Nog een diesel kopen?
nossie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 10-03-2011

Gepost: 15 februari 2019 07:07 PM

Hallo allemaal,

Ik weet dat ik deze vraag al eens eerder heb gesteld, daar was slechts 1 reactie op over de wetgeving betreffende diesel auto’s maar niet echt een advies wat nu te doen, hieronder nogmaals mijn vraag:

Wij zijn van plan op een Jumpy of Jumper te kopen en deze te gebruiken als invalide voertuig.
Wij zouden dan kiezen voor een niet aangepaste auto maar alleen met rijplaten om de elektrische rolstoel achterin te rijden. We zouden dan kiezen voor een dubbel cabine omdat we twee kinderen hebben die natuurlijk ook graag mee willen.

Volgens de belastingdienst is dit allemaal goed zolang we aan kunnen tonen dat dit noodzakelijk is en niet met een gewone geel kenteken auto mogelijk is.

Maar nu…. De meeste van deze auto’s zijn diesel.
De afgelopen tijd is de diesel al een stuk duurder geworden en steeds meer steden gaan oudere diesels verbieden door het instellen van een milieuzone.

Bij ons staat helaas geen geldboom in de tuin dus wij kunnen waarschijnlijk niet één van de nieuwste modellen kopen die aan alle eisen voldoen om wel zo’n milieuzone binnen te mogen.

Wij wonen in de omgeving van Rotterdam en het Erasmus ligt net binnen die milieuzone. Mocht onze toekomstige ‘nieuwe’ auto nou niet voldoen aan die eisen bestaan er dan ontheffing voor of zoiets?

Wat is een ander alternatief? Een benzine uitvoering van een Jumper of Jumpy? Dat is volgens mij een spelt in een hooiberg.

Hoe zit het überhaupt met bedrijfsauto’s en diesel? Blijft dat nog bestaan?

Graag jullie advies.

Mvrgr,

Nossie

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 februari 2019 08:20 AM
  [ # 1 ]

Ik ben niet zo op de hoogte van de regels maar is er geen uitzondering mogelijk op dit soort regels en beperkingen voor mensen met een beperking? Dat je kenteken geregistreerd staat waardoor je geen boetes voor de milieuzones krijgt? Beetje in de trant van de invalidekaart waardoor je kunt aantonen dat je ergens wel mag parkeren waar dat normaal gezien niet toegestaan is?

Anders is het misschien een mogelijkheid om een diesel te laten voorzien van een benzinemotor en om laten keuren. Ook niet de voordelige oplossing, maar wel goedkoper dan een moderne/nieuwe auto denk ik.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 februari 2019 10:25 AM
  [ # 2 ]

Hier in Amsterdam zijn er mogelijkheden voor een ontheffing/uitzondering wanneer je omwille van een medische beperking een uit de milieuzone geweerde bestelauto gebruikt.

Als voorbeeld wordt gebruikt: ‘U woont, werkt of studeert in Amsterdam of u moet op andere gronden met regelmaat in de milieuzone zijn.’

Uiteraard gelden er wel eisen voor wat betreft het aantonen van de medische beperking.

Ik kan me niet voorstellen dat er in Rotterdam geen uitzonderingen zijn, of dat deze informatie niet gewoon op de website te vinden is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 februari 2019 04:10 PM
  [ # 3 ]

Een invalidenkaart achter de ruit betekent dat je heel veel mag, bijvoorbeeld op het gebied van parkeren. Maar voor uitstoot is die ontheffing er naar mijn weten niet. De gemeente Rotterdam bellen en vragen wat er in jullie geval mogelijk is?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook