nieuwste Yatour
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 28 november 2019 12:24 AM

Hallo, ik heb onlangs de Yatour YT-BTA-RD4, kennelijk het nieuwste type, gekocht. Ik kwam die ergens op dit forum tegen, maar kan het met geen mogelijkheid meer vinden. Het is een carkit en bluetooth ineen, dus voor bellen én voor het afspelen van muziek.
(https://www.carinterface.nl/yatour-aux-ingang-bluetooth-interface-audio-adapter-usb-lader-voor-peugeot-autoradios_yt-bta-rd4)
Aan het snoer zitten er bij de stekker, die in de autoradio gaat, twee aparte, enkele stekkertjes (een ‘vrouwtje’ en een ‘mannetje’). Ik heb geen idee, waar die in moeten, maar het systeem werkt nu niet. Ik heb met de Lexia wel de CD-wisselaar ingeschakeld (als het goed is… Wink )
In de (Engelse) beschrijving staat dit type snoer niet afgebeeld. Wel is er melding, dat er soms een aparte 12V + dan wel 12 V - aansluiting moet worden gerealiseerd. Dat zal dan wel met deze stekkertjes zijn. Maar ik heb geen idee hoe dat moet. Kan iemand mij verder helpen?

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 28 november 2019 08:31 AM
  [ # 1 ]

Ik ken die BTA-RD4 niet, ik heb zelf de YTM06-RD4 met een losse bluetoothmodule (YT-BTM). De vierkante blokstekker rechts van het Peugeot logo gaat achterin de radio op de plek waar de CD-wisselaar normaal zit. Dan zou muziek via USB, AUX en Bluetooth eigenlijk al moeten werken. Als dat niet werkt dan zou je nog eens in de Lexia moeten duiken.

De kabel met de seriële (RS-232) stekker loopt bij mij van de YTM06-RD4 naar de Bluetooth module maar aangezien dit apparaat bluetooth heeft ingebouwd snap ik niet waar je die kabel voor nodig hebt.

Het kabeltje met de microfoon zou je gewoon ergens op die YT-BTA moeten kunnen aansluiten.

Zit er geen handleiding bij waarin staat wat waar op aangesloten moet zijn?

Ik zie trouwens op die website dat dit apparaat geschikt is voor Peugeot’s, niet voor Citroën’s. Wat wel raar zou zijn want het is dezelfde autoradio bij beide merken.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 27 januari 2020 03:41 PM
  [ # 2 ]

Ja, Peugeot of Citroën, dat maakt in dit geval niet uit. Het gaat tenslotte om hetzelfde type radio.
Maar ik krijg de boel nog steeds niet goed aan de praat. Met dien verstande, dat je voor het Bluetooth-gedeelte van de Yatour de ‘source’ van de autoradio op CD moet hebben staan. In dat geval werkt de autoradio niet.
Dus als ik nu naar de autoradio luister, dan is de telefoon niet beschikbaar.
Het muziekgedeelte via de Yatour werkt wel, maar ik zie de optie ‘CD-wisselaar’ met alle informatie betreffende de muziek op mijn telefoon niet. Ik heb wel met de Lexia de CD-mogelijkheid beschikbaar gemaakt.
Kortom: ik ben er nog niet echt blij mee…

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 januari 2020 03:55 PM
  [ # 3 ]

Er is een klein verschil tussen CD ( interne CD drive ) en CD-wisselaar ( extern aangesloten CD wisselaar). Misschien even naar kijken ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 27 januari 2020 04:02 PM
  [ # 4 ]

Ja, ik moet zeggen, dat het nog niet heel makkelijk ging met die Lexia. Ik zal er nog eens een keer goed naar kijken.

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 januari 2020 06:59 PM
  [ # 5 ]

Je moet als source inderdaad de wisselaar kiezen. Bij mij zie je ook geen info op het display anders dan dat ie een track lijkt te spelen van cd3 oid.
Je moet dacht ik de wisselaar aanzetten en ook in het display menu iets doen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook