Achteraf inbouwen navigatie in c4 Picasso 2011
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 10 maart 2019 08:23 PM

Hallo iedereen, na een jaar Citroën rijder te zijn met een pluriel. Hebben we onze hoofd auto ingeruild voor een c4 Picasso 1.6vti collection. Alleen zit hier geen navigatie ingebouwd. Nu zijn er wel modellen die dit wel hebben. Nu is mijn vraag, Zijn er mensen die al eens geprobeerd hebben om achteraf navigatie in te bouwen? Zo ver ik weet is het display vervangen en de radio. Maar volgens mij ben ik er dan nog niet. Want ik zie meerdere aansluitingen op het navigatie display die ik niet kan plaatsen.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 10 maart 2019 09:37 PM
  [ # 1 ]

Of niet aan beginnen, of After Market doen. Geen origineel gaan proberen in te bouwen. Gaat je heel veel tijd en ergernis schelen.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 11 maart 2019 06:03 AM
  [ # 2 ]

Mag ik concluderen dat je hier veel ervaring mee hebt? Zou je mij kunnen vertellen wat de problemen zijn?

Display en radio lijken mij geen probleem. Is het de bekabeling naar stuur en antenne? Of is er een probleem met de besturing eenheid van de auto?

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 11 maart 2019 07:51 PM
  [ # 3 ]

Ik heb het voor de eerste Picasso wel eens uitgezocht, om later een RT4 in te bouwen in Mn C4GP. Na een speurtocht op internet iemand gevonden die dat had geprobeerd. Dat was dus geen succes. Je zit niet alleen met kabels en displays maar ook met de softwarematige configuratie van de auto. Dat ging niet werken.
Volgens mij heb ik het toen gevonden op het Franse forum planete-citroen.com. Goede bron van technische info, en met Google Translate kom je een heel eind Smile

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 11 maart 2019 09:20 PM
  [ # 4 ]

Ik was in de tussentijd op deze site gekomen. https://www.phibu-electronics.com/interface-evolution-rt3-vers-rt4-5-rt6-ou-rneg-c2x15957369

Hier praten ze over een adapter waarbij de software en bekabeling niet hoeft te worden aangepast. Zal mijn garage er ook eens naar vragen.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 12 maart 2019 08:04 AM
  [ # 5 ]

Dat is als je een RT3 hebt, dus al navigatie.
Je schrijft dat je geen navigatie heb, dus is deze kabel niet te gebruiken in jouw auto.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 maart 2019 06:33 PM
  [ # 6 ]

En vergeet niet wat ze zeggen:
*** A noté qu’il sera nécessaire d’effectuer un télécodage pour que le nouvel équipement soit reconnu et parfaitement intégré à votre véhicule. (=> Passage à la valise). ****
In het Nederlands: Je nieuwe apparatuur moet gecodeerd worden om herkend te worden en perfect geïntegreerd te zijn. ( moet met een officiële Diagbox ) .
Als je nog geen Navi hebt dan heb je dus EN alle spullen uit auto met navigatie nodig, ( scherm/unit/complete bekabeling..) EN moet je NIEUWE systeem gecodeerd worden: Dat kan alleen een Citroen dealer omdat daar een “code” van Citroen voor nodig is. Die kabel helpt daar niet bij !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 10 april 2019 07:51 AM
  [ # 7 ]

Beste volgers,

Ben nog niet aan de slag gegaan maar nog aan het inventariseren. de status tot nu toe is:
- display, nav-radio, stuurbediening is redelijk aan te komen.
- het resetten van de teller zijn “specialisten” voor te vinden die de KM stand kunnen resetten naar 0 KM

- ik heb de radio bekeken en ik mis dus de bekabeling naar de antenne (gps) en naar de microfoon.

ik gekeken in de hoofdunit (die met de verlichting) en daar heb ik gezien dat de microfoon mist maar dat er wel een aansluiting voor aanwezig is. nu heb ik alleen geen idee waar deze bekabeling aan de andere kant uitkomt. Wat ik wel weet is dat deze kabel niet bij de radio uitkomt.

En misschien als de microfoon wel bekabeld is, zou het dan kunnen zijn dat de antenne ook bekabeld is? maar ergens centraal achter het dashboard uitkomt?

indien er mensen zijn met de garagehandboek waar in de montage en demontage van de C4 Picasso zijn weergegeven (exploded views) hou ik mij graag aanbevolen.

mvgr

Roel

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 11 juni 2019 12:30 PM
  [ # 8 ]

Hallo beste forum leden,

Na veel uitzoek werk heb ik er voor gekozen dat de kosten rond 450 euro niet opwegen tegen de functionaliteit van het navigatiesysteem wat ook op je mobiel zit. Wel heb ik er voor gekozen om min bestaande RD4 radio te vervangen voor een RD45 (van een Peugeot 307 van 2013). ik heb een aanvullende kabel aangebracht van de microfoon naar de radio. daarnaast heb ik de functie knoppen op mijn stuurwiel aangebracht en een usb aansluiting met aux ingang (Aliexpress) aangebracht in de middenconsol en bekabel naar de radio.

alles ging op zich voorspoedig. alleen lukt het lexia niet om alles goed te programmeren:
- source knop van de radio werkt niet ( knop om te switchen tussen radio, cd, aux, etc..)
- de knoppen op het stuurwiel werken allemaal behalen link onderin. daarvan werken de knoppen bellen en ophangen niet. het wieltje waarmee de de licht intensiteit mee kunt instellen functioneert wel.

ik heb een c4 picasso van 2011,  model 2010 met een twee kleurig display

iemand een idee wat ik fout doe?

mvgr

Roel ter Meer

Profiel  
 
Freebird
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 19-10-2019

Gepost: 21 oktober 2019 08:28 AM
  [ # 9 ]

Ciao,
Ik gebruik een vertaler, het spijt me als het niet duidelijk is.
Ik begin meteen in deze discussie omdat ik hetzelfde doe op mijn C4GP 2008 en ik heb ook wat problemen gehad.
Ik zal je een paar vragen stellen om beter te begrijpen:
1) met de Lexia zeker dat ALLE deuren zijn geopend?
2) Door op de belknop van het stuur te drukken, verschijnt “geen mobiele telefoon verbonden”?
3) Als u Bluetooth vanaf uw mobiele telefoon inschakelt, zou u de verbinding met BT_RADIO of CITROEN of PEUGEOT moeten zien, afhankelijk van de RD45.

De oorzaken van uw probleem kunnen liggen in het .... Dashboard!
Het is vreemd omdat je auto een 2010 is, hij zou een dashboard met SW9.x moeten hebben.
De versies met software van het vorige dashboard (7.x en, maar ik ben niet zeker, 8.x) hebben niet de pictogrammen voor de telefoon, en sommige zelfs USB !.
Het onderdeelnummer van het recente dashboard is p9666704380 sw 9x

Groeten uit Italië
Dario

Profiel  
 
mwmeer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-2018

Gepost: 27 maart 2024 09:20 PM
  [ # 10 ]
mwmeer schreef:

Hallo iedereen, na een jaar Citroën rijder te zijn met een pluriel. Hebben we onze hoofd auto ingeruild voor een c4 Picasso 1.6vti collection. Alleen zit hier geen navigatie ingebouwd. Nu zijn er wel modellen die dit wel hebben. Nu is mijn vraag, Zijn er mensen die al eens geprobeerd hebben om achteraf navigatie in te bouwen? Zo ver ik weet is het display vervangen en de radio. Maar volgens mij ben ik er dan nog niet. Want ik zie meerdere aansluitingen op het navigatie display die ik niet kan plaatsen.

Update 27 maart 2024
Het is mij gelukt om de achteraf een orgineel navigatie met rt6 radio in te bouwen. Ik heb niet de kabelboom vervangen, maar uitgebreid. Achteraf best simpel

De radio ingeleerd met lexia.

Enige punt tot nu toe is de stuur bediening. De spraak knop werkt nog niet. Ik krijg te horen dat navigatie niet geactiveerd is.

Op een later tijdstip maar een kijken of de knoppen op het stuur ook via lexia geprogrammeerd moeten worden

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 maart 2024 07:15 AM
  [ # 11 ]

Ja, die knoppen moet je apart “inleren”, die gaan namelijk over de CAN-bus via de BSI ( en via de Com2000 als ik het goed heb)  Als de BSI niet weet dat hij een signaal krijg of waar het heen moet dan is een knopje “roepende in de woestijn” elektrisch gezien.
Mooi he, dat multiplexen van signalen…..

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 maart 2024 11:29 AM
  [ # 12 ]

Maar het scheelt wel kilometers kabel, die ook nog eens dikker zijn vaak.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 28 maart 2024 11:38 AM
  [ # 13 ]

Niet alleen kilometers kabel spaar je daarmee uit, maar ook veel hardware.

Op deze manier kun je functies combineren, door met verschillende signalen te werken en die op hun specifieke manier te verwerken.
Zonder CAN is een moderne auto niet meer denkbaar.

Vergelijk het maar met de A/B van je TV.
Via één zendertje die de communicatie met je TV verzorgt worden heel veel verschillende verschillende functies geregeld.

Groet,
JW

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook