10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
De Winter Wonderwielen van Penny Lane: Xantia Break Pallas!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 februari 2019 06:52 PM
  [ # 136 ]

Het is vervelend om de boel door het schutbord te frutten en eventueel om de ECU achter het dashboardkastje te monteren (want daar moeten dan ook weer kabels heen), maar omdat ik op de ECU na de hele set met kabelboompje en al heb liggen zal het in de praktijk wel een beetje meevallen. Het schema en de tekening van wat waar komt heb ik ook alletwee. Zonder die ECU is het alleen zo kansloos blank stare

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 februari 2019 06:55 PM
  [ # 137 ]

O ik had het niet helemaal goed opgevat. Alle bedrading ligt al in je auto. Maar eens zoeken of dat bij mij ook zo is dan…de stekker voor het pookje zit er al wel.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 februari 2019 06:58 PM
  [ # 138 ]

Nou, in de auto… alle bedrading ligt in een doos bij mij in de schuur. Het heeft al wel in de auto gelegen trouwens. In de kofferbak Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 februari 2019 07:03 PM
  [ # 139 ]

Dan vatte ik het wél goed op Laughing. Maar is het dan niet net zo veel werk als destijds bij PrutsyLJ?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 februari 2019 07:20 PM
  [ # 140 ]

Het zal wel niet in tien minuten klaar zijn. Maar daar gaat het ook helemaal niet om.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 februari 2019 08:07 PM
  [ # 141 ]

De claxon was ermee genokt. Bleek dat het relais onbetrouwbaar was geworden. Het ding bleef af en toe hangen. Gelukkig in de stand ‘uit’... Met een ander relais erin werkt de zaak weer prima, maar aangezien de claxon zelf in een lawaaiig knolletje ferro-oxide veranderd is denk ik dat het toch wel tijd wordt om er maar eens een andere in te zetten. Maar goed, da’s voor een andere keer want dat ding uit de bumper pulken is weer typisch zo’n werkje waar je de auto voor op een aangename werkhoogte wilt hebben.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 maart 2019 07:37 PM
  [ # 142 ]

Vandaag weer een klein feestje:

Oftewel 11 maart 1999…

Het is precies 20 jaar geleden dat het winterding van de band rolde bij Heuliez in Cerizay Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 maart 2019 12:24 AM
  [ # 143 ]

Oooh ik herinner me het feestje bij mijn tct nog goed. Ik zocht dat orga-nr precies een dag ervoor voor het eerst op en kwam er dus net op tijd achter Wink. Gefeliciteerd (nog) met het behaalde resultaat!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 12 maart 2019 09:08 AM
  [ # 144 ]

leuk , de mijne heeft orga 8136

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 maart 2019 06:25 PM
  [ # 145 ]

Nou, met goed 315.000 kilometer op de klok gaat het winterding eerdaags weer in de zomerstalling. De Diesel is weer op actief gezet, maar ik houd deze even aan totdat de APK op de diesel weer geregeld is. Mocht dat op de één of andere manier iets bijzonders opleveren, dan kan ik alsnog met de break op pad. Ik verwacht niks geks, maar het is allemaal oud dus soms weet je het niet…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 oktober 2019 06:57 PM
  [ # 146 ]

Nog steeds geen brein voor de cruise control, dus dat hele spul ligt weer lekker in een doos in de stelling waar het tot sint juttemis stof kan vergaren. De knop is er ook weer uit, daar zit nu weer netjes een blindplaatje (je moet de pauper-spec van die auto ook ergens aan kunnen zien). Maar de achterste ruitenwisser parkeert zichzelf nu wel weer netjes: het oude relais van de voorste wissers zit er nu achter in en dat doet de baan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 oktober 2019 07:11 PM
  [ # 147 ]

Dat brein kun je volgens mij gewoon uit een vroege 406 of XM (mits geen HDI of 2.5TD) halen. Moet toch wel te vinden zijn?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 oktober 2019 07:57 PM
  [ # 148 ]

Waarom uit een vroege? De winterwortel is een ‘99er, dus best wel een late Xantia. Het hoeft alleen maar een unit te zijn die niet van BSI afhangt. Dus uit een mid-lifecycle 406 of een hele late XM zou eventueel kunnen. Of uit een pre-BSI Xsara of 306, zoiets. Maar goed, die moet je dan even vinden met ‘fabrieks’ cruise control. En het is geinig om erin te zetten als je het hebt liggen, maar ik ga me er nu eerst op richten om dit apparaat weer klaar voor de winter te hebben. Zoals daar zijn een vers APK’tje met wat daar zoal eventueel bijkomt. Daarna kan ik altijd nog kijken. De onderdelen die ik wel heb, worden intussen hooguit stoffig.

De enige ‘haast’ die erbij is, bestaat uit de eindigheid van deze Xantia. Ik reken erop dat-ie deze komende winter wel weer overleeft, maar om er nog hele lange jaren van te genieten moet er straks echt wel het een en ander aan gebeuren (het dak met name, onder de rails). Daarom was dit dus ook een fijne winter-auto: niet duur, lekker ruim, rijdt fijn, weinig gedoe en als ‘t ding uiteindelijk een keer te ranzig geworden is mag-ie ook gewoon weg. Maar dan dus ook na ruimschoots bewezen diensten, eervol en met lof.

Ik moet levensduurtechnisch alleen wel ASAP een dingetje op het standaard vierkante gat achterin de linker drempel (voorin de wielkast) plakken. De dop die daar zit is helemaal gaar. Maar goed, een plastic dekseltje van een bakje schroefjes en een dot Polymax en dat is weer opgelost. Komt ook wel goed.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 oktober 2019 08:17 PM
  [ # 149 ]

Ik bedoelde ook alleen een vroege 406. Een mid-lifecycle 406 kan denk ik ook al niet meer omdat de cruise control daarbij denk ik al in de ECU van de motor zelf zou kunnen zitten. Bij een XM kun je inderdaad net zo goed een late hebben.
Dat dopje voor het gat in de wielkast heb ik twee jaar geleden nog gewoon nieuw bij de dealer kunnen krijgen. Dat is nog makkelijker Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 oktober 2019 09:29 PM
  [ # 150 ]

Is ook, maar kit & een alternatief plastic dingetje heb ik gewoon liggen. Daarbij wordt dat met een beetje mazzel ook gewoon sterker dan dat toch wel vrij lullige rubber dopje. Je kunt aan de oude dopjes zien dat ze weggevreten worden door het straatvuil dat er in je wielkast rondgegooid wordt. Dat is niet het meest briljante onderdeel van de Xantia… Maar je moet ook ergens aan kunnen zien dat het een Franse auto is en geen Japanner.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
10 van de 16
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook