Citroën DS3 bluetooth verbinding niet mogelijk
sannee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 23-11-2019

Gepost: 23 november 2019 08:48 PM

Goedenavond,

Vorige week heb ik een Citroën DS3 uit 2010 gekocht, ontzettend tevreden tot zover.
Helaas is het mij nog niet gelukt om hem te koppelen met bluetooth/mijn telefoon (Iphone 8 ). De telefoon en de auto detecteren elkaar wel. Daarna krijg ik de mogelijkheid om een (willekeurige) code in te voren op het display in de auto, welke vervolgens zou moeten gaan verbinden met mijn telefoon. Dezelfde code zou ik dan op mijn telefoon moeten kunnen invoeren, echter geeft hij dan aan “verbinding maken mislukt” en krijg ik de mogelijkheid om de code in te voeren op mijn telefoon niet.
Gister ben ik langs een Citroën dealer gereden en gevraagd of ze mij konden helpen. Echter is het hun ook niet gelukt om een (willekeurige) telefoon te koppelen. Vervolgens is de auto uitgelezen, waarna gehoopt werd dat een software update het probleem zou kunnen verhelpen. Echter bleek dit uiteindelijk niet te bestaan voor deze ‘oude’ auto.
De oplossing die zij gaven was het vervangen van het multifunctionele display. Dat zou er voor moeten zorgen dat de software weer up-to-date is en compatible is met telefoons van nu.

De monteur gaf aan dat hij ooit eerder een C4 had gezien met hetzelfde probleem. Daarbij was na het vervangen van het display het probleem opgelost.

Helaas kost het vervangen van het display incl. loon €350,-. Echter hoop ik dat er een andere (goedkopere) oplossing is hiervoor, waarmee een van jullie bekend is.

Hopelijk is mijn vraag/probleem helder, anders hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Sanne

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 november 2019 09:29 PM
  [ # 1 ]

Hallo Sanne,

Gefeliciteerd met je DS3! Ik heb je topic verplaatst naar de afdeling over de (Citroën) DS 3, waar de kans dat iemand een antwoord op je vragen heeft waarschijnlijk groter is dan in het gedeelte over de ID/DS (Snoek). Gebruik de zoekfunctie in deze afdeling eventueel ook eens en blader anders eens door de afdeling elektronica, waar diverse draadjes over dit soort vragen te vinden zijn.

Veel plezier op het forum en van je DS3!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 24 november 2019 09:20 AM
  [ # 2 ]

Staat er nog een telefoon gekoppeld van de vorige eigenaar ? Dan moet je die eerst verwijderen, dat wil elkaar wel eens in de weg zitten.

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 24 november 2019 09:35 AM
  [ # 3 ]

Zoals Alwins zegt. Het kan zijn dat er al 4 toestellen in het geheugen staan. Meer kunnen er niet in. Deze dien je dan eerst te verwijderen. Daarna opnieuw proberen. Lukt het niet van auto naar telefoon, probeer dan van telefoon naar auto. Overigens heeft mijn C5 uit 2010 ook wel eens kuren met het verbinden van mijn iPhone 8. Er wordt verteld, dat de software niet hoger ondersteund dan de iPhone 6.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Jewepe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 08-11-2018

Gepost: 25 november 2019 05:44 PM
  [ # 4 ]

Ik heb op een ander forum gelezen dat het bluetooth protocol wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Dat is in de loop van de tijd behoorlijk ingrijpend veranderd. Ik denk dus dat het protocol van de iPhone wel eens te “modern” kan zijn voor de DS3. Je zou kunnen kijken of op je de iPone iets aan de bluetooth kan veranderen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook