3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Visa club 1984 652cc (start niet meer)
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 juni 2019 01:57 PM
  [ # 31 ]

ik wilde net zeggen! Het zou wel eens je vlotterniveau kunnen zijn. Of sterker nog: een lekke vlotter… De huidige benzine lost namelijk de lijm op waarmee de twee helften aan elkaar geplakt zitten. Bij mijn Dyane resulteerde dat ook in deze problemen.

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 17 juni 2019 10:19 PM
  [ # 32 ]

Weer een stapje verder: afsluiter stationairsproeier, met dat beweegbare pinnetje eruit gehaald.
Controle op werking: doet niets. Dus kapot.
Ook membraam van acceleratiepomp verwijderd. Zag er versleten uit, maar geen scheurtjes.
Weer teruggeplaatst. Op plek afsluiter een moer ingedraaid, want las ergens dat je dit onderdeel niet
echt nodig hebt. Toen starten en rijden, maar onveranderd:
Afslaan bij gas los/remmen. Zonder choke afslaan. Bij terugschakelen vsn 3 naar 2 zelf knal uit uitlaat…
Denk dat ik toch de hele carb eruit haal en ga reinigen.
Ultrasoon? Waar kan dat of wie doet dat.
We blijven proberen…

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 juni 2019 11:58 AM
  [ # 33 ]

knal in te uitlaat lijkt mij meer duiden op ontstekingsproblemen.
Ik had in mijn 2cv break een visa motor met originele elektronische ontsteking, de module had ik in het begin geen goed massa contact gegeven en af en toe sloeg de motor af of hield in en af en toe na inhouden gaf dat een hele harde knal in de uitlaat (zijdemper) wanneer onverbrand mengsel ineens wel werd ontstoken.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 18 juni 2019 04:55 PM
  [ # 34 ]

Wanneer zijn de kleppen gesteld?

Gr. Wim.

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 18 juni 2019 06:35 PM
  [ # 35 ]

Geen idee…heb de Visa sinds januari.
Las ook nog over de mogelijkheid van lekkage bij spruitstuk.
Zal verder controleren…

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 juni 2019 09:20 PM
  [ # 36 ]
Le Comte schreef:

Weer een stapje verder: afsluiter stationairsproeier, met dat beweegbare pinnetje eruit gehaald.
Controle op werking: doet niets. Dus kapot.
Ook membraam van acceleratiepomp verwijderd. Zag er versleten uit, maar geen scheurtjes.
Weer teruggeplaatst. Op plek afsluiter een moer ingedraaid, want las ergens dat je dit onderdeel niet
echt nodig hebt.

Heb je in plaats van de afsluiter een moer ingedraaid? (een boutje lijkt mij logischer)
Krijgt hij dan wel brandstof via de stationairsproeier?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 18 juni 2019 10:02 PM
  [ # 37 ]

Heb je de complete stationair sproeier verwijderd? Ik dacht dat in ieder geval voor de SOLEX carburateurs de afsluiter en sproeier niet demontabel waren. In dat geval heb je dus geen brandstof toevoer meer bij stationair draaien.

Er is er één te koop bij jullie Zuiderburen.

http://www.2dehands.be/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m1390860247-citroen-visa-elektrische-stationairsproeier-95592107

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 01 augustus 2020 02:50 PM
  [ # 38 ]

Even offline geweest. Update: visa loopt nu redelijk goed. Andere computermodule erin: starte gelijk normaal en sloeg niet meer zomaar af tijden rijden. Moet nog wel wat beter afgesteld worden, maar dat gaat wel lukken. Nu verder met andere zaken, klokje repareren en benzinevlotter vervangen en velgen ontroesten en spuiten in gris rosé en bekleding stoelen en bank vervangen/ repareren. Weet iemand trouwens of de stoel en bankhoezen van de latere eenden op de visa stolen passen? Dank allen voor het meedenken.

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 22 augustus 2020 03:16 PM
  [ # 39 ]
Le Comte schreef:

Geen idee…heb de Visa sinds januari.
Las ook nog over de mogelijkheid van lekkage bij spruitstuk.
Zal verder controleren…

In dat geval: eerst een grote beurt uitvoeren met o.a. kleppen stellen. Pas dan kijken naar allerlei andere zaken. Goed afgestelde kleppen is essentieel voor het goed lopen van een motor. En het kan ernstige schade opleveren als je dit negeert.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 09 januari 2021 11:51 AM
  [ # 40 ]

Heb je inmiddels een grote beurt kunnen uitvoeren en zijn de problemen verdwenen?

Profiel  
 
Le Comte
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-12-2006

- Visa Club
Gepost: 26 november 2021 09:57 AM
  [ # 41 ]

Ok, kogel door de kerk en 123 ignition met bluetooth laten plaatsen bij Ron van Eendimport.
Eerst erheen gesleept met bijna lege accu in de mist en op het eind geen verlichting meer.
Maar gelukt!

Nu rijd het heerlijk en kan ik eindelijk lekker rondtoeren.

Wel een vraagje of de vervroegingscurve aangepast moet worden. Is de curve die er standaard in zit ok?
Heeft iemand daar ervaring mee?

Visa Club 1983 JX-17-RV

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook