Velgenmaat C4 Picasso
Jan van Gils
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-10-2012

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP automaat
Gepost: 26 november 2018 03:07 PM

Ik heb uit diverse berichten begrepen dat de meest voorkomende velgmaten voor een C4 Picasso 15,16 of 17 inch zijn. Onder mijn 2 jaar geleden aangekochte C4 Picasso,2.0 Exclusive, automaat, bouwjaar 2007, bleken 18 inch Citroen lichtmetalen velgen gemonteerd. Waarschijnlijk dus op verzoek van een der vorige eigenaren. Afgelopen week waren banden aan vervanging toe en blijken die nogal prijzig te zijn in deze velgmaat. Uiteindelijk geslaagd bij een bandenbedrijf in Culemborg waar men z.g.a.n. banden op voorraad had voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Michelin Pilot Sport 3. Bandenmaat 205/45/18. Bij montage bleek dat er in de velg bandenspanningssensoren waren aangebracht. Heb daar nooit iets van gemerkt. Mogelijk via computer is dit controlesysteem jaren geleden uitgeschakeld of zijn de batterijen van die sensoren inmiddels leeg. Volgens bandenleverancier zou dit mogelijk problemen op kunnen leveren bij het in voorjaar omwisselen van winter naar zomerbanden aangezien ik niet wist welke banden+ velgen van welk zijde afkomstig waren. Momenteel rij ik op winterbanden met stalen velgen. Heb wel gemerkt dat auto op mijn winterbanden met velgmaat 16 inch stuk comfortabeler rijdt. Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen, b.v. of ik die sensoren t.z.t. weer kan activeren zonder al te veel kosten?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 26 november 2018 03:58 PM
  [ # 1 ]

Daar hebben wij een compleet overzicht van…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 november 2018 04:52 PM
  [ # 2 ]

Die sensoren kan je wel weer aanzetten met de “Lexia” maar als de batterijen leeg zijn is dat echt een gepiel om te vervangen, het kan wel.
Je zou dan beter een nieuw setje kunnen aanschaffen.
ik heb een Lexia, en je bent altijd welkom om er even mee te spelen op jouw wagen.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jan van Gils
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 13-10-2012

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP automaat
Gepost: 27 november 2018 02:05 PM
  [ # 3 ]

Rene bedankt voor je reactie. Ik heb ergens gelezen dat die sensoren € 80,—per stuk kosten. Dat vind ik te veel geld. Heb ze tot nog toe niet gemist en controleer dan zelf wel regelmatig de bandenspanning. Misschien dat ik in het voorjaar wel gebruik maak van je aanbod om e.e.a. uit te proberen.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 27 november 2018 03:37 PM
  [ # 4 ]

Setje van 4 gekocht via Wish. Stond op “made in England”. Uiteindelijk blijken het originele Peugeot/Citroën sensoren te zijn. Kostten mij nog geen €40,-. Even zoeken dus. De website of mail heb ik helaas niet meer.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 27 november 2018 03:39 PM
  [ # 5 ]

Je moet dan toch de nummers in de bsi inleren met een lexia?
Ik heb ook nog een setje liggen, waar de batterijen ook vervangen moeten worden, dit ga ik tzt wel proberen.

Als je naar een velgen maat kleiner wil dan heb ik hier nog originele 17 inch liggen tongue wink , ik wil graag 18 inch velgen eronder

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook