37 van de 45
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s nieuwe trax
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 15 april 2019 12:44 AM
  [ # 541 ]

wat een werk zeg
Wat zijn je overwegingen om te borstelen en niet te stralen, behalve dat je vreest voor vervormingen?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 april 2019 08:08 AM
  [ # 542 ]

Als ik had geweten dat ik zo ver zou gaan, had ik mijn koets laten stralen. Volgende keer zal ik dat ook zeker laten doen Smile

Ik ga nog wel een keer een lading losse onderdelen naar de straler brengen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 april 2019 11:04 PM
  [ # 543 ]

Heb je het ook met een slagschroevendraaier geprobeerd?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 april 2019 11:22 PM
  [ # 544 ]

Nee. Overwogen om er een te kopen, maar als je het dan op een zondag aan de slag gaat en je hebt het niet, moet het maar zo…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 april 2019 08:18 PM
  [ # 545 ]

Dus, vandaag het wagenpark weer naar buiten gereden…

En dan op zoek naar de laatste restjes verf op de parel.

Om er lekker af te gaan krabben.

En dan onder het dashboardkastje nog een plaatje gevonden.

Los gehaald voordat we gaan spuiten.

Wat voor een nummer is dit?

Het dashboard nog verder ontverfd.

Geschuurd, ontvet, primer…

Er valt nog meer verf te krabben, schuren en ontvetten.

En dan kan er een mooi kleurtje op.

Het dak moet in de spuitplamuur. Dat is nu zo een beetje aan de buurt. Kijken hoe we dat gaan regelen…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 april 2019 08:36 PM
  [ # 546 ]

Dat nummer wat je vind is het nummer van de koets. Een ds heeft dat ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 22 april 2019 08:41 PM
  [ # 547 ]

Na het spuiten ga ik het terug vouwen op het plekje waar ik hem gevonden heb.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 april 2019 09:36 PM
  [ # 548 ]
waterman schreef:

Dat nummer wat je vind is het nummer van de koets. Een ds heeft dat ook.

Cx ook

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2019 10:01 PM
  [ # 549 ]

Een Belgische Trax niet Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2019 07:58 PM
  [ # 550 ]
F.SvM schreef:
waterman schreef:

Dat nummer wat je vind is het nummer van de koets. Een ds heeft dat ook.

Cx ook

Dat is in de looptijd van de CX veranderd, de latere modellen hebben dat niet meer.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 april 2019 09:08 PM
  [ # 551 ]
Ree schreef:

Het dak moet in de spuitplamuur. Dat is nu zo een beetje aan de buurt. Kijken hoe we dat gaan regelen…

Dat wordt dus het projectje van dit weekend.

Eerst het wagenpark naar buiten.

En dan toch eerst wat doen aan de twee kleine butsjes op de neus.

Autootje omdraaien…

Dak ontvetten.

De tinnen rand is vlak. Dat komt ook door het schuren van het verf van het dak. Toch maar netjes rond maken dan…

Voorkant ook mooi rond maken.

Als nieuw.

Schuren met 220.

Ontvetten.

En dan alle randjes afplakken die niet in de plamuur moeten.

En alle gaten dicht waar geen plamuur in mag komen.

In het plastic.

Bovenkantje eruit snijden.

En lekker inpakken.

Klaar voor de spuitplamuur. Morgen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 april 2019 12:04 PM
  [ # 552 ]

Nou, toch nog wat dingetjes in de garage afgedekt.

Diep ademhalen, en dan…

Dat is laagje 1, dan nog laag 2 en 3.

Wat drogen…

De rest van de dag uitharden, vanavond tape eraf.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mrep
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-10-2017

Gepost: 28 april 2019 01:01 PM
  [ # 553 ]

zet er meteen ff een laagje controle zwart op !  dan zit ie vast en gaat ie niet rollen ! 


mrep

hydropneumatic driving has its ups and downs….....

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 april 2019 01:22 PM
  [ # 554 ]

Daar is weer hard gewerkt! Persoonlijk vind ik die lijn in het dak mooier als deze in het zicht zit, maar daarin is iedereen vrij.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 april 2019 02:33 PM
  [ # 555 ]

Ik ook, maar dat zou b-werk worden in dit geval. De originele verf was gescheurd. Daar kan je niet overheen spuiten en moest dus weg. Het tin dat rondom de bevestiging zit, is veel minder hard dan de originele verf. Bij de bevestiging van het dak is het door het schuren wat vlak georden in plaats van bol. Er moet dus een millimeter plamuur op om de originele ronding weer terug te krijgen. Voor de sier zou ik het randje weer in hebben kunnen boetseren, maar ik ben niet van dat type purisme… Nu blijft de verf in ieder geval heel. Denk ik.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
37 van de 45
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook