8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Madame Mativoire (C4 1.6 HDi) gaat ingeruild worden…
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 19 november 2014 04:08 PM
  [ # 106 ]

Ik zit inmiddels aan de 108.000 km. in 3,5 jaar. Helaas toch wel wat problemen gehad:

1. Start-stop-systeem vervangen
2. Motorkap vervangen
3. Complete boordcomputer/navigatie-systeem vervangen

Alles weliswaar onder garantie, maar toch.

Verder qua rijden een fijne auto met een geweldige motor en goede wegligging. Ik mis alleen nog steeds de ruimte van mijn vorige C4 Grand Picasso. Heb mij daar eerlijk gezegd een beetje op verkeken.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 20 november 2014 10:59 AM
  [ # 107 ]

Ik heb er nu ruim 200.000 km mee gereden en erg tevreden. Recentelijk is het roetfilter vervangen. Enige mankement is een versleten synchromesh in de versnellingsbak waardoor er teveel speling op de pook ontstond.
In januari gaat ze vervangen worden door een nieuwe C4 Picasso, inderdaad ook vanwege wat meer behoefte aan ruimte

Afbeelding Bijlagen
IMG_1225.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 20 november 2014 04:23 PM
  [ # 108 ]

Zoals elders ook al aangegeven..
Mijne wordt morgen vervangen na 27000 km..
De auto is echt probleemloos, enige waar ik last van heb is de zithouding achter het stuur..
De c4gp heeft op het lijstje gestaan als mogelijke opvolger..
Maar als particulier kom je dan in een prijsklasse zodat de andere auto die mijn voorkeur had ook in beeld kon komen..
Dus vanaf morgen heb ik een honda crv

Maar nog genoeg citroen op de oprit..hahhaha

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 28 februari 2015 09:32 PM
  [ # 109 ]

Geen nieuws goed nieuws? Nou… Lang geen nieuws (APK en 100k km beurt zonder problemen) maar nu toch een puntje van aandacht: De recirculatie werkt niet meer. Vandaag precies een jaar geleden hebben we haar gekocht trouwens. Komende 2 maart is het een jaar geleden dat ze werd afgeleverd.

Hoe dan ook…

Ik reed achter een flink walmende/rokende diesel, dus wilde de ventilatie even op recirculatie zetten. Nou, niets dus. Geen lampje aan op het dash, geen verandering van ventilatie geluid. En de dieselwalmen kwamen helaas vrolijk binnen.  grrr

Eens kijken of iemand hier foutcodes kan uitlezen. Of misschien zelf een ODBII scannertje aanschaffen.

Dan wordt het zoeken naar deze:

Fault codes - Air conditioning ECU (Summary)

A72A Recirculation motor fault : Short circuit to positive

Wordt vervolgd.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 05 mei 2015 12:19 PM
  [ # 110 ]

Vraag me niet waarom, maar gisteren probeer ik toch maar weer eens de recirculatieknop.

(Nou ja, ik weet wèl waarom, er zit een leverancier van champignonkweekbodem in de buurt, en ik reed achter een van hun vrachtwagens. Maar waarom duw ik op een knop waarvan ik weet dat deze niet werkt?)

En hup, het lampje licht op, ik hoor de servo, en de stank van champignonmest maakt plaats voor de muffigheid die bij het interieurfilter hoort. De recirculatie werkt dus weer. Geen idee hoe dat kan, maar ik ben voorlopig blij dat het werkt, voor zolang als dat duurt.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 05 mei 2015 03:10 PM
  [ # 111 ]

En over brandstofverbruik heb ik ook niet te klagen:

Totaal gereden   40176   km
Totaal getankt   2004,22   liter

1 op 20,05 overall, dat is best OK. Heb ik tenminste nog iets aan verkapte lol voor het feit dat 92 paarden en 230 Nm nou niet zo heel sportief te rijden is.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 05 augustus 2015 12:03 PM
  [ # 112 ]

ZO, maar eens een kleine update. Teller staat op 127k, verbruik nog steeds 1:20 of beter, en er komt weer een onderhoudsbeurt aan.

Dan mag de motorsteun vervangen worden. Dit is goed te merken aan het trillen van de motor.

Ik moet, met de straks doorgetrokken A4 en de op de schop genomen A15, ook maar eens aan een kaart-update gaan doen. De Maasvlakte II kent de auto ook niet goed:

En tenslotte een klein cosmetisch probleem: De sierstrip van het stuur moet maar eens goed vastgezet worden (gezien de afgebroken pennen maar een nieuw onderdeel bestellen.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 09 augustus 2015 01:22 PM
  [ # 113 ]

Oh, en over het stuur gesproken:

“Before” rechts en “after” links:

Dit is het resultaat van poetsen met melaminespons, ook bekend als vlekkenspons of “magic sponge”.

Mijn stuur oogt nu weer als nieuw, mooi dof leer zonder de glans van handvet/talg. Erna ook nog maar in de leerconditioner gezet trouwens. (Die spons ziet er zo uit na het reinigen van het zitgedeelte van een complete 4-zits leren bank en het stuur, dus niet alleen na het leer van het stuurwiel.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 16 augustus 2019 11:32 AM
  [ # 114 ]

En dan, ook nog eens na 4 jaar radiostilte hier (privé en werk zorgen voor verschuiving van internet prioriteit), het treurige bericht dat Technoloog komende maandag afscheid gaat nemen van de C4…

Madame Mativoire is voorbij de kwart miljoen km gereden inmiddels, en toont de gebruikelijke kwaaltjes die bij zo’n leeftijd en afstand horen. Omdat we, vanwege groter wordende koters, een stapje groter wilden qua formaat, maar een C5 Tourer té groot zou zijn, hebben we de overstap gemaakt naar het zustermerk in de PSA stal. We gaan een jonge 308 SW rijden.

Wel gek, geen Citroën meer. Aan de andere kant, de 308 komt uit dezelfde stal en, als ik het goed begrepen heb, staat de 308 SW op hetzelfde platform als de C4. Het voelt wel zo goed als hetzelfde aan als de C4. Behalve dan dat ik er ongeveer een halve motor bij krijg: van 90 pk HDi naar 150 pk BlueHDI. Ook van 230 Nm naar 370 Nm en een verzetje erbij.

Als iemand nog een officiële set Citroën C4 dakdragers wil overnemen: geef een gil. De K&N inlegfilter voor de DV-6D oliestoker is ook over te nemen.

Au revoir!

Et bonjour!

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook