2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Goede betaalbare garagekrik
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2019 08:04 PM
  [ # 16 ]

En naar wens?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2019 08:09 PM
  [ # 17 ]

Ja voldoet prima. Ik heb er nog geen gekke dingen bij meegemaakt.

Het is alleen geen lichtgewicht krik, maar daar is de prijs dan ook naar.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 oktober 2019 08:19 PM
  [ # 18 ]

Een goede krik is stabiel en stevig. Dat red je met die lichtgewicht rommel niet. Leuk voor onderweg enzo, niet voor het serieuze werk in de garage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 14 oktober 2019 08:25 PM
  [ # 19 ]

Ik heb een garagekrik van Omega, ook chinees geloof ik.


Eigenlijk is dat ding best zwaar en degelijk, ik heb er nog geen problemen mee gehad en is behoorlijk stabiel.

De prijs is aangenaam Smile .

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 oktober 2019 08:30 PM
  [ # 20 ]

Omega kriks en assteunen zijn ok. De krik heb ik zelf niet, de assteunen wel en die voldoen echt goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 14 oktober 2019 09:06 PM
  [ # 21 ]

Grappig, ik heb al een dikke 15 jaar een Omega krik en die bevalt nog steeds goed.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2019 09:42 PM
  [ # 22 ]

Ik doelde niet op een kleine portable krik voor onderweg, maar op een aluminium uitvoering.
Als voorbeeld hetzelfde merk:
https://www.techniekwebshop.nl/winntec-garagekrik-aluminium-2-5t-turbo-lift-y412500-ton.html

25 Kg voor 2.5 ton vs ruim 33 Kg voor 2 ton.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 oktober 2019 09:52 PM
  [ # 23 ]

Dat zeg ik: leuk voor onderweg. Ongeschikt in de werkplaats. Been there. Dropped that. onstabiel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 oktober 2019 10:35 AM
  [ # 24 ]

ik vind € 413,92 helemaal niet leuk voor een krik!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2019 12:30 PM
  [ # 25 ]
René Jongejan schreef:

https://www.gereedschapland.nl/product/15636/winntec-y420250-garagekrik-extra-laag-2-ton-turbo-lift-pu-wielen

Deze besteld.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 15 oktober 2019 01:13 PM
  [ # 26 ]
Diesel Rinus schreef:

ik vind € 413,92 helemaal niet leuk voor een krik!

Ik heb voor 25 euro bij de TUV eens een klein hydraulisch krikje gekocht, voornamelijk om winter/zomer banden te wisselen onder mijn ZX. Beviel ook prima.

Is inmiddels iets duurder geworden, deze is dat: https://www.logistiekconcurrent.nl/hydraulische-rolkrik-2-ton-gm-tool-garagerolkrik

Nee, ik zou er niet op vertrouwen als de auto langer de lucht in moest zette ik er altijd een assteun onder.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2019 03:24 PM
  [ # 27 ]

Ik deed het tot nu toe met iets dergelijks.
https://www.conrad.nl/p/cartrend-verrijdbare-autokrik-2-t-werkhoogte-135-35-cm-1884925?WT.mc_id=gshop&gclid=EAIaIQobChMI1dPln66e5QIVxeN3Ch0-OAu5EAQYAiABEgK8jfD_BwE&tid=1457103019_71103598983_pla-813301620851_pla-1884925&WT;.srch=1&vat=true&insert_kz=8J

Maar altijd na het omhoog brengen een veilige situatie gerealiseerd m.b.v. assteunen dan wel klossen hout.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2019 03:30 PM
  [ # 28 ]

Aan zo’n klein krikje wilde ik dus niet, heb er wel mensen mee zien werken. Ziet er niet stabiel uit en lijkt ook niet erg vlot om hoog te komen.

Dan denk ik dat de nieuwe krik je goed gaat bevallen Wink
Overigens doe ik er ook altijd assteunen onder als ik zelf onder de auto ga.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 oktober 2019 10:43 AM
  [ # 29 ]

Afgelopen maandag de krik in huis.

Op de doos staat “Engineered in EEC, produced in PRC”. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 23 oktober 2019 06:26 PM
  [ # 30 ]

Dat vaag gedoe over herkomst zie je vaker. Volvo zegt zelfs: “ engineered by Sweden”. Die Sweden kunnen dan overal op de wereld zitten en de productie zit waarschijnlijk in China. Weber BBQ’s zijn ‘designed in the USA” en kunnen dus fysiek overal vandaan komen.
In een niet nader te noemen Duits tech-bedrijf ging de grap rond dat alles “made in Germany” was en dat ze daarom een dorpje in China “Germany” hadden gedoopt.
Maar wat maakt het uit? Als je krik het goed doet is het toch oke Wink

As-steunen altijd gebruiken als je onder de auto kruipt. Dat is om een failure van de krik op te vangen. Dus ook even checken dat de as-steunen onder sterk ijzer staan. Als je krik de geest geeft en de as-steun door de (rotte) bodem prikt heb je alsnog een probleem onder de wagen.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook