9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
De Jeep Cherokee [ _ ][][][][][][][][ _ ] van Lucas -> verkocht
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 augustus 2019 08:44 PM
  [ # 121 ]

Lekker bezig Lucas. Ik begrijp je heel goed want ik kan ook niet tegen een vieze auto.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 25 augustus 2019 08:54 PM
  [ # 122 ]

Het moment dat ik een keuringsafspraak kan maken en echt kan rijden komt wel erg dichtbij. Ik moet het tapijt voorzien van nieuw ondertapijt, dan kan dat er in, stoelen en bank er in en dan zou hij APK-waardig moeten zijn. Spannuuuuund!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 augustus 2019 08:34 AM
  [ # 123 ]

Goed bezig hoor! En die Silentcoat is inderdaad erg tof spul om mee te werken. Waar heb je het vandaan?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 september 2019 08:43 PM
  [ # 125 ]

Het vloertapijt is nu dus schoon genoeg om het er weer in te kunnen leggen. Maar voor het zover is moet er eerst nieuw ondertapijt onder. Het oude heb ik er voorzichtig afgescheurd zodat ik het als sjabloon kan gebruiken voor een nieuw te plakken ondertapijt.

Uiteindelijk heb ik hier voor gekozen:
https://isoproq.nl/shop/schutbord-geluidsisolatie/95-mm-grijze-wol-isolatie-600-x-1450-mm/95-mm-grijze-wol-isolatie/

Dat zal ergens deze week wel binnen komen, volgende week dan eindeijk plakken.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 december 2019 06:32 PM
  [ # 126 ]

Het is al even geleden dat ik mijn topic over de Jeep heb geupdate zie ik. En dat terwijl er echt wel het nodige te melden is:

Een nieuwe pookknop! Een universeel ding van AliExpress. Het is een zwart gelakte metalen kogel, ligt lekker in de hand.

Ik heb het nieuwe ondertapijt ontvangen, het oude ondertapijt van het vloertapijt afgehaald en dit als sjabloon gebruikt voor een nieuw ondertapijt. Prima gelukt en makkelijk verwerkbaar spul!

Vervolgens kon het tapijt de auto weer in:

Ik heb toen besloten het kofferbaktapijt ook maar uit de auto te halen zodat het makkelijker was de achterkant ook vol te plakken met geluidsdempende mat:

De manier waarop de LPG-schakelaar er in was geklust verdiende niet echt de schoonheidsprijs:

Ik heb daar dus maar een net draadbundeltje voor gemaakt met multistekker zodat je het bij uitbouw van de middenconsole met 1 stekkerverbinding los kunt maken.

Toen kon de achterbank er weer in:

En met stoelen zit het ook een stuk beter:

En toen, op 29 november naar de APK, toch spannend! Blijkbaar had ik goed genoeg mijn best gedaan, met vlag en wimpel geslaagd!

Ik heb de Jeep daarop maar beloond met een nieuwe sleutelhanger van een knaak, ook van AliExpress:

Vervolgens had ik er genoeg vertrouwen in om er een trekhaak op te kunnen monteren. Uiteindelijk gekozen voor een door Winparts geleverde trekhaak van belgisch fabrikaat, merk GDW, inclusief modelspecifieke draadbundel. Uiteindelijk blij verrast door pasvorm van zowel de trekhaak als draadbundel, echt keurig! Hiermee gaat het zeker lukken om de XM van de stalling naar het sleutelhok te sleuren.

De achterruitenwisser deed het al even niet en het derde remlicht deed het soms. Na enig onderzoek bleek de draadbundel naar de achterklep op het scharnierpunt op enkele punten doormidden. Ik heb er nieuwe stukken kabel tussen gezet zodat de reparatie niet op het scharnierpunt zit. Alles doet het weer! Zowel wissen, sproeien als het derde remlicht! Kleine klus, blije man.

Ondertussen heb ik er de afgelopen maand ongeveer 1000 kilometer mee gereden. Hij doet het prima en ik heb er veel lol mee!

Ook blijft er nog genoeg te doen: Een RVS-uitlaat, want deze heb ik weliswaar dichtgebakken voor de APK, maar daar is ook alles wel mee gezegd. Daarnaast moet ik het benzinesysteem nog werkend maken, wil ik er een moderne LPG-installatie in, liggen er een paar lichtmetalen velgen klaar om zwart gecoat te worden en moet ik de Airco nog herstellen.
Een rijdend project is zeker duidelijk dan een stilstaand project, daar ben ik nu wel weer van overtuigd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 december 2019 07:53 PM
  [ # 127 ]

Lekker bezig!

Wat mag die trekken?

En helpt de isolatie?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 december 2019 07:57 PM
  [ # 128 ]

Dat wordt erg netjes allemaal. Ik ben wel benieuwd of een zwart gelakte metalen pookknop in de zomer ook een goed idee is…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 december 2019 09:28 PM
  [ # 129 ]

Er mag 3150 kilo achter.

Ik heb het idee dat de isolatie wel wat helpt, maar het is geen enorm verschil, maar het is ook al bijna 2 jaar geleden dat ik er in reed.

Hoe de pookknop in de zomer is gaan we merken. Hij is nu in ieder geval lekker fris.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 15 januari 2020 08:28 PM
  [ # 130 ]

Tot nu toe doet hij het nog steeds prima, beter dan ik had verwacht eigenlijk. Maar eerlijk gezegd rij ik er ook maar weinig mee.

Wel lekt de downpipe inmiddels behoorlijk op het spruitstuk. Het spruitstuk is nieuw en voor de hele operatie was het prima dicht. Het is een conische flens. Voor de APK heb ik het dicht gemaakt met een beetje reparatiepasta, maar dat werkte dus maar heel kortstondig. Ik ga nog maar een tweede poging wagen met van dat spul uit zo’n plat blikkie, dat werkt over het algemeen wat langer.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 08 april 2020 10:27 PM
  [ # 131 ]

Ik rij er eigenlijk nauwelijks nog mee. Niet alleen vanwege de Corona-perikelen, maar ook omdat ik een beetje Jeep-sleutelmoe ben. De laatste loodjes….. Ik heb wel weer wat semi-nuttige onderdelen gekocht zoals een set nieuwe portiersloten, maar ik heb er nog niks mee gedaan. De E28 was als nieuwe baby even ons lievelingetje de laatste tijd. Nu deze min of meer klaar is gaat de Cherokee zijn plek in het klushok weer even innemen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 mei 2020 01:56 PM
  [ # 132 ]

Ik heb de laatste tijd nog wat kleine klusjes gedaan. Zo heb ik de defecte antenne vervangen door een nieuwe zwarte telescoop. Ook heb ik de MB Quart luidsprekers die al lang klaar lagen ingebouwd in de deuren. De deuren heb ik bij de gelegenheid meteen voorzien van nieuwe sloten en ik heb er wat Silentcoat in geplakt. Ik moet zeggen, ook met de originele Alpine radio klinkt dat goed.

Verder zit het tapijt weer in de kofferbak en staat ook het reservewiel in zijn stoffen hoes weer rechtop in de kofferruimte.

Daarmee is het wat mij betreft wel klaar voor deze Jeep. Ik heb ‘m te koop gezet, want ik rij er niet mee en eerlijk gezegd is zo’n amerikaans bonk ijzer qua sleutelen toch ook niet helemaal mijn ding. Ik werk liever aan europese auto’s.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 mei 2020 08:04 AM
  [ # 133 ]

Jammer dat je hem verkoopt want het is zeker geen alledaagse verschijning. Aan de andere kant begrijp ik dat je hem van de hand doet als je er geen lol aan beleeft.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6053
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 mei 2020 10:33 PM
  [ # 134 ]

Oei. Gelukkig heb ik net een woonark gekocht. Maar anders… Jammer Lucas, maar wel begrijpelijk.
Ik heb ooit een Pontiac Trans-Sport gehad en daar ongeveer hetzelfde mee meegemaakt. Het rijdt geweldig (vind ik) maar er is vaak wat te sleutelen en dat is niet altijd even simpel.
Als je er dan niet echt lol in hebt verder is verkoop jammer maar logisch.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 juni 2020 10:08 AM
  [ # 135 ]

Nou, dat is toch nog vlot gegaan. De Jeep is gisteren opgehaald door zijn nieuwe eigenaar! Er is nu dus ruimte in ons sleutelhok om de XM weer rijklaar te maken!

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook