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 29 juni 2018 08:03 AM
  [ # 27 ]
IDealist schreef:

APK-keurmeester durft de keuring niet aan qua chassisnummer. Er staan er 3 in de voetenruimte rechts. Een op de originele plek, vrijwel onleesbaar maar met scheerlicht te herleiden tot het chassisnummer op kenteken.

Die ene op de originele plek zou toch voldoende moeten zijn voor de keurmees?
Hij kan hem herleiden met schemerlicht toch?
Ik zou wel sowieso de RDW om Info vragen hoe te handelen.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 juni 2018 10:09 PM
  [ # 28 ]

Levert dat info vragen bij de RDW nog risico’s op? Ik ben er van overtuigd dat er niet mee gerotzooid is, maar het is wel onhandig.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 29 juni 2018 10:20 PM
  [ # 29 ]

Geen idee maar je zou gewoon kunnen bellen, desnoods met een afgeschermd nummer en je vragen stellen.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 juni 2018 10:22 PM
  [ # 30 ]

Ok, dank, ga ik doen!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook