2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ombouwen 4 bak naar 5 versnellingen
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 april 2020 03:59 PM
  [ # 16 ]

Citrofille te borculo even proberen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 april 2020 04:02 PM
  [ # 17 ]

Zitten in een DS23-blok niet dezelfde axiaallagers?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 april 2020 04:15 PM
  [ # 18 ]

Citrofille te borculo effe proberen.
Zitten ze ook niet in het DS blok..


Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Joost001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017

- CX 2400 pallas carb
Gepost: 02 april 2020 08:47 PM
  [ # 19 ]

Dank voor de tips weer! Citroville heeft ze niet (en vele anderen ook niet helaas ben ik inmiddels achter).  En die van een DS zijn anders.  Ik ga gewoon verder zoeken. Failure is not an option!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 april 2020 12:46 PM
  [ # 20 ]

Een setje van 3.2 mm heb je daar wat aan….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 april 2020 07:16 PM
  [ # 21 ]

Heb je wat ....
Kijken ze niet meer hier

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 15 april 2020 12:55 PM
  [ # 22 ]

Ik heb enkele jaren geleden de vierbak van mijn 1976 Prestige (2400 cc carburator motor)  laten vervangen door Garage Hydraulique door een vijfbak. VAn die vijfbak heb ik de 5e overbrenging vervangen door die van een Turbo Diesel 2. De eindverhouding bleef wel dezelfde.
De donorvijfbak kwam uit een CX uit 1981 : de derde en vierde versnellng zijn iets korter dan de originele vierbak en de vijfde is dus vrij lang geworden. De 2400 cc is zo soepel dat zelf 50 km/u in 5e (1500 tpm) zonder probleem haalbaar is om rustig te rijden.

Voorheen draaide de motor 4000 tpm bij 120 km/u nu 3150 tpm. 145km/u wordt nu bereikt aan 4000 tpm.  Het heeft inderdaad wel wat gekost : motor uitbouwen, bak scheiden, andere aandrijfassen, motorsteun, koppelingskabel, diravi splitter maar het resultaat is werkelijk fantastisch. Vooral het verbruik is aanzienlijk gezakt. Tijdens vakantie naar Zuid Frankrijk haalde ik een verbruik van 8.1 l/100km op autoweg. Buiten de geluidsreducite door het lagere toerental is de auto ook volledig behandeld met antidreunplaan in deuren en vloerplaat. Tot pakweg 130 km/u heb je een normale conversatie zonder luid te moeten praten. Boven 130 km/u is de windruis dominant.

Ik heb er dus nog geen moment spijt van gehad, en de auto komt aldus volledig tot zijn recht.

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 april 2020 01:42 PM
  [ # 23 ]

Het “nieuwe” rijden zoals ze het hier noemen ...
Een hoge versnelling bij laag toeren tal.
Is niet echt geschikt voor een cx

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 april 2020 01:42 PM
  [ # 24 ]

Dubbel

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Joost001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017

- CX 2400 pallas carb
Gepost: 15 april 2020 05:21 PM
  [ # 25 ]

Dank voor het aanbod van de lagers. Maar die liggen helaas buiten de tolerantie. We zoeken verder.

DE bak die er in komt is een standaard gereviseerde 5 versnellingsbak van een 2400 IE uit 1979 heb ik van vorige eigenaar van de bak begrepen.  Die heb ik 2 jaar gelden al laten reviseren dus die gaat er met standaard overbrenging in.  Met de 100 km uur grens is het (helaas) toch ook iets minder belangrijk geworden.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 april 2020 05:53 PM
  [ # 26 ]

Hoe dik moet je ze hebben dan…

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 15 april 2020 07:10 PM
  [ # 27 ]
F.SvM schreef:

Het “nieuwe” rijden zoals ze het hier noemen ...
Een hoge versnelling bij laag toeren tal.
Is niet echt geschikt voor een cx

VgF


Hoe bedoelt U ? Nieuw rijden ? En waarom is dat niet gesschikt voor een CX

 

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 april 2020 07:25 PM
  [ # 28 ]

Kijk maar eens naar de koppelkromme en vermogenskromme. Dan zie dat zo’n cx motortje bij bij een vrij hoog toerental vermogen gaat leveren. Lui rijden en lui schakelen, daar zijn die ouwe wagens gewoon nooit voor ontwikkeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Joost001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-03-2017

- CX 2400 pallas carb
Gepost: 16 april 2020 11:03 AM
  [ # 29 ]

De lagers moeten een dikte hebben van 3,10 mm.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 april 2020 11:46 AM
  [ # 30 ]

Dan is 3.2 mm toch pas te maken….

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook