Openen mistachterlicht in bumper ZX Break ‘97 -opgelost-
Seb93
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 31-10-2018

Gepost: 02 november 2018 01:37 PM

Hoi Smile

Sinds een paar dagen ben ik kennis aan het maken met mijn ZX 1.4i Break uit 1997 (geen idee welke uitvoering verder maar het is vast de allergoedkoopste lol. Autoweek meent dat het een Break X is). Ik heb al van alles opgezocht en kunnen fixen dankzij dit forum.

Wat ik hier niet kan vinden is, hoe ik aan de achterzijde de mistlampen kan openen om de lampen te vervangen. Het zijn van die rechthoekige in de achterbumper, zonder schroefjes.

**edit** een platte schroevendraaier (of liever iets dat minder hard en scherp is) aan de zijde die het dichtst bij het midden van de auto is tussen de lamp en de bumper duwen en dan daarmee de hele lamp naar opzij trekken. terugzetten gaat dan ook met een draaibeweging van buiten naar binnen, totdat de lamp weer met z’n verende metalen clips wordt vastgeklikt. **edit** 

(Ik heb via hier ook een Haynes (t/m 94) kunnen downloaden maar daar staat deze lamp niet in, net zo min als in het instructieboekje dat ik bij de auto kreeg.)

Alvast bedankt,
Sebastiaan

PS
Weet iemand eventueel een pdf versie van Haynes voor de Break uit 1997?

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 02 november 2018 03:28 PM
  [ # 1 ]

Misschien via de binnenzijde van de bumper, alleen de fitting er uit pakken? Zo werkt het in ieder geval bij de C4 Picasso. De hele unit zit vanaf de binnenzijde gemonteerd.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Seb93
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 31-10-2018

Gepost: 06 november 2018 12:39 PM
  [ # 2 ]

Dankjewel RuudR,
ik heb een oplossing gevonden (hoewel het vast niet de manier is die men in de garage zou toepassen o_0 )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook