2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Cx25 GTI 86 na stalling niet meer in rijstand voorzijde
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 22 mei 2019 11:31 AM
  [ # 16 ]

Laughing Ben ik laatst ook geweest(voor het eerst), wat een vriendelijkheid en enthousiastme aldaar! En mijn (cx) probleempje snel en betaalbaar opgelost!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2019 11:54 AM
  [ # 17 ]

Of naar D’Oro in Utrecht.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 mei 2019 12:26 PM
  [ # 18 ]

Klopt want anders zou de pomp veel vaker aanslaan cheese

(Reactie op post 15)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2019 12:30 PM
  [ # 19 ]
F.SvM schreef:
Arjan Verkade schreef:

De volgorde van het mechanism is ook niet zoals je verwacht.

Als je vanuit de rijstand naar max hoog verplaatst gaat het mechaniek eerst door laag heen. Soms merk je dat ook doordat de neus heel even inzakt.

Moet je me even uitleggen.  ( kan ook andersom zijn)
Plunje uiterst uit ,is hoog.
Plunje helemaal erin, is laag.
Waar zit de rijstand dan…....

VgF

Ik heb tot nu toe nog niets hoeven doen met het mechniek, dus uitleggen kan ik het niet.

Ik weet alleen dat als ik van rijstand naar hoog ga dat de kans aardig aanwezig is dat de voorkant eerst een duik neemt.
Dat het ik altijd vreemd gevonden en het leek erop dat de de hoogteverstelling een onlogische volgorde heeft en dus eerst door laag heen moet.
Bij handmatige verstellingen zoals bijvoorbeeld op de DS heb ik dat niet.

Mogelijk is het exemplarisch bij mijn CX, maar die duik is er nu eenmaal, en eigenlijk vind ik het helemaal niet zo fijn. Zeker niet als je al bijna aan de grond zit en naar een hogere stand wil.

Profiel  
 
Tystos
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-2007

- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 mei 2019 01:47 PM
  [ # 20 ]

Dit duik gedrag herken ik wel wel inderdaad. Doet.. eh, deed deze ook altijd..

Dikke van Dale: Citrofiel..

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook