45 van de 53
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 april 2018 10:57 PM
  [ # 661 ]

Wel grappig, mijn 1a heeft ORGA 6085. Die is dus een dag na de witte van de band gerold. Vind ik gewoon leuk. Mr. Green

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 april 2018 11:02 PM
  [ # 662 ]

Ze kunnen technisch gesproken zelfs zowat na elkaar op de band hebben gestaan als ze beide rond middernacht gestempeld zijn Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 april 2018 12:28 AM
  [ # 663 ]

Ik weet trouwens hoe je aan de RDW info komt maar erg betrouwbaar is het niet. Ik kom zojuist op speurders nog een 1a diesel tegen. Een platte diesel, dat wel. De HP-FG-33..

https://m.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citroen-xantia-1-9-d-173346703.html?query=Xantia&local;-postcode=&local;-geolocation=&local-distance_value=0

Zo zullen er vast nog wel meer zijn.

EDIT: De APK is in februari verlopen zie ik nu en daardoor valt die dan wellicht niet meer onder jouw kopje ‘rijdend’.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 april 2018 08:25 AM
  [ # 664 ]

Die had ik wel gezien, maar rijdt momenteel niet. Dat-ie mogelijk nog ergens stond had ik al wel geschoten. Maar zulke recente vervaldata voor de APK zijn al zeldzaam. Ik heb voor de grap nog kentekens waarop de APK afgelopen jaar verlopen is bij de RDW gecheckt en die auto’s bestonden niet meer. De meeste vervaldata liggen aan het begin van deze eeuw en hoewel we al weten dat er daarvan nog één in ieder geval nog geregistreerd is, denk ik dat de meeste X1a’s die nog in de lijst staan niet meer op kenteken staan.

Daar kan ik trouwens best nog een verdiepingsslag op loslaten door alle kentekens tot een bepaalde lettercombi aan het begin nog eens door de molen te halen, maar dan is het handig om te weten vanaf welke beginletter(s) je alleen nog X1b’s tegenkomt. Zijn die niet ergens in de J-serie begonnen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 april 2018 04:07 PM
  [ # 665 ]

https://www.autowereld.nl/citroen/xantia/1-9-d-x-158228km-zeer-nette-staat-27431304/details.html
Geen originele Nederlander, maar wél een hele vroege Xantia diesel. Volgens kenteken van 12 juli ‘93…misschien dus wel de oudste Xantia diesel van Nederland. Of een geïporteerde Xantia telt, is weer een ander verhaal Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 april 2018 06:39 PM
  [ # 666 ]

Dat ‘t geen originele Nederlander is, vind ik niet zo heel belangrijk. Dus volgens de normale criteria zou dit dan dus de oudste Xantia diesel van dit moment moeten zijn en loopt het aantal rijdende X1a dieseltjes in NL op naar 3. Veel ouder dan deze gaan ze ook niet worden, want dieselmotoren werden pas vanaf zomer ‘93 leverbaar in de Xantia.

Dat werkt een beetje hetzelfde als met de BX van medeforumer Koen91, die met een orga-nummer van december 1982 en een ingebruikstelling in januari 1983 mogelijk de oudste BX van Nederland is, terwijl er best wel oudere Nederlandse kentekens op BX-en te vinden zijn.

Je zou dan wel kunnen stellen dat dit er niet een uit de bestanden van oorspronkelijk hier geleverde auto’s is, maar op een gegeven moment kun je natuurlijk altijd genoeg criteria verzinnen om een bepaalde auto zeldzaam of uniek te maken Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 april 2018 06:56 PM
  [ # 667 ]

Jaja, zo heb ik de enige groene Xantia Activa Turbo CT type 1 met apk in Nederland tongue rolleye. Ook nog echt waar!
Het zou natuurlijk wel kunnen dat die witte uit mijn linkje heel snel op kenteken is gezet, en dat het ORGA-nummer dus wel net ietsje nieuwer is dan dat van die witte van Timo. Die had een ORGA-nummer van 6 juli geloof ik.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 april 2018 09:22 PM
  [ # 668 ]

Met het oog op het Oertijd-evenement morgen in Borculo heb ik maar eerst eens een emmer sop over ‘t dieseltje leeggegooid. Dat kon ‘t na een paar tochten door de noord-Groninger polders wel weer eens lijen: de polderweggetjes zijn daar smal, dus de rechterkant zat vanwege het tegemoetkomende verkeer ongeveer totaan de dakrand onder de zooi. Zo kun je niet op een net evenement voorrijden natuurlijk. Deze keer moesten alle sponningen er dan ook maar weer eens aan geloven, maar ik heb niet alle vettigheid van 24 1/2 jaar scharnieren smeren er weer uit staan pulken… Ook de kofferbak heb ik de gebruikelijke zooi gelaten. Dat is dan ook de enige afdeling die zo blijft, gewoon omdat ‘t min of meer het schuurtje van de auto is waar de LHM, het verband, de veiligheidsvesten en het boordgereedschap worden bewaard. Op zich is het er ook min of meer bezemschoon, dus dat vind ik nu even best. Het is immers ook maar een kattenwasje.

Nou ja. Het moet er zo maar mee. Op naar de Oertijd, morgen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 mei 2018 09:25 PM
  [ # 669 ]

Altijd leuk: de originele folder uit 1993 is weer bij de auto!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 05 mei 2018 11:29 PM
  [ # 670 ]

Hiermee wordt de nostalgie helemaal compleet.

Alleen al de afbeelding op de folder straalde toen een futuristische klasse uit waarbij je dacht (ik in ieder geval) dat komt nooit binnen mijn bereik. Nu ligt het al weer zo ver terug dat de folders bijna meer waarde hebben de wagen.

Mvg. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 juni 2018 11:13 PM
  [ # 671 ]

Geen nieuws = goed nieuws. We tellen nog altijd langzaam af: inmiddels is de 496.000 gepasseerd. Bij het huidige tempo van kilometertjes tellen wordt het bijna de sport om de 500.000 precies op 8 september op de klok te krijgen: dan wordt de auto namelijk 25.

Maar goed. Of dat lukt zien we aan welke mijlpaal het eerst komt Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 juni 2018 12:11 AM
  [ # 672 ]

Ik ben naar aanleiding van dit draadje even kort aan het data-minen geweest. Wat blijkt: de GZ-NS-19 is gewoon echt de laatste Xantia 1a Turbodiesel in Nederland en ook inderdaad een van de 3 Xantia 1a diesels die er nog rondrijden. Naar schatting is van het totale Xantia 1a wagenpark in Nederland ergens tussen 2% en 3% een diesel…

Of zoals ze bij ColdWarMotors op YouTube plegen te zeggen: “It’s rare, but nobody cares” Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 juni 2018 08:26 PM
  [ # 673 ]

Leuk, maar wel verklaarbaar uiteraard…

Hier in Ierland is het andersom, van die weinige Xantia’s die hier nog rondrijden, is het merendeel diesel Smile en type 2 overigens

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 juni 2018 08:38 PM
  [ # 674 ]

En dat voor een echte forumslet…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11614
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 juni 2018 08:52 PM
  [ # 675 ]

Ook nog zo’n dingetje, want zo veel auto’s zijn er niet die hier op het CiFo, net als het forum zelf, hun derde lustrum vieren. Zijn er daar eigenlijk nog andere van?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
45 van de 53
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook