9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
project 11B
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 januari 2019 11:09 AM
  [ # 121 ]

Inderdaad, en misschien na verloop van tijd wel wat meer dan “enige”......
Het plan is om de motor los van de versnellingsbak, een paar uur proef te laten draaien.
Als het te veel lekt kan ik de constructie nog aanpassen.
Overigens denk ik dat de originele afdichting ook niet perfect afdicht.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 24 januari 2019 02:47 PM
  [ # 122 ]

dat de deelbare keerring slap en vormeloos is lijkt me inderdaad, op afstand, een minder voor de hand liggende keuze dan eentje met een soort van skelet.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 26 januari 2019 11:11 PM
  [ # 123 ]

Vandaag ondervonden dat de kwaliteit van nieuw gemaakte delen vaak matig is.
Vlekje onderaan de klep heeft de zitting niet geraakt tijdens het inslijpen.



Hopelijk is deze uitlaatklep niet harder dan inlaat kleppen, en kan ik hem
ook in de draaibank bewerken.

Klepgeleiders gingen ook erg zwaarin de kop, 2,5 ton op zo’n gietijzeren
pijpje vind ik nogal wat.
En ja de passing was brandschoon, en er werd olie gebruikt

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 26 januari 2019 11:53 PM
  [ # 124 ]

quoten van het laatste bericht is niet toegestaan police
standaardkleppen zijn prima te bewerken op den draaibank, zelfs op de hand met grove slijppasta kom je al ver
En ik kon de geleiders er vrij gemakkelijk inpersen met een hamersteel, kop in de oven, geleider in de koelkast.
De onderdelen waren NOS

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 maart 2019 03:47 PM
  [ # 125 ]

De kop is klaar om geplaatst te worden, de omgebouwde HY krukas past goed en is gemonteerd.
Nu loop ik vast met de oliepomp….
Hoe krijg ik die netjes uit elkaar?
Van de PERFO is het duidelijk, het nokkenas tandwiel zit vast met twee spietjes, maar bij
de 11D, nog bij de HY pomp zie ik hoe dat tandwiel op de as vastzit.
De HY pomp is nog prima, die wil ik gebruiken, maar dan zal het tandwiel gewisseld moeten
worden.
Wie ?

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 15 maart 2019 07:21 PM
  [ # 126 ]

Hoi Nanko,

kijk hier even:

https://site.flyinghy.nl/document/index

Bij de delen aan de motor is ook de revisie van de oliepomp beschreven.
Je hebt een trekker nodig om de tandwielen te verwijderen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 maart 2019 11:13 PM
  [ # 127 ]

Het kon ook haast niet anders, morgen even wat in elkaar fabrieken.

Danque !

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2019 04:49 PM
  [ # 128 ]

Het nokkenas tandwiel met de werkplaatspers van de as geduwd, dat ging heel gemakkelijk.
Van de aanzuigkorf uit een C35, en een stuk alu een nieuw aanzuigdeel gefabriekt
Filter van een XUD op een zelfbouw filterhuis gezet, en de olie wordt in het vervolg
gefilterd.
Door een gat in de carterpan kan het filter gewisseld worden.


Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 23 maart 2019 06:45 PM
  [ # 129 ]

Maar dan zal je de carterpan ook behoorlijk moeten aanpassen, lijkt me? En die word dan ook aardig kleiner in capaciteit?
Ik ben eens benieuwd wat je nu weer verzonnen hebt, want je bent over het algemeen niet voor 1 gat te vangen. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 23 maart 2019 08:27 PM
  [ # 130 ]

Alleen maar een afsluitbaar gat in de carterpan maken, waar het filter doorpast.
De diepte van de pan was net groot genoeg, er zit nu 3 mm tussen oliefilter en bodem carterpan.
En er komt ook olie in het filter, de olieinhoud blijft dus nagnoeg gelijk.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 maart 2019 08:28 PM
  [ # 131 ]

Prima engineering,  “chapeau” dus!.
Je verliest in principe alleen het metaal van het oliefilter aan olie inhoud, want dat filter staat nog vol. Zeg dat dat 1/4 liter maximaal is.
Omdat zowel de TA als de HY 4 liter olie hebben zal de totale hoeveelheid olie nauwelijks afnemen en voorzie ik geen problemen, waarom:
Vroeger werd de hoeveelheid olie in het carter berekend aan de hand van de “standtijd” d.wz. hoe lang de olie in het carter bleef staan bij kruissnelheid: Aan de hand daarvan kon bepaald worden of de olie nog voldoende gekoeld werd want de de lucht die langs het carter stroomt heeft een belangrijke rol bij de koeling. Als je olie langer blijft staan krijgt die meer koeling. Natuurlijk wordt de olie ook nog gekoeld door het koelwater in het blok. Ik voorzie dus geen problemen. Daarnaast is een 20W50 olie van tegenwoordig zelfs in vergelijking met een SAE 30 olie van 70 jaar geleden behoorlijk wat stabieler voor het geval je olie eens echt warm wordt.  Succes,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 24 maart 2019 05:53 PM
  [ # 132 ]

Dat is een leuke verbetering zeg! Onzichtbaar maar heel nuttig. Wanneer je er wat ervaring mee hebt opgedaan zou het heel interessant zijn om je concept met andere TA-bezitters te delen. Maar goed, eerst maar even de rest rijdend krijgen hè. Wink

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 24 maart 2019 06:10 PM
  [ # 133 ]

Super leuke oplossing!
En zeker erg nuttig.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 24 maart 2019 07:22 PM
  [ # 134 ]

wat is de overweging geweest om niet voor een extern filter te gaan?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 maart 2019 07:25 PM
  [ # 135 ]
Eemspoort schreef:

Maar dan zal je de carterpan ook behoorlijk moeten aanpassen, lijkt me? En die word dan ook aardig kleiner in capaciteit?

Ik snap nu waarom je je dat afvraagt, maar het filter komt IN de carterpan, niet zoals
gebruikelijk aan de buitenkant.
Vandaar het deksel in de bodem.

Profiel  
 
 
9 van de 19
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook