50 van de 53
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 april 2019 08:49 PM
  [ # 736 ]
H@ns schreef:

Maareh, met een DS kom je wel in style hè? cool smile
Als je er komt tenminste,of is ie inmiddels wel betrouwbaar?

Het verschil is wat dat betreft zo ongeveer tussen ‘if’ (DS) & ‘when’ (Xantia) Mr. Green

Van die DS heb ik nog een foutloos ommetje Haarlemmerliede tegoed na al die actie van twee jaar terug, dus het plan is wel om daarmee die kant op te gaan.

Hoe dan ook moet ik die Xantia echt wel even fatsoeneren een dezer dagen. ‘t Ding is van buiten zichtbaar vuil en dat is met deze kleur een prestatie op zich.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 28 april 2019 08:58 PM
  [ # 737 ]
Penny Lane schreef:

Het verschil is wat dat betreft zo ongeveer tussen ‘if’ (DS) & ‘when’ (Xantia) Mr. Green

Laughing Is die 1.9TD zo traag dan?
Semi-OT: Ik zou zelf natuurlijk graag je Xantia daar bewonderen, maar daarmee ben ik waarschijnlijk in de minderheid daar. Hoewel er natuurlijk wel veel DS’en komen altijd.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 april 2019 10:53 PM
  [ # 738 ]

Die 1.9 Turbo D loopt gewoon 185. Voor het laatst geprobeerd met ruim 480.000 km op de klok, onderweg terug uit de Harz. Dat is het punt verder niet. Niet dat ‘t nou echt snel is, maar da’s vlot zat voor een diesel-sedan uit het jaar kruik. Het is met die Xantia meer de weg die je kiest.

En met de DS is het naar CitroMobile tot op heden vooral de pechhulp die je kiest… Mr. Green Dat was dus nou net iets wat doorbroken moest worden. En wat volgens mij nu prima moet lukken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 mei 2019 08:07 PM
  [ # 739 ]

Nou. Sapniveaus gecontroleerd & waar nodig gecorrigeerd (nou ja, morgen hang ik ‘m nog even bij het BOS-laadstation aan de snellaadpaal - immers: brandstof kun je wel laden, maar olie & smeermiddelen kun je niet tanken), zodadelijk lekker in de regen nog even een kattenwasje d’r over en dan mag-ie voor het eerst sinds 2012 weer ‘s naar Citromobile!

Ik verwacht dat ik lekker ver weg van de ingang kom te staan want ik ga op een relaxte tijd rijden & ben dus pas ergens rond de middag daar, dus wie er naar wil kijken heeft goeie kleding nodig Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 mei 2019 12:07 AM
  [ # 740 ]

Wat een heerlijk saai ding is die Xantia toch Cool Alweer met het grootst mogelijke gemak 500 kilometer weggedrukt afgelopen zaterdag, lekker stiekem helemaal achteraan (op P18 ergens) geparkeerd, om half 1 binnen en even voor 4-en wel klaar met het gebeuren & dus weer afgenokt. ‘t Ouwe dieseltje heeft een dagje snelweg vreten (voor de gein en vanwege met CM gecombineerd familiebezoek werd ‘t een klein rondje IJsselmeer, Joure - 5-huizen - Joure en het eindje Joure - van & naar huis) ook zeer gewaardeerd; daar wordt zo’n ding na eindeloos kalmpjes-aan over de provinciale wegen hier in de buurt weer lekker wakker van. De ‘Italian Tune-up’ werkt gewoon Mr. Green

Wat is zo’n Xantia eigenlijk heerlijk ontspannend. Gewoon zeker weten dat je zweefmolen je heen én terug brengt. Je hele Citroën-ervaring kunnen beschrijven met “gaaaaaaaaaaaaap”. Een aanrader!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 mei 2019 10:43 AM
  [ # 741 ]

Dat merk je altijd als het motortje weer lekker warm geworden is en goed en langdurig op temperatuur is gekomen cheese

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 mei 2019 10:12 PM
  [ # 742 ]

Dus. Eh. Even kijken. Een semi-legendarische rit door een sneeuwstorm om een GS op te halen, twee of drie stafouwe Otten caravans van vreemde plekken weggehaald, een keer of wat de DS van stalling naar werkplaats en terug verzeuld en het lijk van de DSloper uit de stalling getrokken, diverse keren allerhande onderdelen heen & weer gezeuld voor allerhande auto’s en gisteren weer een snelheidsmeter opgehaald op een uur rijden voor een ouwe BMW.

Opeens weet je het. Je rijdt in een golden retriever.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 21 mei 2019 10:14 PM
  [ # 743 ]

Ja duh, die kleur heeft ie ook.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 mei 2019 10:24 PM
  [ # 744 ]

Sable Phénicien ja… Fenicisch zand. Strijk maar ‘s over de bovenkant van de achterklep, dan weet je ook wat ze daarmee bedoelen. Die gelcoat op de eerste Xantia achterkleppen gaat in normaal zonlicht dus ongeveer 20 jaar mee en daarna waait het er langzaam als gekleurd zand af (dan is het al zeker 15 jaar lelijk trouwens). Magoed, ik zal wel ‘s zien wat daarmee moet. Een klep scoren in de goeie kleur heeft denk ik geen zin, want die kleur was er al niet meer toen ze met de goeie gelcoat begonnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 21 mei 2019 11:24 PM
  [ # 745 ]

Als je überhaupt een klep in de goeie kleur kunt vinden ja… Wanneer zijn ze eigenlijk met die goeie coating begonnen? Type 2 toch?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 mei 2019 11:28 PM
  [ # 746 ]

Volgens mij werd ‘t in de loop van de 1b al op z’n minst veel beter. Maar er is vast iemand die ‘t precies weet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 22 mei 2019 04:43 PM
  [ # 747 ]

Verschilt ook erg met de kleur hoor ... ook bij een t2

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 mei 2019 11:33 PM
  [ # 748 ]

Toch nog iets stuk aan de Xantia: de NL-sticker begon er nu wel fanatiek vanaf te vallen. Dat heb ik dus maar eens een eindje geholpen. Zonder die wat raar uit verhouding geplaatste sticker staat ook wel zo netjes. Blijkbaar zat-ie zo merkwaardig om een krasje in de kofferklep te maskeren, wat nu met een lakstiftje is ingevuld. Daar heb ik dan weer spijt van, want die dingen hebben nooit echt de goeie kleur en dus valt het nu meer op dan wanneer ik het wit had gelaten. Maar goed, dan was er vuil in gekomen en had het er ook niet uit gezien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 juni 2019 09:17 AM
  [ # 749 ]

Onbetrouwbaar zeg, die Xantia’s…


Zomaar NL-stickers verliezen…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 20 juni 2019 09:51 PM
  [ # 750 ]

Deze foto is op 6 juli 2010 voor de deur van het Koerhuis gemaakt: de kilometerstand bij aanschaf.


foto: Hogervp

Inmiddels is de Duivenkeet aka de Gouden Koets aka de Golden Retriever weer aan een tellerstand-fotootje toe:

Het beestje was bijna 17 jaar oud en ruim over de 4 ton toen ik er in stapte. Daar vinden mensen dan vaak wat van. Maar inmiddels lijkt het me duidelijk dat bij een dergelijke kilometerstand onderhoud meer zegt dan de gereden kilometers. Er staat nu (meer dan) een ton bijop en het ziet er naar uit dat er nog een bergje bijkomt.

1 ton, 2x Thüringen, 1x Harz, 10 provincies, 4 Bundesländer, 3x CitroMobile, 2 Otten caravans, ongeveer 5.400 liter dieselolie, ongeveer 28 liter motorolie, een kachelradiateur, een inspuitpomprevisie, een set luidsprekers, een raammechaniek, een draagarm vóór, een set achterlichten, een set koplampen, een set veerbollen, een voorraadbol, een distributieset, een linker buitenspiegel wegens vandalisme, een defecte airco, het overlijden van het AB-systeem, het toevoegen van regelbare wisser-interval en voetenruimteverlichting en natuurlijk alle andere lopende onderhoud zijn we zo grofweg verder. Ik vergeet vast her of der iets kleins, want dat gebeurt dan. Op twee klussen na eigenlijk totaal relaxed onderweg, nu alweer ruim 100.000 kilometer. Maar goed, ik denk dat we dan nu ook eerst weer even door de jubilea heen zijn…

Eerder vandaag olie & filters weer eens ververst, morgen als alles normaal verloopt de voorbanden en dan denderen we gewoon nog een poosje door. Omdat ‘t kan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
50 van de 53
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook