3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Gescheurd thermostaathuis
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 23 september 2015 12:15 PM
  [ # 31 ]

Ah, dat verklaart, is moeilijk zichtbaar in het Internetmodelletje Smile

Kan dat met die andere tule ook niet? Draaideeltje met O-ring is vast goedkoper dan zo’n freesdeel met flens

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 september 2015 12:26 PM
  [ # 32 ]

Zeker denkbaar. Je kijkt naar het eerste bedenksel.
Dingen zijn zelden in één keer optimaal.
Eenvoud kost tijd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 september 2015 12:29 PM
  [ # 33 ]
MiGS schreef:

Het is best een uitdaging een spuitgietdeel om te zetten naar alu.

Er zijn bedrijven die ook aluminium spuitgieten, bijvoorbeeld de Aluminium Gieterij Oldenzaal http://www.algietol.nl/. De kosten voor de mal zouden echter een onoverkomelijke barrière kunnen vormen…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 september 2015 12:48 PM
  [ # 34 ]

Klopt, vandaar deze route.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 september 2015 02:02 PM
  [ # 35 ]
MiGS schreef:

Kan dat met die andere tule ook niet? Draaideeltje met O-ring is vast goedkoper dan zo’n freesdeel met flens

Om deze reden kan dat daar niet:

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 23 september 2015 02:27 PM
  [ # 36 ]

ah, inderdaad schipperen met ruimte. Waarom wil je direct in die grote holte uitkomen met dat kanaal? Met minder moeite en boorlengte kom je in het brugkanaal uit.

Ik loop maar wat te schieten, wil alleen maar helpen, ik snap dat het makkelijk praten is als je de situatie niet helemaal kent en het originele deel niet in je handen hebt.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 september 2015 02:29 PM
  [ # 37 ]

Dan kom je aan de verkeerde kant van de thermostaat

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 september 2015 03:05 PM
  [ # 38 ]

Ik zou alle componenten zoveel mogelijk als draaidelen opzetten. De thules kunnen eenvoudig uit zeskant messing worden gedraaid met een kleine kamer voor de O-ring. Ook kun je de thules eerst haaks op de vlakken zetten voor een eerste ontwerp. De slangen moeten een klein hoekverschil toch kunnen opvangen.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 september 2015 03:09 PM
  [ # 39 ]

Of standaard slangpilaren met schroefdraad toepassen. Zijn er in heel wat verschillende maten en ook met 45 of 90 hoek….

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 september 2015 04:23 PM
  [ # 40 ]

Eén dezer dagen gaan één of twee machinefabriekjes er naar kijken en er dingen van vinden.
Dat zijn uiteindelijk de mensen die het dichtst bij de werkelijkheid staan.

Er is nog een waarheid: De kostprijs van een industrieel product neemt toe met het aantal verschillende onderdelen.
Dat betekent dat het gunstiger kan zijn om een iets ingewikkelder ding met meer bewerkingstijd te kiezen als je er een ander onderdeel mee uitspaart. Maar als het daardoor in meer opspanningen moet kan het weer anders uitvallen.

Ik moet zeggen dat ik de vindingrijkheid van tekenaar Martin hoog waardeer.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 23 september 2015 10:00 PM
  [ # 41 ]

Dit onderwerp lijkt qua onderhoud toch wel wat op die van de koelwater pijp, links voor.

Je komt er vroeg of laat mee in aanraking, gepland of ongepland.

Is hier ook een inspectie instructie voor beschikbaar?

Groet Reinier

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
H@nsH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 21-03-2016

Gepost: 09 december 2019 07:36 PM
  [ # 42 ]

Ik realiseer me dat dit topic al heel oud is maar: is dit project ooit afgerond? Ik zit met eenzelfde probleem, thermostaathuis lekt bij mijn C5 2.7 HDi.
Een wat duurzamer variant zou welkom zijn.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 december 2019 08:28 AM
  [ # 43 ]

Voor zover ik weet is er nooit een alternatief gemaakt. Gewoon een nieuw huis monteren. Advies: maak nog maar één rit met de auto, naar de dichtstbijzijnde garage.

Profiel  
 
FGR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020

- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Gepost: 02 maart 2020 02:53 PM
  [ # 44 ]

Op eBay staan er wel alternatieven tegenover de originele voor rond de 25 euro en zijn volgens mij ook niet uit 26 delen in elkaar gelijmd. stupid


Life is a race, enjoy iT!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 15 april 2022 07:39 AM
  [ # 45 ]

Iemand ervaringen met het e-bay alternatief?

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook