18 van de 18
« Eerste  < Vorige 16 17 18
   
C35 Neba camper
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 07 juni 2019 11:23 PM
  [ # 256 ]

Ik wou de C35, die onder al dat polyester verstopt zit, eens uitgebreid verversen.
Echter, ik had de kachel vrij kort voor een leuk weekendje weg klaar, dus dat moest nog even wachten.

Eerst naar het “polyester-weekend” in Wapserveen! Alwaar we, na een aantal jaren contact via Facebook, eindelijk de enige Neba caravan konden aanschouwen!


En bij thuiskomst stonden de bestelde vloeistoffen voor me klaar. Deze bestel ik bij mijn vader, hij verkoopt scheeps-benodigdheden, waaronder ook olie en filters. Is weer wat goedkoper voor mij, zeg maar. Smile En uiteraard een voorraad LHM, je kunt niet zonder!


Motor, versnellingsbak en vertraginskasten, allemaal afgetapt en en van verse olie voorzien!


Het vullen van de versnellingsbak en vertragingskasten gaat prima met zo’n pompje.


Deze bruine zooi zat in de vertragingskasten… ohh De olie uit de versnellingsbak zag er niet veel beter uit.
En de olie uit de motor was git zwart. Ja, ik had het wel wat eerder mogen doen… Surprisedops:


Beetje onduidelijke foto, maar de spanner van de snaar voor de waterpomp mist hier.
Die zat er nog wel op, alleen was de spanrol verdwenen. Via Whatsapp contact gezocht met Nanko, of hij mij verder kon helpen. En jawel! Hij had wel zo’n spanner liggen!
Ik zal jullie de aantal keren dat ik Nanko heb lastig gevallen met allerlei moeilijke dingen aangaande de spanner en de dynamo maar onthouden… Ik kwam er niet uit! Te meer omdat ik meende dat ik ook een verkeerde dynamo had, gezien de ogenschijnlijk afgezaagde spanner hier van.
Bij Nanko een andere spanner voor de snaar en een originele dynamo opgehaald. Alles gemonteerd, laad de dynamo niet.
Kunst, die dynamo heeft een losse spanningsregelaar nodig… Maar goed dat ie niet ging laden, dan waren de accu’s vlotjes ontploft… En de dynamo die ik er op heb zitten, heeft een ingebouwde spannings-regelaar. Dus die er weer terug op, met de eerste spanner die ik bij Nanko had gehaald en het spul functioneert!


Met de neus en de radiator eraf gaat die klus wel een stuk eenvoudiger. Op de foto zit de radiator er nog op, ja.
Gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de koel-vloeistof ook maar geheel te verversen.


Setje nieuwe v-snaren!


En de probleem-kindjes weer op hun plek, zoals het hoort.


Op een sloperij in Hoogkerk nog wat frutsels en een grille gescoord. En wel de grille die ik graag wou hebben, met de zilverkleurige koplamp omlijsting en zilverkleurige balken. Als bonus een originele Double Chevron!


Deze verdient echter wel een lichte restauratie, want het zwarte kunststof was behoorlijk verbleekt en de zilverkleurige delen zijn aardig beschadigd. Voor het oog heb ik het zwart vlug van wat zwarte zijdeglans lak voorzien. Bij lange na niet perfect, maar al een stuk beter dan het was. En ik vind het veel beter staan dan de geheel zwarte grille die ik al had.


Maar had ik die geheel zwarte dan niet zo kunnen spuiten? Jawel, maar dan had ik nog geen Double Chevron gehad, en de grille die ik al had miste ook een stukje plastic om hem goed vast te kunnen zetten. Wink


Tot zover dan de update! Wij danken u voor het kijken en wensen u allen een prettige avond. bye

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Pablo Fanque
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-03-2018

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 07 juni 2019 11:34 PM
  [ # 257 ]

Leuk topic,is er een manier om een topic te volgen zonder dat je er een reactie onder hoeft te plaatsen?

EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 07 juni 2019 11:36 PM
  [ # 258 ]

Dank u! En dat kan, gewoon bovenaan naast de topic-titel “Schrijf u in voor deze thread” aanklikken. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2019 01:51 PM
  [ # 259 ]

Die spanrol, daar heb ik jaren naar moeten zoeken. Zonder gaat de V-snaar maar heel kort mee. Ik wil het lager ervan nog een keer preventief vervangen. Nog niet helemaal helder hoe dat moet ...

Is er veel familie-gelijknis met de caravan?

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 juni 2019 01:54 PM
  [ # 260 ]

Sja, en ik had hem binnen 1 dag, hoe kan het lopen, èh. Overigens heb ik de indruk dat die rol er al zo lang af is als wij de camper hebben, en die snaar zag er nog niet slecht uit. Hoe dan ook, ik ben nlij dat er nu weer een spanner op zit. En ja, ook ik wil het lager nog graag eens vervangen.

Buiten het geheel polyester zijn en de kwaliteit niet echt. Er zijn wel wat overeenkomsten, maar de caravan is 10 jaar jonger dan de camper, dus een goed vergelijk is het niet echt.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 augustus 2019 02:57 PM
  [ # 261 ]

Wat een geweldige camper blijft dit toch. De nieuwe grille is ook leuk!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
18 van de 18
« Eerste  < Vorige 16 17 18
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook