1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Cx25 GTI 86 na stalling niet meer in rijstand voorzijde
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 mei 2019 06:08 PM

Vraagje, kan dit issue in oudere Posts niet terug vinden..
Heb vanmiddag onze CX 25GTI weer uit de stalling gehaald na ongeveer 6 maanden.
Hij stond hier op blokken onder de steunpunten.
Alleen, nu wil de voorzijde niet meer in de rij-Stand komen. Achter geageerd prima op alle standen, maar voor wil ie alleen uiterst hoog of uiterst laag.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Heb vanmiddag al de LHM volledig ververst en filters gereinigd. Ook heb ik de nodig hoog/laag gym gedaan. Geen resulteer helaas..

Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen en hoe ik het op kan lossen?

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 mei 2019 08:18 AM
  [ # 1 ]

Hoogte regelaar functioneerd niet goed.
Tussen heen halen en schoonmaken.
Dit heb ik gisteren ook gedaan bij Toit plat ( een mede forummer)
Deze reageerde ook op hoog laag,maar tijdens het rijden zakte hij zo in achter.
Doe dit karweitje wel op een brug Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 mei 2019 08:13 AM
  [ # 2 ]

Dat is zeker iets voor op een brug.. Zit echt midden onder de auto inderdaad.
Wat versta je onder schoon maken? Is hij demontabel?
In de boeken staat steeds hydraulische componenten te reinigen met benzine en pers lucht..
Kan dat hier ook mee dan?

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 mei 2019 11:37 AM
  [ # 3 ]

Ja. Hij kan eraf. Maar dat wel een T**fus klus. Dan de unit uitelkaar en schoonmaken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 mei 2019 11:56 PM
  [ # 4 ]

Dat wordt een brug zoeken dan.
Kan het ook geen lucht zijn? Hij komt voor behoorlijk agressief omhoog, een omlaag haat ook erg snel.
Heb vorig seizoen de bollen vervangen voor, dus dacht nog in die richting.

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 21 mei 2019 12:56 AM
  [ # 5 ]

Als je mazzel hebt is niet de regelaar inwendig defect maar de bediening ervan. Dan kun je met de auto in de hoogste stand de bediening van kruipolie voorzien en de stift van de regelaar wat heen en weer duwen en hopen dat de boel weer gangbaar wordt.

NB!! Alleen doen met stevige bij steunen onder de auto, anders is het je laatste klus ooit. Als de regeling losschiet kan de auto ineens omlaagvallen tot de laagste stand, en daar pas je niet onder.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 mei 2019 09:09 AM
  [ # 6 ]

Ja dus eigenlijk kan het alleen op een 4 koloms brug.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 21 mei 2019 10:35 AM
  [ # 7 ]

en dan nog oppassen
ik heb ooit iets heel engs meegemaakt: ik lag onder de pas aangeschafte GS met lopende motor in de hoogste stand om te zien of alles droog was. Ik stootte tegen de stang van de voorste hoogteregelaar aan die onmiddellijk losschoot van de bevestiging.  Voordat er iets gebeurde kon ik deze weer op zijn plaats brengen. De traagheid van de regeling gaf me juist die split second om dat te doen, anders was ik 35 jaar geleden definitief gestopt met de hobby.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 mei 2019 11:12 AM
  [ # 8 ]

Als je hem netjes op assteuntjes zet en de wielen eraf heb liggen, dan kan je er nooit zoiets gebeuren?

Uiteraard kan je niet goed alles testen, maar wel het mechanisme nalopen zonder dat de auto kan bewegen.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 mei 2019 11:46 AM
  [ # 9 ]

Als hij wel in de hoogste en laagste stand gaat lijkt het me sterk dat het aan de regelaar ligt. De bediening is dus de verdachte. Controleer eens of de klem op de stabilisatorstang wel vast zit en of aan de kant van de regelaar het mechaniek nog goed in elkaar zit. Aan die kant ook het draaipunt van het stangetje goed smeren/gangbaar maken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 mei 2019 12:21 PM
  [ # 10 ]

De volgorde van het mechanism is ook niet zoals je verwacht.

Als je vanuit de rijstand naar max hoog verplaatst gaat het mechaniek eerst door laag heen. Soms merk je dat ook doordat de neus heel even inzakt.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2019 07:14 PM
  [ # 11 ]
jantje1948 schreef:

Als hij wel in de hoogste en laagste stand gaat lijkt het me sterk dat het aan de regelaar ligt. De bediening is dus de verdachte. Controleer eens of de klem op de stabilisatorstang wel vast zit en of aan de kant van de regelaar het mechaniek nog goed in elkaar zit. Aan die kant ook het draaipunt van het stangetje goed smeren/gangbaar maken.

Als de hoogte regelaar niet soepel heen en weer kan(klemt)
Dan werkt hij vaak wel op de uiterste standen
Dit omdat dan meer kracht wordt gezet door de stang wie eraan trekt of duwt.
Zaterdag nog 1 vervangen met dezelfde problemen.
Ik had geen zin om de “defecte ” te reinigen op dat moment.

Dus Jan,  je hebt gelijk

 

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2019 08:02 PM
  [ # 12 ]
Arjan Verkade schreef:

De volgorde van het mechanism is ook niet zoals je verwacht.

Als je vanuit de rijstand naar max hoog verplaatst gaat het mechaniek eerst door laag heen. Soms merk je dat ook doordat de neus heel even inzakt.

Moet je me even uitleggen.  ( kan ook andersom zijn)
Plunje uiterst uit ,is hoog.
Plunje helemaal erin, is laag.
Waar zit de rijstand dan…....

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 mei 2019 10:38 PM
  [ # 13 ]

Een hoogte regelaar heeft vier ingangen/uit gangen.
1 voor “pompzijde”
1 voor retour zijde
1 voor “veer druk”
1 lekrerour.


Als de cx in de laagste stand is gaat alles via retour.
Als de cx in de hoogste stand is gaat “alles “naar de veer zijde .
Tussen in ( rijstand ) gaat er naar beide wat.
De achterremmen worden bekrachtigt door de achtervering daarom zakt de cx ook achter in bij remmen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 mei 2019 12:18 AM
  [ # 14 ]

Dan zou dus het asje in de regelaar vast zitten. Of zwaar gaan..
Had wel de indruk dat er behoorlijk wat spanning staat op de bedieningsstang vanaf de regelmatig…
Misschien morgen maar eens een specialist bellen… 0900 bel BORCULO..Wink

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2019 11:29 AM
  [ # 15 ]
F.SvM schreef:

Een hoogte regelaar heeft vier ingangen/uit gangen.
1 voor “pompzijde”
1 voor retour zijde
1 voor “veer druk”
1 lekrerour.


Als de cx in de laagste stand is gaat alles via retour.
Als de cx in de hoogste stand is gaat “alles “naar de veer zijde .
Tussen in ( rijstand ) gaat er naar beide wat.
De achterremmen worden bekrachtigt door de achtervering daarom zakt de cx ook achter in bij remmen.

VgF

Nee. In rijstand gaat er als het goed is niets ergens heen.
Laag: druk van pompzijde kan rechstreeks naar Veerdruk uitgang, tot de auto gaat stijgen. Dan gaat als het goed is het stangetje langzaam de verbinding tussen pomp en veer afsluiten. Tot rijhoogte bereikt is en de afsluiting compleet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook