6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
La Pluriel ex de ma femme maintenant de moi: demontage antenne, hoe?
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 maart 2019 04:01 PM
  [ # 76 ]

Had sinds de koppelingsvervanging toch nog wat last van bijgeluiden uit het vooronder.
Kon in eerste instantie de bron niet vinden, maar kwam er vorige week achter dat ik het kon reproduceren met lastwisselingen, dus van het gas, op het gas.

Toen was de boosdoener snel gevonden, namelijk de motorsteun/reactie-arm tussen bak en koets.
De bout aan koetszijde had ik destijds wel iets gelost, maar blijkbaar niet weer goed aangehaald.
Alles weer zoals het heurt!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2019 12:24 PM
  [ # 77 ]

Al enige tijd terug het laatste bericht. Wink

Het kraakte en piepte al meer dan een jaar, maar met de APK in het vooruitzicht toch maar eens de klus aangepakt, de benodigde onderdelen ook al behoorlijk lang in huis.

Het vervangen van het bovenste veerpootlager inclusief de steunschijf.

Gisteravond de veerpoot RV gedaan, deze maakte de meeste herrie.

Rechts het oude originele exemplaar, na ruim 16 jaar en meer dan 180.000 km is de stalen bus volledig los gekomen van het rubber.
Links een nieuwe, in dit geval van SKF.

Vanavond de andere kant aanpakken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 november 2019 06:07 PM
  [ # 78 ]

Dat zou er bij mij ook best eens aan kunnen schorten. Het kraakt ook nogal. Veren heb ik al eens bekeken en daar zag ik toen niets vreemds aan.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2019 12:21 PM
  [ # 79 ]

Links dus ook al het begin van een loslatende bus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2019 12:18 PM
  [ # 80 ]

Het kost deze keer wat moeite om de Pluriel door de keuring heen te krijgen, het probleem zit in de voorremmen.
In koude toestand draaien de voorwielen voldoende vrij, ook na het intrappen van de rem.
De remzuigers zijn dan goed terug te duwen, ook de blokken komen goed los.

Maar na de remmentestbank, als de boel warm is, is dat niet meer het geval.
Dan slepen de voorremmen teveel.

Ik kan nog niet echt de vinger op de zere plek leggen en begin eerst maar met een revisie van de remklauwen en het vervangen van de remslangen.
Hopelijk is dat al de oplossing.

Daarnaast blijkt het stelmotortje in de linker koplamp overleden te zijn.
Het verwijderen van de bedieningsknop is reeds voldoende om niet meer tot afkeur te leiden.
Op termijn maar op zoek naar een ander exemplaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 december 2019 01:40 PM
  [ # 81 ]

Is er nog voldoende speling op het rempedaal? Het kan zijn dat de verbinding tussen remvloeistof reservoir en hoofdremcilinder niet helemaal vrij komt. De vloeistof zet uit als hij warmer wordt en moet dan wel terug naar het reservoir kunnen. Een keer meegemaakt dat iemand de achter rem van zijn motor op niet juiste wijze had bijgesteld. Gevolg: na een tijdje een blokkerende rem.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2019 02:35 PM
  [ # 82 ]
jantje1948 schreef:

Is er nog voldoende speling op het rempedaal? Het kan zijn dat de verbinding tussen remvloeistof reservoir en hoofdremcilinder niet helemaal vrij komt.

Dan zou het fenomeen ook bij de achterremmen zich voor moeten doen en dat is niet het geval.

Overigens zit er tussen de hoofdremcilinder en de remklauwen ook nog het ABS-blok.
Die zou ook nog vervelend kunnen doen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 december 2019 03:44 PM
  [ # 83 ]

Sinds dat verhaal van die motor heeft de techniek niet stilgestaan….
Toch wel apart. Ik kan er zo 1 2 3 geen verklaring voor vinden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2020 02:10 PM
  [ # 84 ]

Door het reviseren van de remklauwen is het probleem opgelost en is de bolide door de APK gekomen.

De oorzaak bleek corrosie te zijn.

Er zitten 2 groeven in de remklauw, in de achterste valt de afdichtring.

In de voorste valt een lip van de stofkap, door corrosie in die groef wordt die lip richting de zuiger gedrukt en belemmert daardoor de laatste in zijn beweging.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 januari 2020 02:21 PM
  [ # 85 ]

Mooi dat het zo simpel was.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 januari 2020 12:10 PM
  [ # 86 ]

Sinds een paar dagen problemen met de centrale vergrendeling.

Als ik bij een afgesloten auto op de “open”-toets op de sleutel druk gaan wel de alarmlichten knipperen, maar gaan de deursloten niet los.
Ik moet dus met de sleutel de bestuurdersdeur openen.
Als ik dat doe gaat ook de passagiersdeur niet los.

Ga ik dan rijden, dan gaat de vergrendeling er wel op, staat zo ingesteld.
Maar wil ik met de drukknop centraal in het dashboard ontgrendelen, bijvoorbeeld om iemand rechts te laten instappen, dan gebeurt er weer niks.

Het afsluiten met de “sluit”-toets op de sleutel lukt daarnaast weer wel.

Samengevat:
. de signalen vanaf de toetsen op de sleutel komen dus wel binnen
. het “open”-commando wordt niet gegeven, ook niet via de knop in de auto

Heeft iemand in beeld hoe dit schematechnisch in elkaar zit en welke componenten hierin een rol spelen?
Ik verdenk in eerste instantie zelf de module die de “open”- en “sluit”-commando’s geeft.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 januari 2020 08:44 AM
  [ # 87 ]

Ik had een vrijwel gelijke situatie met de baby Bentley. Volgens het wereldwijde web is het bij VAG een standaardeuvel dat de microswitches in het slotmechanisme het niet meer doen maar dat was bij mij niet het geval.
Het vet in het mechanisch gedeelte van de sloten was dusdanig hard geworden dat een en ander niet meer tijdig in de gewenste stand kwam. Zo veel als mogelijk schoongemaakt en van nieuw vet voorzien en nu reageert alles weer zoals de fabriek het heeft bedacht.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 januari 2020 09:10 PM
  [ # 88 ]
René Jongejan schreef:

Toch ook maar eens een draadje gestart voor de Pluriel van m’n eega.

Zaterdagavond zat ik achter het stuur en vroeg aan haar: “Hoor jij dat kraken niet linksvoor?”
Blijkbaar niet! Wink

Mijn vermoeden werd gister bevestigd, toen ik de auto even opkrikte.
Gebroken veer!

Aan de onderkant bijna een hele winding eraf.
Gelukkig zijn de voorpoten al voorzien van de opvangconstructie, die verdere schade moet voorkomen.

Nieuwe veer is besteld, nog niet kunnen vaststellen of dit nog de originele veer is of dat deze al een keer vervangen is.
De Plu is van juli 2003 en heeft nu bijna 135K op de teller.

Helaas moet ik de eerste post uit dit topic zelf quoten.
Wat denk je, bij korte hobbels hoorde ik vandaag een metalig gerinkel.
Eenmaal thuis even opgekrikt en ja hoor, bingo, wederom een gebroken voorveer en ook weer aan de onderkant.
We zijn nog geen 5 jaar en 50.000 km verder.
De veer is van het fabrikaat Metzger.
VAK! Grrrr

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 januari 2020 09:20 PM
  [ # 89 ]

Dat is naadje. Vaag dat dat zo vaak gebeurt. De mijne kraakt ook rechts, heb al eens gekeken, maar niet echt iets gevonden.  Ook niet bij de apk.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 januari 2020 12:16 PM
  [ # 90 ]

Op service.citroen.com staan meerdere toeleveranciers van OE vermeld.

Helemaal rechtsonder staat KYB, die o.a. veren maakt, zie https://kyb-europe.com/products/coil-springs

Iemand ervaring met producten van deze fabrikant?

Het afgebroken deel van de onderste winding.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook