14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
   
Schroeven aan de 19-80-PP
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 februari 2019 10:19 PM
  [ # 196 ]

Sanden SD508.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Praxidus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 236
Geregistreerd: 16-08-2016

Gepost: 13 februari 2019 10:21 PM
  [ # 197 ]

Dank je, maarre, ik bedoel welke HP pomp van de CX voor de hydrauliek…. Smile

DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 03 maart 2019 11:11 PM
  [ # 198 ]

Afgelopen week controleerde ik het koelsysteem en zag dat er flink wat sludge in het expansievat zat.

Zojuist een cilinderkop eraf gehaald en tussen de cilinderbussen zat ook sludge aan de buitenwanden.

Ik vermoed dat een van de kleine rubbertjes uit de koppakking niet goed heeft afgedicht.

Iemand dit eerder gehad/opgelost?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 maart 2019 08:56 AM
  [ # 199 ]

Ik heb dat bij meerdere sm’s gezien die waren voorzien van een “verkeerde” serie koppakkingen, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat het werd veroorzaakt door een lekke waterpompkeering.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 04 maart 2019 10:56 PM
  [ # 200 ]

Bedankt voor de reactie. Ik heb de ene kant nu schoongemaakt, dan weer terugzetten en de andere kop eraf. Als ik niet tegenkom ga ik het waterhuis eraf halen. Dat is een leuk klusje

Profiel  
 
 
14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook