Schakelaar electrische ramen.
Cowamundo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-02-2014

Gepost: 04 november 2018 09:05 AM

Beste forumleden,

Sinds enige tijd werkt de elektrische raambediening aan de bestuurderszijde van mijn C4 (bj 2008) slecht.

ALS het raam open of dicht gaat loopt deze gewoon in 1x soepel door zoals deze altijd deed, maar vaak genoeg duw of trek ik aan het knopte en dan gebeurt en niks.
Soms werkt hij gewoon en dan een half uur later gaat het raam alleen open maar niet meer dicht of juist wel dicht maar daarna niet meer open. Er zit dus niet echt een duidelijk patroon in..

Erg vervelend dus als je een parkeergarage uit moet en bij de slagboom je raam niet open gaat of zodra je naar buiten rijdt het raam niet meer dicht wil terwijl het plenst van de regen.

Mijn vermoeden is dat de schakelaar niet meer goed is maar hoe is dit het beste testen of doormeten?
Dit lijkt me een klusje wat redelijk makkelijk zelf is op te lossen i.p.v. hoge kosten bij een garage aan arbeid en onderdelen.

Of hebben jullie hier een andere mening over?

Had online al gezocht naar een nieuwe schakelaar maar ik kan nergens een losse schakelaar vinden.. ik heb alleen aan de voorzijde elektrische ramen en elektrisch verstelbare spiegels (met verstel slot functie).

Gr Mike

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 04 november 2018 09:33 AM
  [ # 1 ]

Het inwendige wordt vuil en vettig. Uit elkaar halen en schoon maken wil wel, maar werkt maar tijdelijk. Een compleet nieuw deel met schakelaars kost niet de wereld en scheelt veel ergernis. Zoek eens op Winparts en/of Artaparts.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 04 november 2018 10:13 AM
  [ # 2 ]

hallo cowamundo;  waarschijnlijk heeft de vos in leeuwen het zo liggen. die weten waar ze over praten en zijn behulpzaam. je kunt ook tijdelijk ( voor in de parkeergarage) de schakelaars van links en rechte even wisselen, tot je een vervanger hebt. tot je dienst en een mooie novemberdag !  gr mrep.

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 04 november 2018 11:31 AM
  [ # 3 ]

mrep, links en rechts wisselen gaat niet. Links is een complete unit, rechts een losse schakelaar. Nieuw is bovendien niet heel erg duur. Zou er daarom geen gebruikt in drukken. Kans is groot dat je dan heeeeeeeel snel dezelfde klachten hebt….

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Cowamundo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-02-2014

Gepost: 04 november 2018 03:00 PM
  [ # 4 ]

Thanks voor de info en een korte update.

Schakelaar open gemaakt, deze zag er nog helemaal schoon uit.. toch even alles goed bekeken en afgeborsteld.
Weer in elkaar gezet en meerdere keren de ramen op en dicht gedaan.

Hopelijk blijft het werken en anders toch maar op zoek naar een nieuwe schakelaar.

Profiel  
 
MarnixTange
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 16-06-2018

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 16v Exclusive
Gepost: 21 november 2018 05:21 PM
  [ # 5 ]

Had hetzelfde probleem, en ik heb een nieuwe unit geplaatst. Besteld bij car-and-tuning voor €44,90 (YESU-1506-CT). Wel een levertijd van 14 dagen, ik denk dat winparts sneller is.

Autohistorie:
Renault Clio 1.9d
Peugeot 206 2.0HDI
Seat Terra 1.4D
Skoda Fabia combi 1.9TDI
Peugeot 308 SW 1.6 16v VTI
Peugeot 306 break 1.8 16v
Citoen C4 2.0 16v exclusive

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook